ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

قدرتمندترین نفربر های جهان!

قدرتمندترین نفربر های جهان!سایت Military Today در گزارشی، 10 خودروی جنگی قدرتمند پیاده‌نظام جهان را برپایه توانمندی‌شان در حمایت از نیروهای در برابر آتش‌بار دشمن، توان آتش‌باری این خودروها و حرکت، معرفی کرده‌است. این خودروها به اختصار IFV نامیده می‌شود.قدرتمندترین نفربر های جهان!
1- Puma (آلمان)


خودروی جنگی پیاده‌نظام مدرن Puma ساخت آلمان، در سال 2010 در اختیار ارتش این کشور قرار گرفت.

در حال حاضر، این خودروی جنگی پیاده‌نظام، بیشترین حمایت از افراد را فراهم می‌کند. وزن Puma از وزن تانک اصلی جنگی آلمان T-72 بيشتر است.

خودروی جنگی پیاده‌نظام Puma توانایی مقابله با خمپاره‌های 120 و 125 میلیمتری را دارد. این خودروی جنگی همچنین مقاومت در برابر انفجار مین‌ها به میزانی مساوی انفجار 10 کیلوگرم ماده تی‌ان‎تی دارد. Puma همچنین به سامانه پیشرفته هشدار در برابر تهدیدها مجهز است.

خودروی جنگی پیاده‌نظام Puma مجهز به توپخانه‌ای 30 میلیمتری و مسلسلی 5.56 میلمتری است. در این خودروی جنگی، موتوری با قدرت 1073 اسب بخار، به کار رفته است.
قدرتمندترین نفربر های جهان!
2- K-21 (کره جنوبی)


کره جنوبی ساخت خودروی جنگی پیاده‌نظام K-21 را سال 2008 آغاز کرد. قرار است تا 9 هزار دستگاه از این خودروی جنگی، تولید شود.

موادی که برای ساخت زره این خودرو به کار رفته، تا کنون فاش نشده است. گفته می‌شود این خودروی جنگی، زرهی چند طبقه متشکل از الیاف شیشه‌ای، سرامیک و صفحه‌های آلومینیوم دارد. مشهور است که کمان جلویی K-21 حمایتی در برابر خمپاره‌های ضد زره 30 میلمتری ایجاد می‌کند. تمام بدنه این خودرو در برابر خمپاره‌های ضد زره 14.5 میلمتری، مقاوم است.

K-21 به توپخانه‌ای 40 میلیمتری و مسلسلی 7.62 میلمیتری مجهز است و به راحتی می‌تواند تمام نفربرهای زرهی و خودروهای جنگی پیاده‌‌نظام دشمن را شکست دهد.

این خودروی جنگی پیاده‌نظام، به دو خمپاره‌انداز ATGW ساخت محلی نیز مجهز است اما جزئیات دقیق آن و شما خمپاره‌هایی که حمل می‌کند، هنوز مشخص نیست.

K-21 در مقایسه با اکثر خودروهای جنگی پیاده‌نظام مدرن، سبک وزن به شمار می‌آید. این خودروی به تکنولوژی‌های پیشرفته از جمله مدیریت خودرو، تنظیمات داخلی، فناوری اطلاعات و تشخیص هویت برای شناساسی خودروهای دوست از دشمن، مجهز است.

خودروی جنگی پیاده‌نظام K-21 در حقیقت خودرویی آبی-خاکی است و با استفاده از کیسه‌های هوایی که به صورت خودکار عمل می‌کند، می‌تواند بر روی سطح آب شناور شود.
قدرتمندترین نفربر های جهان!
3- CV90 (سوئد)


ساخت خودروی جنگی پیاده‌نظام CV90 در نیمه دهه هشتم قرن گذشته در سوئد آغاز و به طور رسمی در سال 1993 وارد خدمت شد. این خودروی جنگی به دانمارک، فنلاند، هلند، نروژ و سوئیس هم صادر شده است.

بدنه زرهی خودروی جنگی CV90 از فولاد ساخته شده است. امکان اضافه کردن زره‌های معلق به آن هم وجود دارد. کمان جلویی این خودروی جنگی، توانایی مقابله باخمپاره‌های ضد زره 30 میلیمتری را دارد. تمام بدنه این خودروی نظامی در برابر خمپاره‌های 14.5 میلیمتری، مقاوم است. جدیدترین خودروهای نظامی CV90 در برابر انفجارهای برابر با 10 کیلوگرم ماده تی‌ان‌تی مقاوم است. می‌توان سوکتی برای حمایت از این زره پوش در برابر گلوله‌های آرپی‌جی نیز افزود.

طراحی CV90 به گونه‌ای است که می‌تواند از رصد شدن این خودروی جنگی توسط رادارها و اشعه مادون قرمز، کاست. فیلترهایی هم درون آن برای کاهش حرارت به منظور جلوگیری از عکاسی حرارتی کارگذشته شده است.

