ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

نیروهای هوایی افغانستان به هلیوپتر بلک هاوک مجهز شد

نیروهای هوایی افغانستان به هلیوپتر بلک هاوک مجهز شدنیروهای حمایت قاطع به رهبری ناتو اعلام کرده که اولین هلیکوپتر بلک هاوک (UH-۶۰) آمریکایی روز یکشنبه، ۲۷ سنبله/ شهریور به ارتش افغانستان تحویل داده شده‌است.

اولین هلیکوپتربلک هاوک دیروز وارد فرودگاه قندهار در جنوب افغانستان شده و نیروهای ناتو گفته تجهیز ارتش افغانستان به این نوع هلیکوپترها باعث توسعه، مهارت و ثبات در نیروی هوایی افغانستان خواهد شد.

نیروهای هوایی افغانستان مجهز به هلیوپتر بلک هاوک شد
وزارت دفاع افغانستان نیز اعلام کرده که قرار است آمریکا چهار هلیکوپتر از نوع را هفته آینده به ارتش افغانستان تحویل دهد.

براساس اعلام وزارت دفاع افغانستان اکنون تمام تجهیزات ارتش ملی افغانستان از قبیل تانک و سلاح سبک آمریکایی است. مهجز شدن نیروهای ارتش با هواپیماهای آمریکایی نیز می‌تواند در هماهنگی میان این نیروها کمک کند.

هفته گذشته نیز محمد اشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان در دیدار از سپاه /قول اردوی ۲۰۳ تندر در ولایت پکتیا در جنوب شرق افغانستان گفت که آمریکا تا دوهفته دیگر شش هلیکوپتر به نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان خواهد داد.

قبلا نیز آقای غنی اعلام کرده بود که آمریکا برای تجهیز نیروی هوایی افغانستان ۸۶۰ میلیون دلار کمک کرده و تا سال ۲۰۱۸ ارتش افغانستان به هواپیماهای آمریکایی مجهز خواهد شد.

او گفت که دلیل تاخیر در روند تجهیز نیروهای هوایی ارتش افغانستان این بوده که تمام خلبانان افغان با سیستم هواپیماهای روسی آشنایی داشتند و بعد از وضع تحریم‌ها علیه روسیه، افغانستان قادر به خریداری هواپیماهای روسی نبوده‌است.

آقای غنی گفت که صدها خلبان افغان اکنون در حال آموزش در آمریکا هستند.
نیروهای هوایی افغانستان مجهز به هلیوپتر بلک هاوک شد
عبدالوهاب وردک فرمانده عمومی نیروهای هوایی افغانستان قبلا گفته بود که نیروی هوایی افغانستان دارای چهار واحد؛ دو واحد در کابل، یکی در ولایت قندهار و دیگری در ولسوالی شیندند ولایت هرات است.

آمریکا قبلا چند فروند هواپیمای جنگی از نوع A-۲۹ را به نیروهای هوایی افغانستان تحویل داده بود.

افزون بر این، هند نیز سه فروند هلی کوپتر MI-۲۵ به افغانستان تحویل داده است.

اداره بازرسی آمریکا برای بازسازی افغانستان (سیگار) در سال ۲۰۱۶ اعلام کرده بود که افغانستان در حال حاضر دارای ۱۱ فروند هلیکوپتر MI-۳۵ ، پنجاه و دو فروند هلیکوپتر Mi-۱۷، شانزده فروند هلیکوپتر MD-۵۳۰، بیست و شش هواپیمایی C-۲۰۸ و چهار فروند هواپیمایی C-۱۳۰ هستند.
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.