ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

ویدیو لحظه انفجار بزرگترین بمب غیر هسته ای جهان!

ویدیو لحظه انفجار بزرگترین بمب غیر هسته ای جهان!پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا، اعلام کرده است که در عملیاتی علیه مواضع گروه موسوم به دولت اسلامی (داعش) در افغانستان، بزرگترین بمب غیراتمی خود را به کار برده است.

این حمله در ولسوالی اچین، در ننگرهار، و در ساعت ۷:۳۰ عصر به وقت محلی انجام شده است.
ویدیو لحظه انفجار بزرگترین بمب غیر هسته ای جهان!
سلاح عظیم انفجار هوایی جی‌بی‌یو-۴۳/بی (GBU-43/B Massive Ordnance Air Blast) معروف به مادر همهٔ بمب‌ها (مُوْئَب) (به انگلیسی: MOAB)، بمب قدرتمندی است که توسط ارتش آمریکا (بدست Albert L. Weimorts Jr.) ساخته شد و در سال ۲۰۰۳ آزمایش شد. در زمان ساخت، این بمب به عنوان قوی‌ترین بمب غیر هسته‌ای که تا به آن زمان ساخته شده‌بود، معروف شده‌بود.

آمریکا می‌گوید این بمب، با ۹ متر طول و حدود ۱۰ تن وزن، برای آن طراحی شده که منطقه وسیعی از اهداف دشمن را تخریب کند و اثر روانی وحشتناکی بر نیروهای دشمن بگذارد.
ویدیو لحظه انفجار بزرگترین بمب غیر هسته ای جهان!
بنا به اعلام پنتاگون هدف از استفاده از این بمب عظیم، "به‌حداقل‌رساندن خطر برای نیروهای افغان و آمریکایی" بوده است که در این منطقه در حال عملیات "پاک‌سازی" بوده‌اند.

طراحی و توسعه جی‌بی‌یو ۴۳ از سال ۲۰۰۳ و جنگ عراق آغاز شد، اما این بمب تا به حال در میدان نبرد به کار نرفته بود.

ظاهرا این بمب را با هل‌دادن از عقب یک هواپیمای باربری بزرگ، روی هدف می‌اندازند و گفته شده که حدود ۱۶ میلیون دلار /1,072,000,000,000 تومان (قیمت تبدیل شده) هزینه هرکدام از این بمب‌ها است.
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.