ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×

فروش اطلاعات محرمانه موشک هایپرسونیک روسیه + حمله ماموران به یک مرکز تحقیقاتی

فروش اطلاعات محرمانه موشک هایپرسونیک روسیه + حمله ماموران به یک مرکز تحقیقاتیماموران سرویس امنیت فدرال روسیه به یک مرکز تحقیقات فضایی یورش برده و آنجا را بازرسی کرده‌اند. این اقدام پس از شک به درز اطلاعات محرمانه موشک‌های هایپرسونیک روسیه به جاسوس‌های غربی صورت گرفته است.

مرکز فضایی دولتی روسیه، راسکوسموس، اعلام کرد که ماموران امنیتی این سازمان با ماموران سرویس امنیت فدرال همکاری کرده‌اند. روزنامه "کامرسانت" روسیه می‌گوید که ده تن از کارمندان تسنی‌آی‎توک‌مش (TsNIIMASh) یکی از مراکز زیر مجموعه مرکز فضایی راسکوسموس، جزو مظنونان هستند. دفتر مدیر این سازمان تحقیقات فضایی هم بازرسی شده است.

منبعی که نامش فاش نشده به روزنامه کامرسانت گفت: "مشخص شده است که درز اطلاعات کار یکی از کارمندان تسنی‌آی‎توک‌مش بوده است." تسنی‌آی‎توک‌مش یکی از موسسات مهم تحقیقات فضایی راسکوسموس است که پروژه های فضایی روسیه را اجرا می‌کند.

دیروز وزارت دفاع روسیه ویدئوهایی از نسل جدید موشکهای هایپرسونیک که توانایی حمل کلاهک‌ هسته‌ای را دارند، موشک‌های کینژال و آوانگارد- منتشر کرد.

در این تصاویر بعضی از این موشک‌ها از بمب‌افکن و بعضی از سیلوها و سکوهای زیرزمینی یا سامانه‌های متحرک شلیک می‌شوند.

اسفند سال گذشته ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه این سیستم‌های جدید مافوق صوت از جمله موشک‌های کینژال را معرفی کرد.

گفته شده سرعت موشک کینژال ده برابر سرعت صوت (ده ماخ) است و دو هزار کیلومتر برد و قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای هم دارد.

نام این موشک از نوعی خنجر سنتی گرجی گرفته شده که هر دو طرف آن برنده است و در زبان گرجی "خانجالی" و به تلفظ روسی "کینژال" نامیده می‌شود.
لیست گرانترین PS5 و XBOX
مشاهده قیمت
با 100,000 تومن طلا بخر!
نمایش قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.