ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

معرفی هلیکوپتر قدرتمند بوئینگ شنوک (شونوک) + آلبوم عکس

معرفی هلیکوپتر قدرتمند بوئینگ شنوک (شونوک) + آلبوم عکسبوئینگ سی‌اچ-۴۷ چینوک ( Boeing CH-47 Chinook) بالگرد ترابری سنگینِ دوموتوره و دوملخه آمریکایی است که در شرکت بوئینگ طراحی شده و در سال ۱۹۶۲ معرفی شد. قیمت هر دستگاه از این بالگردهای آمریکایی حدود 38.55 میلیون دلار /2,549,685,000,000 تومان (قیمت تبدیل شده) در سال 2008 اعلام شده است.
آلبوم عکس
BOEING CH 47 CHINOOK :
تصاویر هلیکوپتر بوئینگ شینوک #11
تصاویر هلیکوپتر بوئینگ شینوک #10
تصاویر هلیکوپتر بوئینگ شینوک #9
تصاویر هلیکوپتر بوئینگ شینوک #8
تصاویر هلیکوپتر بوئینگ شینوک #7
تصاویر هلیکوپتر بوئینگ شینوک #5
ادامه
کاربرد اصلی این بال‌گرد برای جابجایی سربازان، ادوات توپخانه‌ای، سوخت، آب، موانع و سنگر و سایر تدارکات و تجهیزات مورد نیاز در میدان نبرد است. کاربردهای ثانویه این هلیکوپتر هم شامل آمبولانس، امداد در فجایع طبیعی، جستجو و نجات، انتقال هواپیماها، آتش‌نشانی و رهاسازی چتربازان می‌شود. هلیکوپتر شنوک با حداکثر سرعت ۳۱۵ کیلومتر بر ساعت حتی از بال‌گردهای بسیار کوچکترِ تهاجمی و چندمنظوره معاصر خود هم سریع‌تر بود. نام این بال‌گرد از قبیله سرخ‌پوست چنوک در آمریکا گرفته شده است. چنوک یکی از معدود هواگردهای دهه ۱۹۶۰ است که هنوز در خط تولید قرار دارد. تاکنون ۱۱۷۹ فروند از این بالگرد ساخته شده و به ۱۶ کشور صادر شده‌است.معرفی هلیکوپتر قدرتمند بوئینگ شنوک (شونوک) + آلبوم عکس
اولین مدل شنوک یعنی سی‌اچ-۴۷آ از دو موتور لیکومینگ تی-۵۵-ال۵ هر یک به قدرت ۲۲۰ اسب بخار نیرو می‌گرفت. در مدل‌های بعدی قدرت موتور افزایش یافته و در مدل سی‌اچ-۴۷دی (معرفی در ۱۹۷۹) به ۴۷۳۳ اسب بخار در هر موتور رسید. این بال‌گرد ۳۰ متر طول و ۵٫۷ متر ارتفاع داشته و وزن خالی آن ۱۰٬۱۸۵ کیلوگرم است. سرعت صعود این هلیکوپتر ۷٫۷۳ متر بر ثانیه و سقف پروازی آن ۵۶۴۰ متر است. شنوک گنجایش کافی برای حمل ۳۳ تا ۵۵ سرباز با ظرفیت ۱۲۷۰۰ کیلوگرم بار را دارد. ضمناً لازم به ذکر است که تلفظ صحیح و انگلیسی نام این هلیکوپتر، چِنوک می باشد و واژه‌ی شنوک یا شینوک کاملاً عربی و اشتباه است.
معرفی هلیکوپتر قدرتمند بوئینگ شنوک (شونوک) + آلبوم عکس
در ایران و تا سال ۱۳۵۷ ، ۶۰ فروند بالگرد ترابری چنوک به خدمت هوانیروز درآمد و در آن زمان ایران بزرگترین کاربر این نوع بالگرد پس از ایالات متحده بود. همچنین تعداد ۳۰ فروند دیگر نیز سفارش داده بود که علی‌رغم پرداخت هزینه پس از وقوع انقلاب تحویل آن‌ها لغو شد.
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.