ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

ویدیویی از یک فیل که همه را شگفت زده کرد!

ویدیویی از یک فیل که همه را شگفت زده کرد!ویدئویی از یک فیل وحشی که خاکستر می دمد کارشناسان محیط زیست را شگفت زده کرده است. وینای کومار از محققان "انجمن محافظت از حیات وحش" (هند) (WCS) در جریان سفری کاری در آوریل ۲۰۱۶ به جنگل ناگارهول در کارناتاکا فیلمی ۴۸ ثانیه ای از این فیل تهیه کرد.
دانشمندان می گویند هنوز نمی دانند چرا این فیل با نفسش خاکستر می دمد. "انجمن حفاظت از حیات وحش" (هند) در بیانیه ای گفت: "این اولین سند ویدئویی از یک فیل وحشی است که چنین رفتاری نشان می دهد، و این باعث حیرت دانشمندان و کارشناسان شده."

آقای کومار گفت که او و تیمش صبح زود برای بررسی دوربین هایی که از ببرها عکس می گیرد به جنگل رفته بودند که متوجه حضور این فیل در فاصله ۵۰ متری شد و شروع به فیلم گرفتن از آن کرد.

براساس این بیانیه فیل "ظاهرا درحال هضم زغال" به جا مانده از یک آتش سوزی کنترل شده و "دمیدن خاکستر است".

آقای کومار گفت: "آن روز این طور به نظر می رسید که فیلم درحال سیگار کشیدن باشد - فیل خرطوم پر از خاکستر را به طرف دهانش می برد و بر آن می دمید طوری که دود بلند می شد!"

وارون گسوامی فیل شناس که این ویدئو را بررسی کرده معتقد است که "به احتمال زیاد، فیل سعی داشت زغال هضم کند، چون ظاهرا چیزی را از روی زمین سوخته جنگل برمی دارد، و بعد خاکسترش را فوت می کند و باقی را مصرف می کند."

"زغال به خاطر خواصش در دفع سموم شناخته شده است، و هرچند ممکن است ارزش غذایی زیادی نداشته باشد، حیوانات در حیات وحش ممکن است به خاطر خواص پزشکی جذب آن شوند."

"زغال همچنین می تواند نقش ضدیبوست را بازی کند، و در نتیجه فایده اش برای حیواناتی که بعد از آتش سوزی در جنگل مصرفش می کنند مضاعف است."
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.