ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×

ویدیویی تماشایی از نسل جدید دی اس 7 کراس بک

ویدیویی تماشایی از نسل جدید دی اس 7 کراس بکبرند لوکس گروه پژو سیتروئن در مراسمی در پاریس از یک محصول جدید رونمایی کرد. این خودرو که DS 7 Crossback نام گذاری شده، در اتوشوی ژنو نیز در معرض دید همگان قرار خواهد گرفت.

این خودرو در سگمنتی جای می گیرد که رقبای قدرتمندی همچون ب ام و X3، آئودی Q5 و مرسدس GLC حاضر هستند.
دانلود ویدیو
ویدیویی تماشایی از نسل جدید دی اس 7 کراس بک
اما چرا کراس‌بک به انتهای نام این خودرو افزوده شده؟ برای جواب این سوال باید به نام‌گذاری سایر شاسی‌بلندهای دی‌اس دقت کرد. تاقبل از این، دی‌اس دو شاسی‌بلند دیگر نیز درمیان محصولاتش داشت؛ یکی دی‌اس 6 و دیگری دی‌اس 4 کراس‌بک. از دی‌اس 6 مدل دیگری وجود ندارد اما دی‌اس 4 کراس‌بک، مدل دیگری به نام دی‌اس 4 دارد که هاچ‌بک است نه شاسی‌بلند. حالا می‌توان به سوال مطرح شده پاسخ داد: سیتروئن، عبارت کراس‌بک را به انتهای نام دی‌اس 7 افزوده چون در آینده می‌خواهد با پلتفرم دی‌اس 7 مدل دیگری بسازد.
آلبوم عکس
DS7 CROSSBACK :
تصاویر دی اس 7 Crossback مدل 2017 #6
تصاویر دی اس 7 Crossback مدل 2017 #5
تصاویر دی اس 7 Crossback مدل 2017 #4
تصاویر دی اس 7 Crossback مدل 2017 #3
تصاویر دی اس 7 Crossback مدل 2017 #2
تصاویر دی اس 7 Crossback مدل 2017 #1
ادامه
دی‌اس 7 کراس‌بک با پلتفرم EMP2 پژوسیتروئن ساخته شده؛ همان پلتفرمی که فرانسوی‌ها با آن نسل دوم پژو 3008 و سپس نسل دوم سیتروئن C6 را ساختند. در نمای ظاهری، جلوپنجره خودرو بیشتر از بقیه چیزها جلب توجه می‌کند. آنهایی که تا به امروز از لکسوس NX برای جلوپنجره‌ بزرگش ایراد می‌گرفتند احتمالا بعد از دیدن دی‌اس 7 کراس‌بک سکوت می‌کنند! نکته دیگر این فرانسوی، چراغ‌های تمام LED الماسی‌شکل جلو و همچنین چراغ‌های سه‌بعدی در عقب است.

برای سیستم چندرسانه‌ای خودرو، که قابلیت MirrorScreen برای اتصال به اسمارت‌فون‌ها را هم دارد، از دو مانیتور 12 اینچی لمسی استفاده شده. از آنجاکه دی اس 7 کراس‌بک پرچمدار شاسی‌بلندهای کمپانی است از این‌رو باید آپشن‌های خاصی هم داشته باشد و خوشبختانه هم دارد؛ امکاناتی مانند:

صفحه کیلومتر تمام دیجیتالی
سیستم پارک اتومات یا DS Park Pilot
سیستم نیمه‌خودران یا DS Connected Pilot
دوربین دید در شب یا DS NIGHT VISION
پخش حرفه‌ای FOCAL Electra با 14 اسپیکر
چراغ‌های چرخشی جلو با تنظیم هوشمند ارتفاع و نور
سیستم هشداردهنده خواب‌آلودگی راننده یا DS DRIVER ATTENTION ASSIST
سیستم پیمایش جاده برای تنظیم الکترونیکی سیستم تعلیق یا DS ACTIVE SCAN SUSPENSION که احتمالا فرانسوی‌ها آن را با الهام از سیستم مشابه موجود در رنجرور اسپرت ساخته‌اند.

