ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

جنگ تجاری آمریکا و چین رسماً آغاز شد

جنگ تجاری آمریکا و چین رسماً آغاز شدچین در واکنش به افزایش تعرفه فولاد و آلومینیوم آمریکا، تعرفه هایی تا ۲۵ درصد بر ۱۲۸ محصول وارداتی از آمریکا شامل گوشت خوک و شراب اعمال کرده است.

این تعرفه ها که شامل محصولاتی به ارزش حدودا ۳ میلیارد دلار می شود از روز دوشنبه اعمال می شود. پکن گفت که هدفش "حفاظت از منافع چین و ایجاد توازن" در ضرر ناشی از تعرفه های تازه آمریکاست.

چین قبلا گفته بود که به دنبال جنگ تجاری نیست اما اگر اقتصادش لطمه ببیند بیکار نخواهد نشست. با این حال آقای ترامپ پافشاری کرده است که "جنگ های تجاری خوب هستند" و آمریکا "به راحتی" در آنها برنده خواهد شد.

کریس ساکلر خبرنگار بی بی سی در واشنگن گزارش می دهد که مقام های آمریکایی قبلا طرح های دیگری را برای اعمال تعرفه های هدفمند بر ده ها میلیارد دلار محصولات چینی اعلام کرده اند.

گفته شد که این تعرفه ها در واکنش به اقدامات غیرعادلانه تجاری در چین که بر شرکت های آمریکایی اثر منفی می گذارد اعمال شده اما به گفته خبرنگار ما احتمال تلافی جویی را افزایش می دهد.جنگ تجاری آمریکا و چین رسماً آغاز شد
کدام محصولات هدف گرفته شده اند؟

ضایعات آلومینیوم و گوشت خوک یخ زده وارداتی از آمریکا در معرض ۲۵ درصد تعرفه تازه قرار خواهند گرفت که علاوه بر مالیاتی است که از قبل وجود داشت.

چندین محصول دیگر از جمله مغزدانه ها، میوه های تازه و خشک، داروی گیاهی جینسنگ و شراب هم با ۱۵ درصد تعرفه اضافه روبرو خواهند شد.

مفتول فولادی هم با ۱۵ درصد تعرفه تازه روبرو می شود.

چین گفت که تعرفه های تازه اقدامی تلافی جویانه در واکنش به تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا برای افزایش تعرفه فولاد و آلومینیوم است.

اما آمریکا قصد اعمال تعرفه های دیگری را هم دارد.

آمریکا روز ۲۲ مارس گفت که قصد اعمال تعرفه بر وارداتی به ارزش حداکثر ۶۰ میلیارد دلار از چین و محدود کردن سرمایه گذاری این کشور در آمریکا را دارد. دولت آمریکا گفت این اقدام در واکنش به سال ها "سرقت محصولات فکری" انجام می شود.

کاخ سفید می گوید برای مقابله با رقابت غیرمنصفانه از سوی اقتصاد دولتی چین دست به کار شده است.

هنوز باید صبر کرد و دید آیا چین با تدابیر شدیدتر این روال را ادامه خواهد داد یا نه.

پکن به لحاظ قانونی امکان اعمال مالیات بر شرکت های آمریکایی مثل اپل را دارد؛ حرکتی که می تواند به بالا رفتن قیمت محصولات این شرکت ها منجر شود.
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.