ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×

راهنمای خرید ساعت مچی / چگونه یک ساعت مچی خوب بخریم؟

راهنمای خرید ساعت مچی / چگونه یک ساعت مچی خوب بخریم؟عـمده تـرین تـقسیـم بـندی ساعت هـا بـر حـسـب نـوع قـوه محرکه و منبع تغذیه آنها میباشد.اغلب ساعتهای موجود در بازار دارای قوه محرکه کوارتز هستند. در زیر به این تقسیم بندی توجه کنید:

۱- MECHANICAL (مکانیکی): در این سـاعتـهـا از یــک چرخدنده توازن (رقاصک) برای اندازه گیری زمان و یک شاه فنر برای تولید نیرو استفاده میگردد. این نوع ساعتـها نیاز دارند تا هر چند سـاعت یکبار با دست کوک شوند. بـرخی از سـاعتهای مکانیکی از ۱۶۰ قطعه مجزا تشکیل گردیده است!
جدیدترین قیمت ساعت های مچی مردانه و زنانه در بازار
قیمت ساعت های هوشمند اپل یا اپل واچ
۲- AUTOMATIC (خود کار): این ساعتها هـمان مکانیزم ساعتـهای کوکی را دارند اما خود کوک میباشند. آنها دارای یک چرخ دنده گردان (ROTOR) بـوده کـه شـامـل یـک وزنــه نوسان کننده است که با هر حرکت مچ دست به جلو و عقب نوسان میکند. سپس این نوسانات توسط چرخ دنده ها ی دیگر مبدل به حرکت دورانی شـده و بـاعـث کـوک شـدن شاه فنر میگردد. نام دیگر آن خود-کوک(SELF-WINDING) میباشد.

۳- QUARTZ (کوارتز): این ساعتها از بلور کـوارتز بـرای انـدازه گیـری زمـان و از بـاطـری بعنوان منبع تغذیه استفاده میکنند. نیازی به کوک کردن ندارند.

۴- KINETIC QUARTZ (کوارتز جنبشی): ایـن تکنـولـوژی منـحصر بـفرد شرکت سیکو(SEIKO) میباشد. ساعت کوارتزی ساعتی است که نیازی به باطری ندارد. این ساعتها انرژی الکتریکی خود را از حرکات طبیعی مچ دست و بازو تامین می کنـند. سپس انرژی حاصل را درون یک خازن ذخیره کنند این خازن قادر می بـاشد تا ۳ الی ۱۴ روز در صـورت بی حرکت بودن ساعت انرژی مورد نیاز آن را تامین کند.

۵- SOLAR QUARTZ (کوارتز خورشیدی): این سـاعت هـا از کـوارتز برای اندازه گیری زمان و از هر گونه منبع نوری که به صفحه ساعت تابیده می گـردد و تـوسـط ســلولهای خورشیدی (SOLAR CELL) جذب شده و انرژی نور را به انرژی الکریکی مبدل میسازنــد، استفاده میکنند.
راهنمای خرید ساعت مچی / چگونه یک ساعت مچی خوب انتخاب کنیم؟
قبل از خرید و انتخاب ساعت مچی چه مردانه چه زنانه به این نکات دقت کنید :

به ماندگاری ساعت توجه کنید

ماندگاری مسئله بسیار مهمی است که باید حتما در هنگام خرید ساعت به آن توجه داشته باشید. بسیاری از ساعتها ظاهری شکیل و جذاب دارند اما پس از مدت کوتاهی خراب می شوند و دیگر قابل استفاده نیستند. برای اینکه از ماندگاری ساعت مطمئن شوید از برندهای معتبر و نمایندگی های رسمی آنها خرید کنید. برای افزایش طول عمر ساعتتان باید هر چهار یا پنج سال آن را سرویس کنید.

یک ساعت مچی برای همه موقعیت ها مناسب نیست

یکی از بزرگترین اشتباهات زنان و مردان استفاده از یک ساعت مچی در تمامی موقعیت ها بدون توجه به لزوم هماهنگی آن با دیگر اجزاء ظاهر است. هر فردی باید حداقل سه ساعت مچی داشته باشد، یک ساعت اسپرت برای برنامه های ورزشی، یک ساعت برای موقعیت ها و جلسات رسمی و یک ساعت نیز برای مهمانی ها و موقعیت های غیررسمی. ساعتهای اسپرت اغلب گام شمار دارند و بندشان از جنس پلاستیک است. ساعتهای رسمی بندی از جنس چرم و صفحه و عقربه های ساده ای دارند. ساعت های غیررسمی بندی از جنس چرم و یا پارچه و صفحه ای شلوغتر و پیچیده تر دارند.

مخاطب خود را بشناسید

اگر قرار است برای اولین بار کسی را ببینید و یا در جلسه و مصاحبه ای بسیار مهم شرکت کنید حتما باید در انتخاب ساعت مچی مناسب دقت کنید. برخلاف آنچه بسیاری از مردم فکر می کنند ساعت یکی از اولین مواردی است که توجه دیگران را بخود جلب می کند. اگر کسی که قرار است او را ببینید به خوش لباس بودن بسیار اهمیت می دهد سعی کنید حتما ساعت مناسبی ر اانتخاب کنید تا بتوانید بیشترین تاثیر ممکن را بگذارید. اگر قرار است در یک مصاحبه شغلی حضور پیدا کنید سعی کنید ساعتی رسمی هماهنگ با ظاهر کلاسیک خود را انتخاب کنید.

ساعتی که قصد خرید آن را دارید به دقت بررسی کنید

این یکی از مواردی است که اغلب رعایت نمی شود و مشکلات فراوانی را بوجود می آورد. در خرید ساعت مچی نباید عجله کنید. پس از انتخاب ساعت بدقت ویژگی های مختلف آن را بررسی کنید خصوصا اگر ساعت گرانی را انتخاب کرده اید. بررسی دقیق ساعت همچنین باعث می شود پس از خرید بتوانید از تمامی امکانات آن بخوبی استفاده کنید.

بیش از حد برای خرید ساعت پول خرج نکنید

اشتباه رایج اکثر افراد این است که فکر می کنند هرچقدر پول بیشتری پرداخت کنند ساعت بهتری را می توانند بخرند. بسیاری از ساعتها بدلایلی همچون تولید محدود و دیگر سیاستهای کمپانی های تولید کننده گرانتر از دیگر ساعتها است و قیمت بالای آنها لزوما به معنای کارکرد بهترشان نیست. بسیاری از زیباترین و شیک ترین ساعتهای مچی را می توان تا مبلغ 5 الی 6 میلیون تومان خریداری کرد.

مارکهای مشهور ساعت

ROLEX
BULOVA
CITIZEN
ESQ
MOVADO
CARTIER
RADO
OMEGA
CASIO
LONGINES
GUCCI
TISSOT
ORIS
SWISS ARMY
SWATCH
SEIKO
TIMEX
NIKE
LUMINOX
CALVIN KLEIN
BREITLING
ZENITH
MIDO
BVLGARI
قیمت ساعت های مچی زنانه سیکو Seiko در بازار + عکس
قیمت روز انواع ساعت مردانه و زنانه رادو Rado
لیست گرانترین PS5 و XBOX
مشاهده قیمت
با 100,000 تومن طلا بخر!
نمایش قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.