CV90 توانایی حرکت بدون سر و صدا همچون شبح را دارد.
قدرتمندترین نفربر های جهان!
4- M2 Bradley (آمریکا)


خودروی جنگی پیاده‌نظام 4- M2 Bradley از سال 1981 به عنوان خودروی جنگی اصلی در ارتش آمریکا به خدمت درآمد. ارتش آمریکا هم‌اکنون مشغول مدرن سازی نسخه M2A3 این خودروی جنگی است.

M2A3 مجهز به زره‌هایی از نسل جدید هستند که در مقابل انفجارها، واکنش نشان می‌دهد. M2A3 همچنین تا میزان معینی در برابر گلوله‌های آر پی جی مقاومت می‌کند. کمان جلوی آن در جدیدترین مدل‌ها، با خمپاره‌های ضد زره 30 میلیمتری، مقابله می‌کند.

این خودروی جنگی، به دو برج برای دو شخص مجهز شده است. دارای یک توپخانه دو قولوی 25 میلیمتری از نوع Bushmaster است که خمپاره‌های ضد زره HE-FRAG را شلیک می‌کند. همچنین مجهز به مسلسلی 7.67 میلیمتری است. M2 Bradley به موشک‌های TOW-2 هم مجهز شده که به این خودروی جنگی، توانایی بالایی در مقابله با خودروهای زرهی می‌دهد.

M2 Bradley یک تانک آبی-خاکی است.
قدرتمندترین نفربر های جهان!
5- Kurganets-25 (روسیه)


ساخت روسیه، به نسل آینده تعلق دارد. این خودروی جنگی پیاده‌نظام، به گونه‌ای مدرن سازی شد تا جایگزین خودروی جنگی BMP-3 شود. سری اول این خودروهای جنگی پیش از تولید انبوه آن در سال 2015 تحویل داده شد. سال پس از آن، تولید انبوع آغاز شد.

Kurganets-25 شامل برخی از طراحی‌های مشترک با BMP-3 است. موتور این خودروی جنگی در جلو قرار دارد و کابین نیروها در بخش پشتی آن تعبیه شده است.

طراحان برای ساخت زره Kurganets-25 به صفحه‌های آلومینیوم تکیه کردند. صفحاتی از زره اضافه هم برای مقابله با مواد منفجره نصب شده است. این خودروی جنگی پیاده‌نظام مجهز به سامانه مقابله‌ای است که احتمال قرار گرفتن آن در معرض موشک‌باراک دشمن را کم می‌کند.

برخی منابع می‌گویند که این خودروی نظامی، مجهز به سامانه حمایتی مدرن Drozd-2 نیز هست.

این خودروی جنگی به برج کنترل از دوری هم تجهیز شده که دارای خمپاره‌ای 30 میلیمتری و مسلسلی 7.62 میلیمتری است.

4 خمپاره انداز خارجی ضد تانک‌های Kornet-EM هم دارد و البته، خودری جنگی آبی-خاکی است.
قدرتمندترین نفربر های جهان!
6- ZBD-08 (روسیه)


ZBD-08 نسخه مدرن شده BMP-3 روسیه است. نسخه اول این سری از خودروهای جنگی پیاده‌نظام، سال 2004 با نام ZBD-4 در اختیار ارتش چین قرار گرفت. دو سال بعد، نسخه مدرن شده ZBD-08 ساخته شد و اکنون به تعداد انبوه در اختیار ارتش چین قرار دارد.
طراحی این خودروی از موتور گرفته تا کابین نیروها، اصلاح شده است.

اطلاعات موجود حاکی از آن است که کمان جلویی خودروی جنگی ZBD-08 در برابر خمپاره‌های ضد زره 30 میلیمتری، مقاومت می‌کند. دو طرف آن هم خمپاره‌های 14.5 میلیمتری را تحمل می‌کند. می‎توان زره‌هایی جانبی برای افزایش حمایت در برابر خمپاره‌ها را هم به این خودروی جنگی نصب کرد. همچنین می‌توان ZBD-08 را به سامانه حمایت لیزری مجهز کرد.

خودروی جنگی جدید برج BMP-3 را به طور کامل حفظ کرده است. قدرت آتشبار این برج از بسیاری از خودروهای جنگی کنونی، بیشتر است. ساخت توپخانه‌ 100 میلیمتری با برد 4 کیلومتری هم تکمیل شده است. این توپخانه می‌تواند خمپاره‌های عادی و موشک‌های ضد تانک شلیک کند. با خمپاره‌های ATGM ساخت چین نیز سازگاری دارد و تهدیدی بزرگ برای تانک‌های دشمن به شمار می‌آید. توپخانه 30 میلیمتری با برد 1.5 تا 2 کیلومتری و مسلسلی 7.62 میلیمتری، بر روی این خودروی جنگی نصب می‌شود. این خودرو آبی-خاکی است.
قدرتمندترین نفربر های جهان!
7- BMP-3 (روسیه)


ارتش شوروی به کار گیری خودروی جنگی پیاده‌نظام BMP-3 را بار دیگر سال 1987 از سر گرفت. این خودروی جنگی به شماری از کشورها صادر شد و اکنون در روسیه، آذربایجان، قبرس، یونان، اندونزی، کویت، کره جنوب، اوکراین، امارات متحده عربی و ونزوئلا، به کار گرفته می‌شود.

