ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

دریفت باورنکردنی تویوتا کمری در عربستان سعودی

دریفت باورنکردنی تویوتا کمری در عربستان سعودیویدیویی تماشایی از دریفت تویوتا کمری و سایر خودروها در یکی از بزرگراه های عربستان سعودی :
دریفت چیست؟

دریفت در لغت به معنای گرد و خاک کردن است. ولی در عالم رانندگی به لیز دادن خودرو با استفاده از ترمز دستی یا بکس باد کردن میگن. گرچه با ماشین های دیفرانسیل جلو هم میشه دریفت کرد ولی به علت این که با این ماشین ها برای اکثر دریف کردن ها نیاز به استفاده از ترمز دستی هستش که چون خیلی سرعت ماشین رو میگیره زیاد با این جور ماشینها دریفت نمی کنن برای همین از ماشین های محور عقب استفاده می کنن.

دریفت برای چه مواقعی کاربرد دارد ؟

موقعی که شما با سرعت میخوایید یه پیچ رو رد کنید . برای این که از چپ شدن ماشین جلوگیری کنید(به علت نیروی گریز از مرکز زیاد ماشین) مجبور میشید سرعت اتومبیل خودتون رو کم کنید. ولی غیر از این راه دیگه ای هم وجود داره و اون لیز دادن پشت ماشین با استفاده از ترمز دستی کشیدن یا بکسباد کردن اتومبیل (البته برای ماشین های محور عقب) هستش که به این کار دریفت کردن میگن . اگه وقت ترمز کردن و کم کردن سرعت ماشین را ندارید وسرعت شما بسیار زیاد هست واگر احساس میکنید که قرار است چپ کنید باید دریفت کنید.البته اینکار نیاز به تجربه داره شما باید از رفتار ماشین بعد از ترمز دستی کشیدن آگاه باشبد و با فرمان آن را کنترل کنید.

نحوه دریفت کردن؟

شاید شروع دریفت بسیار ساده باشد. در ابتدا باید چسبندگی (Traction) چرخهای عقب را از بین ببرید. برای این منظور می توانید از ترمز، کلاچ، گاز، فرمان و ترمز دستی استفاده کنید. در ضمن خاک، پستی ها و بلندی ها و ... در اطراف پیچ هم موثر هستند. مرحله سخت کار از اینجا شروع می شود، باید تا حد ممکن بدون افت سرعت، با حداکثر سرعت، زاویه و دود!! و بدون چرخیدن به دور خود یک یا چند پیچ متوالی را طی کنید.

امروزه دریفت یکی از شاخه های رشته ی اتومبیل رانی شده که در این رشته دریفت جنبه ی نمایشی داره وباید همه ی پیچ ها رو با دریفت رد کنید . در پیست هایی که برای این رشته طراحی میکنن هیچ جاده ی صافی وجود نداره و پیست پر از پیچ های مختلف هستش (به غیر از بعضی قسمت ها که برای جبران سرعت از دست رفته میزارن )

در حال رسیدن به پیچ معمولا اتومبیل را در دنده 2 قرار میدهند (و یا اگر اتومبیل در دنده بالاتری باشد 1 یا 2 دنده معکوس میدهند) سپس دور موتور را درمحدوده 4000 تا 7000 ( بسته به اتومبیل) نگه میدارند و با همین دور موتور ٫ اتومبیل را به شدت به داخل پیچ رانده و پدال کلاج را بصورت ناگهانی فشار داده و رها میکنند که اینکار باعث می شود چرخهای عقب دچار هرز گردی شده و چسبندگی خود را از دست بدهند.

برای ادامه دریفت در طول پیچ و یا پیچهای بعدی باید همچنان پدال گاز را فشار داد و گاز را تنظیم کرد ( بازی کردن با پدال گاز) و برای جلوگیری از spin شدن اتومبیل را با فرمان کنترل کرد ( بازی کردن با فرمان) . وقتی اتومبیل در این حالت کنترل شد و راننده توانست کنترل اتومبیل را در دست داشته باشد میتواند با یک حرکت متناسب و کنترل روان فرمان ٫ مسیر را تغییر دهد و پیچ بعدی را نیز با دریفت طی کند. در اینجا اگر سرعت کم باشد دریفت کوتاهتر خواهد بود و چون چرخها چسبندگی خود را دوباره کسب خواهند کرد ادامه حرکت میسر نخواهد بود

چون در اتومبیلهای دیفرانسیل جلو (front-wheel drive) بدین روش نمی توان چرخهای عقب را به هرزگردی و از دست دادن چسبندگی واداشت ٫ باید از تکنیک اصلی دوم برای دریفت استفاده کرد که تکنیک ترمز دستی است (hand-brake technique).
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.