ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

بازار داغ خرید اینترنتی در ایران / حراج بزرگ از جمعه سیاه به شب یلدا رسید

بازار داغ خرید اینترنتی در ایران / حراج بزرگ از جمعه سیاه به شب یلدا رسیدرواج خرید‌های آنلاین در سال‌های اخیر در ایران باعث شده تا صاحبان این کسب و کارها با تبعیت از الگوهایی که چند سالی است که به ایران راه پیدا کرده، از مناسبت‌های مختلف برای افزایش فروش و کسب سود بیشتر استفاده کنند. تعدد مناسبت‌های شاد در ایران نظیر عید نوروز و شب یلدا صاحبان فروشگاه‌های اینترنتی در ایران را بی‌نصیب نگذاشته و آنها همزمان با این ایام به راه‌اندازی "حراج" اقدام می‌کنند.
همه چیز درباره شب یلدا / از تاریخچه تا آداب و رسوم و غذاهای خوشمزه
بازار داغ خرید اینترنتی در ایران / حراج بزرگ از جمعه سیاه به شب یلدا رسید
اخیرا البته حراج بزرگی در ایران همزمان با کشورهای غربی و آمریکا صورت گرفت که مصادف با آخرین جمعه ماه نوامبر بود که "جمعه سیاه" خوانده می‌شود و در ایران عده‌ای آن را "حراجمعه" نامیده‌اند.

همزمان با این مناسبت‌ها بیشتر فروشگاه‌های اینترنتی تخفیف‌های عمده‌ای را ارائه می‌کنند که در بعضی از آنها حتی به ۷۰ درصد هم میرسد. در حراجمعه امسال (یک ماه پیش) تعداد مراجعه‌کنندگان به دو فروشگاه عمده اینترنتی به حدی بود که در مواردی این سایتها از دسترس خارج شدند.

حسین درودیان، مسئول نظارت و بازرسی اتاق اصناف گفته است: "برای ارائه تخفیف معمولا قانون وجود دارد و فروشگاه‌های مختلف موظف هستند پیش از برگزاری حراج هماهنگی لازم را با اتحادیه مربوطه انجام دهند و حراج خود را زیر نظر اتحادیه برگزار کنند."

این اظهارات در حالی است که عمدتا فروشگاه‌ها از چنین رویه‌ای تبعیت نمی‌کنند.

این روزها همزمان با خریدهای گسترده شب یلدا تبلیغات گسترده‌ای توسط فروشگاه‌های اینترنتی در شبکه های اجتماعی به راه افتاده است.

البته در یلدای امسال فروشگاه‌های اینترنتی تنها نیستند و نمایندگی رسمی خودروی دی اس فرانسه، شرایط ویژه‌ای را برای فروش "سدان" در نظر گرفته است.
بازار داغ خرید اینترنتی در ایران / حراج بزرگ از جمعه سیاه به شب یلدا رسید
یکی از فروشگاه‌های اینترنتی دیجی کالاست که با عباراتی نظیر "یلدای شگفت‌انگیر" و "جادوی یلدا" در ورودی وبسایت خود مشتریان را ترغیب به خرید می‌کند.

دیجی کالا از بزرگترین فروشگاه‌های اینترنتی در ایران است که حدود ۲۷۰۰ نفر کارمند دارد.

این حراج که درست چند روز پیش از بلندترین شب سال آغاز شد با تبلیغ در مورد تخفیف‌هایی که تا سقف هفتاد درصد هم می‌رسد، مشتریان زیادی را به وسوسه انداخته است.

البته عده‌ای صحت این تخفیف‌ها را زیر سئوال برده‌اند و می‌گویند که قیمت بدون تخفیف کالاها در مغازه‌های عادی گاه از قیمت با تخفیف همان قلم جنس در بعضی "حراج‌ها" کمتر است.

بعضی دیگر از مشتریان البته این تخفیف‌ها را واقعی یافته‌اند.

حراج‌های شب یلدای امسال در شبکه‌های اجتماعی هم واکنش‌هایی در میان کاربران به همراه داشته است.

کاربری بنام نفیسه مرشدزاده در توئیتر نوشته است: "چند تا برند و ‌کاسب‌کار به این یک دقیقه اضافه شب در یلدا دل بسته‌اند؟ در آن یک دقیقه مگر چقدر مصرفمان بیشتر می‌شود که این همه بیلبورد و آگهی ما را نشانه گرفته‌اند؟"

عباس صادقی درباره تخفیف‌ها در توئیتر نوشته: "البته کد تخفیف میدن و می‌کنن تو پاچه ملت٬ اونم به نیت اینکه کسانی که تا حالا خرید آنلاین نداشتن را سوق بدن که تجربه اول هم کار میده دستشان."
بازار داغ خرید اینترنتی در ایران / حراج بزرگ از جمعه سیاه به شب یلدا رسید
از جمله فروشگاه‌های آنلاینی که امسال یلدا را دستمایه تخفیف در ایران قرار داده‌اند می‌توان به لاکچری استور، شهروند، بیگ‌مال و دیجی کالا اشاره کرد.

سعید محمدی، یکی از دو موسس دیجی کالا می‌گوید: "هدف این کمپین‌ها (در مناسبت‌ها) فروش بیشتر و سود مقطعی نیست. این یک هدف جانبی است. هدف اصلی، جذب مشتری در این صنعت جدید است. ما نیاز داریم در فردی که عادت به خرید آفلاین دارد، انگیزه ایجاد کنیم تا به یک مشتری آنلاین تبدیل شود."

با اینکه در سال‌های اخیر فروشگاه‌های اینترنتی سعی کرده‌اند مشتریان بیشتری را به سوی خود جلب کنند، اما سهم خرده فروشی آنلاین در ایران به نسبت کل بازار خرده فروشی کم است.

پیشتر فقط خریدهای کوچک مانند کارت شارژ تلفن همراه از طریق اینترنت در ایران انجام می‌شد، اما در سال‌های اخیر تجارت الکترونیک در این کشور نسبتا گسترش یافته است.

البته هنوز کم نیستند کسانی که به فروشندگان اینترنتی اعتماد ندارند یا مطمئن نیستند که کالای خریداری شده به آدرس آنها ارسال شود.
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.