خودروی جنگی پیاده‌نظام BMP-3 از صحفه‌های آلومینیون ساخته شده است. کمان جلویی خودرو در برابر خمپاره‌های ضد زره 30 میلیمتری، مقاوم است. تمام بدنه این خودروی جنگی هم در برابر خمپاره‌های ضد زره 14.5 میلیمتری مقاوم است. با اضافه کردن زره‌های ضد انفجار می‌توان بر میزان توان حمایتی این خودروی جنگی افزود.

خودروی جنگی پیاده‌نظام BMP-3 به توپخانه 100 میلیمتری و توپخانه 30 میلیمتری، مجهز شده است. توپخانه 100 میلیمتری، توان پرتاب موشک‌های ضد تانک را دارد به گونه‌ای که تهدیدی بزرگ برای خودروهای زرهی دشمن ایجاد می‌کند. BMP-3 کابین کوچکی برای افراد دارد، دلیل آن موتوری است که در بخش پشتی این خودروی جنگی نصف می‌شود. خودروی جنگی پیاد‌ه‌نظام BMP-3 آبی-خاکی است.
قدرتمندترین نفربر های جهان!
8- Piranha V (سوئیس)


خودروی جنگی پیاده‌نظام Piranha V مدرن‌ترین و مستحکم‌ترین خودروی جنگی از سری خودروهای Piranha به شمار می‌آید. شرکت MOWAG سازنده این خودروی جنگی، آن را سال 2010 عرضه کرد.

زره‌های Piranha V به طور کامل از فولاد مخلوط با برخی مکمل‌ها ساخته شده است. تمام بدنه آن هم در برابر خمپاره‌های 14.5 میلیمتری و ترکش‌های موشک‌ها مقاوم است. اگر زره‌های کمکی به آن اضافه شود، می‌تواند در برابر خمپاره‌های 25 میلیمتری مقاومت کند.

خودروی جنگی پیاده‌نظام Piranha V در برابر مین‌های 10 کیلوگرمی هم مقاوم است. می‌توان سامانه حمایتی فعال LEDS-150 به آن اضافه کرد. مجهز به برجی است که توپخانه‌ای 30 میلیمتری حمل می‌کند. مجهز به مسلسل 12.7 میلیمتری هم هست.
قدرتمندترین نفربر های جهان!
9- Warrior (بریتانیا)


خودروی جنگی پیاده‌نظام Warrior سال 1988 توسط ارتش بریتانیا به خدمت گرفته شد. تا زمان توقف تولید در سال 1995، حدود 789 دستگاه از آن تولید شد. ارتش بریتانیا برای به کار گیری این خودروی جنگی تا سال 2035 برنامه‌‌ریزی کرده است. از این خودروی جنگی به کویت هم صادر شده است.

بدنه خودروی جنگی Warrior به طور کامل از آلمینیوم ساخته شده است. برج آن کاوری از فولاد دارد. تمام بدنه‌اش در برابر خمپاره‌های 14.5 میلیمتری مقاوم است و کمان جلویی آن در برابر خمپاره‌های 25 میلیمتری مقاومت می‌کند. هنگام جنگ، زره‌هایی اضافه به این خودروی جنگی نصب می‌شود تا در برابر گلوله‌های آر.پی.جی مقاومت کند.

Warrior به توپخانه 30 میلیمتری و مسلسل 7.6 میلیمتری مجهز است. برج آن ظرفیت دو نفر را دارد. توپخانه اصلی‌اش می‌تواند نفربرهای دشمن را در فاصله 1.5 کیلمتری منهدم کند. توانایی درگیری با هلیکوپترها را هم دارد. حد اکثر سرعت این خودروی جنگی 75 کیلومتر در ساعت است.
قدرتمندترین نفربر های جهان!
10- Freccia (ایتالیا)


Freccia خودروی جنگی پیاده‌نظام جدیدی است که سال 2009 ارتش ایتالیا آن را به خدمت گرفت.

سازندگان این خودروی جنگی تاکید می‌کنند که کمان جلویی آن در برابر خمپاره‌های 25 تا 30 میلیمتری مقاوم است. این خودروی جنگی در برابر انفجارهای مین معادل 6 کیلوگرم تی‌.ان.تی مقاومت می‌کند. می‌توان این میزان مقاومت را تا 8 کیلوگرم تی.ان.تی افزایش داد.

Freccia به توپخانه 25 میلیمترین و دو مسلسل 7.62 میلیمتری مجهز است.
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.