ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

تحسین جهانی نسبت به حرکت جالب هواداران ژاپنی در جام جهانی روسیه

تحسین جهانی نسبت به حرکت جالب هواداران ژاپنی در جام جهانی روسیهبعد از تمام شدن یک بازی هیجان‌انگیز در جام جهانی معمولا زباله‌های غذا، فنجان‌‌ها و بطری‌های پلاستیکی در فضای ورزشگاه پراکنده می‌شود و باقی می‌ماند.

سه‌شنبه شب (۱۹ ژوئن/۲۹ خرداد) که ژاپن با کلمبیا مسابقه داشت و در نتیجه ژاپن بر کلمبیا دو-یک در نخستین بازی‌اش در چارچوب جام جهانی ۲۰۱۸ پیروز شد، طرفداران تیم ژاپن برای ابراز احساسات و شادی دست از پا نمی‌شناختند.

اما بعد از برنده شدن ژاپن، طرفدارانش شروع کردند به تمیز کردن صندلی‌ها و ردیف‌هایی که در آن نشسته بودند.

به گفته آنریاس ایلمر، خبرنگار بی‌بی‌سی ژاپنی‌ها که با خود کیسه‌های بزرگ زباله آورده بودند، فضای ورزشگاه را همان طوری که هنگام ورود شان بود، پاک و تمیز کردند.

این بار اول نبود که طرفداران "سامورایی‌های آبی" چنین کاری می‌کنند، آنها همیشه در بازی‌های جام جهانی از خود چنین رفتار خوبی نشان داده‌اند.

اسکات مکلنتایر، خبرنگار ورزشی مقیم در ژاپن که این روزها در روسیه به سر می‌برد و خبرهای ورزشی ژاپن را دنبال می‌کند می‌گوید:"این نه تنها بخشی از فرهنگ فوتبال که بخشی از فرهنگ ژاپنی‌هاست."
ویدیوهایی از این اقدام ژاپنی‌ها و سنگالی‌ها بعد از پایان بازی‌ها که در توییتر همرسانی شده است:
طرفداران تیم ملی سنگال هم کار مشابهی را در جام جهانی امسال انجام دادند، اما مبتکر این کار ژاپنی‌ها هستند. این کار ژاپنی‌ها برای بسیاری از خارجی‌هایی در در مسابقات ژاپن شرکت می‌کنند تعجب‌برانگیز است.

این رفتاری است که به مردم ژاپن از کودکی یاد داده می‌شود.

به گفته آقای مکلنتایر هیجان پیروزی هیچگاه باعث غفلت ژاپنی‌ها از قوانین اساسی رفتارشان نمی‌شود.

او می‌گوید: "فکر می‌کنم این فوق‌العاده است که جام جهانی ملت‌های زیادی را کنار هم می‌آورد و آنها این موارد را از همدیگر می‌آموزند. این زیبایی فوتبال است."
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.