ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×

موشک هایپرسونیک ارتش روسیه با موفقیت تست شد

موشک هایپرسونیک ارتش روسیه با موفقیت تست شدروسیه می‌گوید موشک هایپرسونیک خود به اسم "خنجر دولب" را با موفقیت آزمایش کرده است. این موشک جزئی از زرادخانه تازه روسیه است که ولادیمیر پوتین رییس جمهور این کشور آنها را "شکست ناپذیر" توصیف کرده است.

وزارت دفاع روسیه ویدئوی لحظه شلیک این موشک هایپر سونیک از یک جنگنده میگ ۳۱ را منتشر کرده است.

وزارت دفاع روسیه گفت این آزمایش طبق برنامه پیشرفته و موشک به هدف برخورد کرده است.

ولادیمیر پوتین رییس جممور روسیه ده روز پیش این موشک را "سلاح ایده‌آل" توصیف کرده بود.

نام این موشک از نوعی خنجر سنتی گرجی گرفته شده که هر دو طرف آن برنده است و در زبان گرجی "خانجالی" و به تلفظ روسی "کینژال" نامیده می‌شود.

گفته شده سرعت موشک کینژال ده برابر سرعت صوت (ده ماخ) است و دو هزار کیلومتر برد و قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای هم دارد.

وزارت خارجه آمریکا از آزمایش این موشک انتقاد کرد و گفت یک کشور مسئول، چنین رفتاری نمی‌کند.

ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه که در ۱۸ سال گذشته عملا قدرت را در این کشور در دست داشته تقریبا ده روز دیگر بار دیگر در انتخابات ریاست جمهوری شرکت می‌کند. با توجه به اینکه آقای پوتین عملا رقیبی جدی در این انتخابات ندارد، انتخاب او تقریبا قطعی به نظر می‌رسد.

آقای پوتین ده روز پیش در یک سخنرانی طولانی که حدود دو ساعت طول کشید علاوه بر وعده بهبود اقتصادی، به تفصیل در باره دستاوردهای نظامی روسیه صحبت کرد از سلاح‌هایی "شکست ناپذیر" سخن گفت که بعد از دوره اتحاد جماهیر شوروی ساخته شده و شبکه‌های دفاعی موجود توان مقابله با آنها را ندارند.

او علاوه بر این موشک هایپر سونیک، به هواپیماهای مافوق صوت جدید و زیردریایی‌های بدون سرنشین اشاره کرد که به "تردید" در باره توان فنی و نظامی این کشور پایان می‌دهند.

هنگام سخنرانی رئیس جمهوری روسیه در روز پنجشنبه، تصاویری از تسلیحات جدید ساخت آن کشور نیز بر صفحه تلویزیونی بزرگی در محل سخنرانی پخش می‌شد.
لیست گرانترین PS5 و XBOX
مشاهده قیمت
با 100,000 تومن طلا بخر!
نمایش قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.