ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×

عقب نشینی چین از سیاست اقتصاد بسته / قیمت خودروهای وارداتی در چین کاهش می یابد!

عقب نشینی چین از سیاست اقتصاد بسته / قیمت خودروهای وارداتی در چین کاهش می یابد!شی جین‌پینگ، رئیس جمهوری چین، گفته است در زمینه باز کردن فضای اقتصاد آن کشور به روی رقابت خارجی و کاهش تعرفه بر واردات اقداماتی صورت خواهد گرفت.

در حالیکه در روزهای اخیر، دستور رئیس جمهوری آمریکا برای وضع تعرفه بر برخی از کالاهای وارداتی از چین باعث بروز نگرانی در مورد واکنش متقابل این کشور و بروز جنگ تجاری شده، روز سه شنبه، ۲۱ فروردین (۱۰ آوریل)، شی جین‌پینگ در سخنانی که رسانه‌های خبری لحن آن را "آشتی‌جویانه" توصیف کرده‌اند گفت که اتومبیل‌های ساخت خارج از جمله کالاهایی است که تعرفه گمرکی آنها کاهش خواهد یافت.

در پی کاهش کاهش شاخص سهام در بازارهای جهانی در نتیجه تهدیدهای تجاری متقابل آمریکا و چین در روزهای گذشته، اظهارات آقای شی باعث شد ارزش سهام شرکت‌های آمریکایی، نرخ برابری دلار و شاخص سهام در بازارهای آسیایی در معاملات روز سه شنبه افزایش پیدا کند.
زندگینامه (بیوگرافی) شی جین پینگ سیاستمدار پر قدرت و رهبر چین
رئیس جمهوری چین همچنین از فراهم کردن امکانات بیشتری برای سرمایه گذاری خارجی در کشورش خبر داد و گفت که به این ترتیب، شرکت‌های خارجی می‌توانند از منافع رشد اقتصادی چین برخوردار شوند. محدودیت سرمایه‌گذاری خارجی و امتیازاتی که دولت چین برای سرمایه‌گذاران داخلی منظور می‌کرد از جمله مسایل مورد اعتراض کشورهای پیشرفته غربی از جمله آمریکا بوده است.

با گسترش سرمایه گذاری خارجی، از یکسو چین از منافع آن مانند ایجاد اشتغال و رشد تولید برخوردار می‌شود و از سوی دیگر، شرکت‌های خارجی می‌توانند بخشی از سودی را که انتظار دارند از صادرات کالا به چین به دست آورند از طریق تولید و فروش کالا در بازارهای چین و بازارهای خارجی کسب کنند.

سخنرانی شی جین‌پینگ در مجمع بواتو براس آسیا در استان هاینان در جنوب چین در چهلمین سالگرد آغاز اصلاحات اقتصادی و اجتماعی در چین ایراد شد که با ایجاد تحولی اساسی در نگرش حکومت به خصوص در زمینه دسترسی گسترده خارجیان به امکانات اقتصادی این کشور و تضمین امنیت آنان راه را برای رشد سریع اقتصادی چین در دهه‌های بعد هموار کرد.

رئیس جمهوری چین گفت که دولت در نظر دارد "در اسرع وقت" در محدودیت مشارکت خارجی در صنایع خودروسازی این کشور تجدید نظر کند و سیاست‌های تدوین شده در زمینه آزادسازی بخش مالی به روی خارجیان را به اجرا بگذارد. وی افزود: "ما در همین سال جاری، کاهش قابل توجه تعرفه گمرکی بر واردات خودرو را اجرایی خواهیم کرد و همزمان تعرفه های موجود بر بعضی کالاهای دیگر را هم کاهش خواهیم داد."

از سال ۲۰۱۳، مقامات چینی وعده داده اند که محدودیت سرمایه گذاری خارجی در صنایع خودروسازی این کشور را کاهش دهند به نحوی که خارجیان بتوانند سهام اکثریت در شرکت‌های خودروسازی چینی را به دست آورند.

روز دوشنبه، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، چین را به خاطر وضع ۲۵ درصد تعرفه گمرکی بر خودروهای وارداتی مورد انتقاد قرار داد و گفت که این نرخ در آمریکا تنها ۲.۵ درصد است.
لیست گرانترین PS5 و XBOX
مشاهده قیمت
با 100,000 تومن طلا بخر!
نمایش قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.