ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

جنجال ها بر سر پرداخت 60 هزار دلاری فیفا به علیرضا فغانی

جنجال ها بر سر پرداخت 60 هزار دلاری فیفا به علیرضا فغانیموفق‌ترین داور تاریخ فوتبال ایران می‌گوید حاضر است پولش را نگیرد، بجای این که حق قضاوت در جام جهانی را با دلار ۴۲۰۰ تومانی دریافت کند.

علیرضا فغانی، داور ایرانی عملکردی بسیار موفق در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه داشت؛ قضاوت دیدار رده‌بندی بین بلژیک و انگلیس را هم او بر عهده داشت.

حالا این داور ۴۰ ساله می‌گوید برای گرفتن حقوقش در جام جهانی به مشکل برخورده است.

آقای فغانی به خبرآنلاین گفته: "زمانی می گفتند (حقوق قضاوت در جام جهانی به) فرانک (واحد پول سوئیس) است تا تبدیل شود، طول می‌کشد ولی الان پول در بانک سامان است، مشکل این است که بانک سامان دلارهای آن فرانک‌ها را نمی‌دهد و می‌گوید ریالی بگیرید و مبلغی را که طلبکاری می‌گوید دلار ۴۲۰۰ است."

اشاره آقای فغانی به نرخ رسمی دلار در ایران است که با اعلام بانک مرکزی در فروردین ماه ۴۲۰۰ تومان اعلام شد؛ هرچند که همین نرخ هم در آغاز هفته جاری با حدود دویست تومان افزایش به ۴۴۰۰ تومان رسید.

اخیرا نرخ دلار در بازار غیررسمی ایران با افزایش سرسام‌آوری روبرو بوده و حتی تا ۱۲۰۰۰ تومان هم پیش رفت.

آقای فغانی می‌گوید که "اصلا قبول نمی‌کند که پولش را با دلار چهار هزار تومانی بگیرد و ترجیح می‌دهد این پول در فیفا بماند."

او در مورد دریافت حق قضاوت در جام جهانی که می‌گوید ۶۰ هزار دلار است، گفت: "پول آمده و در حساب است ولی نمی‌دانم، می‌گویند ریالی باید بگیریم با این مبلغ که ما گفتیم همان جا باشد شاید یک اتفاقی بیافتد."

مشکل گرفتن حقوق تنها حاشیه علیرضا فغانی پس از پایان جام جهانی نیست؛ حاشیه‌هایی که از همان ابتدای بازگشت به ایران با او همراه شد.

هنگام بازگشت این داور فوتبال از جام جهانی روسیه به فرودگاه "امام" در تهران عکسی ازاو به همراه یک زن منتشر شد.

در حالی که گفته شد این عکس همسر او است، فغانی در مصاحبه‌ای گفت که این زن، خواهر همسر او بوده است.

جنجال‌های این اظهار نظر به جایی رسید که فغانی گفت "می‌خواهم بروم"، گفته‌ای که به تمایل برای خروج از ایران تعبیر شد، اما حالا او می‌گوید که منظورش ترک کردن شغل داوری بوده نه مهاجرت از کشور: "گفته بودم می‌گذارم می‌روم، یکی از این آدم‌های شکم گنده هم سواستفاده کرده بود، گفته بود خب برود؛ منظور من اصلا از ایران رفتن نبود. اصل حرفم این بود که داوری را می‌گذارم و می‌روم. یعنی دیگر داوری نمی‌کنم."

قضاوت‌های علیرضا فغانی و کمک‌هایش در جام جهانی بی حرف و حدیث بود، اما به نظر می‌رسد که دوران پس از جام جهانی برای او چندان آرام نمی‌گذرد.

البته او چندان هم با جنجال بیگانه نیست؛ داوری که پیش‌تر نامزد حضور در شورای شهر شده و در یکی از مراسم هم عباس قادری، خواننده ایرانی برایش آواز خواند.

هرچند که خودش می‌گوید، "تجربه خیلی خوبی برایش بوده" اما "قطعا دیگر تا آخر عمر دور و بر سیاست و مسوولیت نمی رود."

علیرضا فغانی در حال حاضر پرافتخار‌ترین داور ایرانی است که علاوه بر رده‌بندی جام جهانی روسیه در فینال لیگ قهرمانان آسیا، دیدار فینال جام ملت‌های آسیا، دیدار فینال جام باشگاه‌های جهان و فینال فوتبال المپیک ریودوژانیرو را هم داوری کرده است.
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.