ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×

آیا تیم ملی فوتبال ایران بهترین تیم آسیاست؟

آیا تیم ملی فوتبال ایران بهترین تیم آسیاست؟امشب با حذف ژاپن، آخرین تیم آسیایی با جام جهانی روسیه خداحافظی کرد. اما این بازی و نمایش تماشایی چشم بادمی ها من را بر آن داشت تا مقاله ای انتقادی درباره کارنامه فوتبال ایران بنویسم.

در ابتدا باید بگویم که تقاضا دارم این مطلب را بدون تعصب مطالعه نمایید و ممکن است برخی به شدت از بیان این مطالب ناراحت شوند.
iran vs spain in world cup russia 2018
آلبوم عکس بازی ایران و اسپانیا در جام جهانی 2018 روسیه #16
more info برای نمایش کامل تصویر کلیک نمایید ...
نمایش زیبا و شگفت انگیز تیم ملی ژاپن در بازی با تیم پرستاره و مدعی بلژیک باعث شد تا مقایسه ایی کوتاه بین فوتبال و فرهنگ ایرانی با فوتبال و فرهنگ جامعه ژاپنی ها داشته باشم. ژاپن در بازی با بلژیک در اوایل نیمه دوم نمایشی غیر منتظره داشت و با دو گل پشت سر هم 2 بر صفر از بلژیک جلو افتاد. در حالی که این تیم می توانست در یک بازی بسته و ضد فوتبالی و تلف کردن وقت بازی، هر طوری که شده خود را به مرحله بعد برساند اما این تیم نه تنها ضد فوتبال بازی نکرد، بلکه بازی هجومی منظم خود را همچنان ادامه داد، و با شکست 3 بر 2 در لحظات آخر بازی، با افتخار از جام جهانی 2018 حذف شد.
1021442f25a24927062018 اما در آن سوی این مقایسه، تیم ملی ایران قرار دارد. تیمی وابسته کامل به یک مربی، مربی که کمتر به بازیکنان داخلی علاقه دارد، رسانه هایی که یا بصورت دست جمعی به تمجید بزرگنمایی ها می پردازند یا بصورت هماهنگ به تضعیف تیم می پردازند.

در سه بازی که تیم ملی ایران در این جام و همچنین در جام جهانی قبلی به نمایش گذاشت، فوتبالی کاملاً دفاعی و مرده که تنها دروازه بان‌های این تیم حسابی چهره شدند. نمایش هایی که به هیچ عنوان جای تشویق و تمجید نداشت و اکثراً با بزرگنمایی سعی در ایجاد هیجانی تو خالی داشت. فوتبالی کاملاً عصبی و پر از خشونت و احساسات، تمارض پی در پی بازیکنان در مقایسه با تیم‌های دیگر آسیایی (استرالیا، ژاپن و کره جنوبی) بسیار مشخص بود.

ویدیویی از جمع آوری زباله استادیوم توسط تماشاچیان سنگالی و ژاپنی

انتقاد دیگری که از نگاه من وجود دارد، رفتار بد برخی از تماشاگران ایرانی ست. با ایجاد شایعه و دشنام به خانواده بازیکنان و رفتن سر تمرین تیم های حریف یا هتل محل اقامت رونالدو و ایجاد سروصدا و مزاحمت، در برابر فرهنگ زیبای جمع آوری زباله توسط تماشاگران ژاپنی که بسیار در رسانه های جهانی بازتاب داشت.
تحسین جهانی نسبت به حرکت جالب هواداران ژاپنی در جام جهانی روسیه
در پایان این مقایسه انتقادی کوتاه امیدوارم روزی برسد که امیدواری پر از هدف و برنامه داشته باشیم نه هیجان، تمارض و شایعه پراکنی!1256076b4e75a603072018
منبع : / نویسنده : محمد کاظمی
آلبوم عکس
IRAN NATIONAL FOOTBALL TEAM RETURN WC 2018 :
تصاویر بازگشت تیم ملی فوتبال ایران پس از حذف از جام جهانی 2018 روسیه #7
تصاویر بازگشت تیم ملی فوتبال ایران پس از حذف از جام جهانی 2018 روسیه #6
تصاویر بازگشت تیم ملی فوتبال ایران پس از حذف از جام جهانی 2018 روسیه #4
تصاویر بازگشت تیم ملی فوتبال ایران پس از حذف از جام جهانی 2018 روسیه #3
تصاویر بازگشت تیم ملی فوتبال ایران پس از حذف از جام جهانی 2018 روسیه #2
تصاویر بازگشت تیم ملی فوتبال ایران پس از حذف از جام جهانی 2018 روسیه #1
ادامه
لیست گرانترین PS5 و XBOX
مشاهده قیمت
با 100,000 تومن طلا بخر!
نمایش قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.