ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×

مادر اسامه بن لادن برای اولین بار سکوتش را شکست

مادر اسامه بن لادن برای اولین بار سکوتش را شکستمادر اسامه بن لادن، رهبر القاعده، برای اولین بار پس از گذشت هفت سال از مرگ پسرش به طور رسمی درباره او سخن گفته است. عالیه غانم در منزل خانواده‌اش در شهر جده عربستان سعودی با روزنامه بریتانیایی "گاردین" مصاحبه کرده است.
او به این نشریه گفت که اسامه یک "کودک خوب" و پسری خجالتی بوده اما در دانشگاه شستشوی مغزی شد. خانواده اسامه بن لادن گفته اند آخرین بار اورا دو سال قبل از حملات ۱۱ سپتامبر در سال ۱۹۹۹ در افغانستان دیده بوده اند.
آلبوم عکس
OSAMA BIN LADEN PHOTO GALLERY :
عکسی از مادر اسامه بن لادن (Alia Ghanem) به همراه پسرش
عکسی از اسامه بن لادن (نفر دوم سمت راست) در سفر به سوئد /Osama bin Laden (second from right) on a visit to Falun, Sweden, in 1971. Photograph: Camera Press
تصویری از مادر اسامه بن لادن / Photograph: David Levene for the Guardian
ادامه
در آن زمان او که در ابتدا در سالهای دهه ۱۹۸۰ برای مقابله با اشغال نیروهای شوروی به افغانستان رفته بود اصلی‌ترین مظنون تروریسم در مقیاس جهانی دانسته می شد.
در پاسخ به سوال روزنامه "گاردین" در مورد این که پس از شنیدن خبر پیکارجوی جهادی شدن پسرش چه احساس داشته است خانم غانم گفت: "ما بسیار ناراحت شدیم. من نمی خواستم این اتفاق بیفتد. چرا این طور همه چیز را رها کرد و رفت؟"

او همچنین گفته است که سازمان اخوان المسلمین، که پسرش زمان تحصیل به آن پیوست، مثل یک "فرقه" بوده است.

پس از به دست آوردن ثروت فراوان در بخش ساخت و ساز، خانواده بن لادن همچنان یکی از تاثیرگذار ترین خانواده ها در عربستان سعودی است.

بن لادن سرانجام در سال ۲۰۱۱ در حمله ای به پاکستان توسط نیروی دریایی ایالات متحده کشته شد.

پدر بن لادن، محمد بن ابوالفضل بن لادن، سه سال پس از تولد اسامه، از عالیه غانم جدا شده در مجموع بیش از ۵۰ کودک دارد.

اعضای این خانواده می گویند پس از حملات ۱۱ سپتامبر توسط دولت عربستان سعودی مورد بازپرسی قرار گرفتند و امکان سفر و نقل مکان را برایشان محدود کردند.

مارتین چولوف، روزنامه نگار گاردین در گزارش خود می نویسد معتقد است که مقامات عربستان سعودی به این خاطر به او اجازه صحبت با خانم غانم را داده اند که امیدوار بودند این کار نشان بدهد که رهبر پیشین القاعده یک مطرود است نه یک گماشته دولت، که برخی مدعی آنند.

دو تن از برادران بن لادن، حسن و احمد نیز هنگام مصاحبه گاردین حضور داشتند و شگفتی خود را از خبر مشارکت بن لادن در حملات ۱۱ سپتامبر بیان کرده اند.

احمد به این روزنامه گفته است: "او از خرد تا بزرگ ما را خجالت زده کرد. ما می دانستیم که همه ما با عواقب وحشتناکی روبرو هستیم. اعضای خانواده ما در خارج از کشور همه به عربستان بازگشتند."

او همچنین گفت که مادرش با گذشت ۱۷ سال از حملات ۱۱ سپتامبر همچنان اورا در کنار خود احساس می کند و افراد دیگر در اطراف او را متهم می کند.
منبع : theguardian.com
لیست گرانترین PS5 و XBOX
مشاهده قیمت
با 100,000 تومن طلا بخر!
نمایش قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.