ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

غرش موتور بی ام و 335i را تماشا کنید + برن آوت (BURNOUT) چیست؟

غرش موتور بی ام و 335i را تماشا کنید + برن آوت (BURNOUT) چیست؟ویدیویی بسیار تماشایی از صدای غرش موتور تقویت شده 900 اسب بخاری بی ام دبلیو 335i و مرسدس بنز ای ام جی سی 63 (Mercedes C63 AMG) را در فایندز مشاهده نمایید :
Burn out
شاید هیچ چیز دیوانه کننده تر از نابود کردن تایرها در کمتر از چند ثانیه نباشد!!

مهم ترین و کاربردی ترین استفاده Burn out گرم کردن سریع لاستیک ها برای مسابقات درگ (شتاب) است. از آنجاییکه لاستیک های مورد استفاده در این مسابقات برای رسیدن به حداکثر بازدهی باید به دمای مطلوب برسند و سریع ترین راه برای بالابردن دمای لاستیک ها Burn out است، معمولا در پیست های درگ محلی به نام Burn out Box برای این کار تعبیه شده است.

اما زیبایی Burn out باعث شده تبدیل به یکی از جدی ترین رقابت ها و تفریحات شود: مسابقاتی با جوایز قابل توجه و با حضور خودروهای برجسته که بعضی از آنها فقط برای اینگونه رقابت ها ساخته شده اند و از آنجاییکه برنده توسط تماشاچیان تشخیص داده می شود، ظاهر و نحوه برخورد هم از عوامل مهم در مسابقات به حساب می آید!

Burn out با خودروهای دیفرانسیل جلو بسیار راحت است، فقط کافی است خودرو را متوقف کنید، ترمز دستی را بکشید و چرخ ها را وادار به هرزگردی کنید ( البته در خودروهایی که ترمز دستی به چرخ های عقب متصل است) برای شروع هرزگردی کلاچ گرفته و دنده 1 را درگیر نمایید، سپس دور موتور را بالا برده و کلاچ را رها کنید. در صورتیکه موتور توان این کار را نداشت و یا ترمز دستی نمی توانست خودرو را ثابت نگه دارد، کمی آب زیر چرخ های جلو بریزید. اگر خواهان نهایت هیجان با یک دیفرانسیل جلو هستید و می خواهید Burn out طولانی داشته باشید، بعد از ترکیدن لاستیک ها و کشیده شدن رینگ ها روی اسفالت ( که باعث ایجاد جرقه زیبایی می شود)، در ابتدا دسته موتورها پاره می شوند و نهایتا گیربکس از محل خود خارج می شود!

در خودروهای دیفرانسیل عقب شیوه کار کاملا متفاوت است. با استفاده از قدرت بیشتر ترمز چرخ های جلو و نیروی موتور که به چرخ های عقب می رسد چرخ ها را وادار به هرزگردی می کنید. رانندگان درگ و افرادی که این کار را مکرر انجام می دهند از قطعه هایی به نام Line Lock در ترمزهای جلو استفاده می کنند تا فقط ترمزهای جلو درگیر بماند.

یکی از متداول ترین استفاده های Burn out، جنبه نمایشی آن است. در کشوری مانند استرالیا ( که بزرگترین برگزار کننده مسابقات برت اوت به حساب می آید) این کار آنقدر متداول است که برای جلوگیری از انجام آن جریمه در نظر گرفته شده است: مصادره 3 ماهه خودرو در اولین بار و در صورت تکرار خودروی مذکور توقیف شده و به نفع دولت به حراج گذاشته خواهد شد...

در دنیای اعراب، یعنی همین کشورهای همسایه، این تکنیک بسیار شناخته شده و پرطرفدار است. راه دیگر آنها برای این کار حرکت با دنده عقب و سپس درگیر کردن دنده یک است که باعث تغییر جهت ناگهانی حرکت چرخ های متحرک و ایجاد دود می شود. از آنجایکه اثر بجامانده از تایر های شبیه عدد 8 عربی است، این تکنیک با نام 88 شناخته می شود. البته این شیوه بیش از سایر روش ها به خودرو آسیب میرساند.

نویسنده : mercury - egzoz.blogfa.com
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.