ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

رئیس فیسبوک در جلسه سنا : روسیه به شدت به دنبال محتوای ماست

رئیس فیسبوک در جلسه سنا : روسیه به شدت به دنبال محتوای ماستمارک زاکربرگ مدیر عامل شرکت فیسبوک در یک جلسه سنا گفته است که شرکت او در نبردی دایمی با عواملی از روسیه به سر می برد که می خواهند از این شبکه اجتماعی بهره برداری کنند.

او گفت: "این یک مسابقه تسلیحاتی است. آنها در کار خود بهتر هم خواهند شد."

آقای زاکربرگ در پی رسوایی جمع آوری داده های کاربران فیسبوک توسط "کمبریج آنالیتیکا" به سوالات سناتورها پاسخ می داد.

او همچنین فاش کرد که رابرت مولر، بازرس ویژه که در مورد مداخله روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا تحقیق می کند، با خدمه فیسبوک مصاحبه کرده است.رئیس فیسبوک در جلسه سنا : روسیه به شدت به دنبال محتوای ماست
آقای زاکربرگ گفت آقای مولر با او مصاحبه نکرده است اما افزود: "همکاری ما با بازرس ویژه محرمانه است و من در یک جلسه علنی امور محرمانه را فاش نخواهم کرد."

دفتر آقای مولر در ماه فوریه ۱۳ شهروند و سه شرکت روس را به مداخله در انتخابات ۲۰۱۶ متهم کرد.

یکی از آنها "سازمان تحقیقات اینترنتی" بود که براساس ادعانامه دادستانی "هدفی استراتژیک را برای ایجاد تفرقه در نظام سیاسی آمریکا" دنبال می کند.

آقای زاکربرگ گفت که فیسبوک اکنون درحال توسعه ابزارهای تازه برای شناسایی حساب های جعلی است.

"افرادی در روسیه هستند که کارشان تلاش برای بهره برداری از سیستم ما و سایر سیستم های اینترنتی و همچنین سیستم های دیگر (غیر اینترنتی) است. ما هم باید با سرمایه گذاری برای مقابله با آن مهارت بیشتری پیدا کنیم."

مدیر فیسبوک در جلسه مشترک چند کمیته سنا شهادت می داد. این پس از آن است که در هفته های اخیر معلوم شد شرکت بازاریابی "کمبریج آنالیتیکا" به پروفایل حدود ۸۷ میلیون کاربر فیسبوک دسترسی پیدا کرده بود.

در جریان این جلسه آقای زاکربرگ گفت: "حالا معلوم شده که ما به اندازه کافی تلاش نکردیم از استفاده از این ابزارها برای رساندن ضرر و زیان جلوگیری کنیم."

روز سه شنبه همزمان با این جلسه، سهام شرکت فیسبوک تقریبا ۵ درصد افزایش یافت که نشانه استقبال بازار از سخنان آقای زاکربرگ است.

رسوایی کمبریج آنالیتیکا چیست؟

این شرکت بیش از هر چیز به خاطر همکاری با مبارزات انتخاباتی ۲۰۱۶ دونالد ترامپ شناخته شده است و ادعا کرده که نقشی اساسی در پیروزی آقای ترامپ ایفا کرده است.

اما این شرکت گفته است که هیچ یک از اطلاعات مربوط به رسوایی اخیر در کمپین آقای ترامپ مورد استفاده قرار نگرفته بود.

تحقیقات مطبوعاتی نشان داده است که یک فرد دانشگاهی به نام الکساندر کوگان ابزاری برای آشکار کردن شخصیت افراد ساخته بود که از آن نه فقط برای جمع آوری اطلاعات شرکت کنندگان، بلکه دوستان فیسبوکی آنها هم استفاده شد. آقای کوگان بعدا این اطلاعات را به کمبریج آنالیتیکا فروخت.

فیسبوک و کمبریج آنالیتیکا هر دو الکساندر کوگان را در این ماجرا مقصر معرفی می کنند. فیسبوک می گوید که هرچند کاربران اجازه استفاده از اطلاعاتشان را به آقای کوگان دادند، فروش آن مغایر مقررات شرکت بود.

کمبریج آنالیتیکا هم ادعا می کند که نمی دانسته این اطلاعات به شیوه های نامناسب جمع آوری شده است.

هر دو شرکت می گویند که بعد از کشف این مشکل در سال ۲۰۱۵ اقدام به پاک کردن آن اطلاعات کردند.

فیسبوک ساعاتی پیش از جلسه سه شنبه فاش کرد که پیام های خصوصی حدود ۱۵۰۰ کاربر هم به آن مجموعه راه یافته بود.
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.