یکی دیگر از نکات بارز این خودرو، پیشرانه هیبریدی آن است که تاکنون برای برند دی‌اس سابقه نداشته. دی‌اس 7 کراس‌بک درکنار پیشرانه بنزینی 200 اسبی‌اش به دو موتورالکتریکی نیز مجهز است. این موتورها هرکدام 109 اسب‌بخار قدرت دارند و با باتری‌ لیتیوم‌یونی 13 کیلووات ساعتی قرارگرفته در زیر صندلی‌های ردیف دوم خودرو تغذیه می‌شوند. شارژ عادی این باتری‌ها 4.5 ساعت طول می‌کشد اما با پکیج شارژ سریع، بیشتر از 2.5 ساعت معطل‌ نمی‌شوید. پیمایش دی‌اس 7 کراس‌بک درحالت الکتریکی نیز حدود 60 کیلومتر است. اما علاوه‌بر این پیشرانه هیبریدی 300 اسبی، 3 پیشرانه بنزینی دیگر نیز برای این خودرو قابل سفارش است:

پیشرانه THP225 با گیربکس 8 سرعته اتومات
پیشرانه THP180 با گیربکس 8 سرعته اتومات
پیشرانه PureTech130 با گیربکس 6 سرعته دستی
هنوز قیمتی برای این لوکس فرانسوی اعلام نشده اما از آنجایی که نخستین محصول دی‌اس در کلاس شاسی‌بلندهای جمع و جور است بنابراین مدل‌هایی همچون ب‌ام‌و X3 ، لکسوس NX، آئودی Q5، مرسدس GLC و حتی پژو 3008 از همین حالا باید نگران آمدنش به بازار باشند!

در نمای جلو این شاسی بلند لوکس فرانسوی شباهت های زیادی با کانسپت DS Drive که در سال 2014 معرفی شد، دارد. در نمای عقب نیز چراغ های کشیده یادآور نماینده DS در نمایشگاه ژنو سال گذشته یعنی کانسپت اسپورت و الکتریکی E-Tense هستند.

جالب اینکه در این بخش شباهت های کلی با محصولات رنو از جمله مگان دیده می شود.

با وجود طراحی جذاب و زیبا، DS 7 Crossback در برابر رقبای قدرتمند آلمانی چندان هیجان انگیز دیده نمی شود. اما به عنوان یک آلترناتیو کمی گران قیمت تر برای پژو 5008 بسیار جلب توجه می کند.

طراحی داخلی این خودرو گویی از اصول اولیه معماری فرانسوی الهام گرفته شده و در عین سادگی، مدرن به نظر می رسد. بدون شک صفحه نمایش غول پیکر 12 اینچی که در وسط داشبورد نصب شده یکی از ویژگی های اصلی کابین این شاسی بلند لوکس فرانسوی محسوب می شود.

نشان دهنده های آنالوگ پشت فرمان نیز جای خود را به یک صفحه دیجیتال بزرگ داده اند.

شاسی بلند جدید DS همانند پژو 3008، 5008، سیتروئن C4 پیکاسو و گرند پیکاسو بر روی پلت فرم EMP2 ساخته شده است. اما با وجود این برای هندلینگ بهتر، در قسمت عقب همانند سدان پژو 508 از سیستم تعلیق چند میله ای مستقل بهره می برد.

در بخش پیشرانه، فرانسوی ها دست پر وارد میدان شده و طیف نسبتا وسیعی از انواع موتورهای کم مصرف اما قدرتمند را برای شاسی بلند جدید خود در نظر گرفته اند.

در مدل پایه، DS 7 Crossback با یک موتور 1.5 لیتری HDi (دیزلی) به قدرت حدودا 130 اسب بخار ارایه می شود؛ وظیفه انتقال نیرو را نیز یک گیربکس 8 دنده خودکار که احتمالا توسط آیسین توسعه یافته، بر عهده خواهد گرفت.

افرادی که نیازمند قدرت بیشتر باشند، می توانند به سراغ موتور 2 لیتری BlueHDI بروند. این موتور توانایی تولید 177 اسب بخار قدرت و 400 نیوتن متر گشتاور را دارد.

علاوه بر موتورهای دیزلی اشاره شده، این اتومبیل با دو موتور بنزینی به حجم های 1.3 و 1.6 لیتر نیز قابل انتخاب خواهد بود. نمونه 1.3 لیتری Puretech قدرتی در حدود 130 اسب بخار داشته و نمونه 1.6 لیتری توربو در دو نسخه توانایی تولید 177 و 221 اسب بخار قدرت را دارد.

طبق اطلاعات موجود شاسی بلند جدید DS همانند پژو 3008 در ابتدا به صورت دیفرانسیل جلو به بازار می آید. آنطور که اعلام شده در سال 2019، نسخه هیبریدی این خودرو با قدرتی معادل 300 اسب بخار معرفی خواهد شد.

با توجه به حضور برند DS در ایران و مشخصات فنی DS7 به نظر می رسد که می توانیم شاهد عرضه این مدل در ایران نیز باشیم، طبیعتا پیش بینی زمان عرضه و قیمت احتمالی DS7 در ایران چندان آسان نیست اما با توجه به قیمت 218 میلیون تومانی DS6 و مشخصات فنی و امکانات DS7 می توان حدس زد که DS7 در بازه 250 الی 300 میلیون تومان راهی ایران شود.

لیست گرانترین PS5 و XBOX
مشاهده قیمت
با 100,000 تومن طلا بخر!
نمایش قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.