ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×

امکانات مختلف تویوتا یاریس iA مدل 2017 را تماشا کنید + مشخصات فنی و تصاویر

امکانات مختلف تویوتا یاریس iA مدل 2017 را تماشا کنید + مشخصات فنی و تصاویرشرکت ژاپنی تویوتا برای بازار آمریکای شمالی سدان یاریس iA مدل 2017 را معرفی کرده که همان سدان سایون iA با نشان تویوتا است. در واقع یاریس iA مدل 2017 اساساً یک تویوتا نیست و نسخه ای سدان از مزدا 2 به شمار می رود. در نتیجه، در حالی که هاچ بک یاریس وارد نسل بعدی خود می شود، سدان یاریس iA که بر اساس مزدا 2 ساخته شده تغییر پلتفرم نخواهد داشت.
دانلود ویدیو
امکانات مختلف تویوتا یاریس iA مدل 2017 را تماشا کنید + مشخصات فنی و تصاویر
تویوتا یاریس را شاید بتوان جزو خودرو های قیمت متوسط رو به پایین دانست خودرویی که در کشور ما نیز از آن موجود است اما در منطقه آزاد به دلیل قیمت منطقی استقبال بیشتری از آن به عمل آمده است بخصوص با امکانات رفاهی و ایمنی و همچنین ظاهر زیبای خود در مقابل سایر رقبای داخلی آندر زیر به تمامی مشخصات تویوتا یاریس IA که اولین حضورش را در سال ۲۰۱۷ تجربه می کند آمده است.
مشخصات فنی و تصاویری دیدنی تویوتا یاریس 2016 + قیمت روز و نظرات
قیمت روز انواع تویوتا دست دوم در بازار
تویوتا یاریس IA از نظر ظاهری با مدل معمولی یاریس تفاوت دارد و در نگاه اول ما را به یاد دقیقا خودرو ی مزدا ۲ می اندازد.از ویژگی‌های یاریس iA، دماغهٔ پیوندی آن است که در بهترین حالت ترکیبی از تویوتا و مزدا را ارائه کرده است. همچنین تویوتا یاریس IA به‌راحتی می‌تواند با یک مزدا ۳ اشتباه گرفته شود. البته این خودرو با قدِ بلند و طول کوتاهش کمی عجیب و ناهمگون به نظر می‌رسد اما با توجه به خودروهای دیگری که در بازهٔ زیر ۱۷ هزار دلار حضور دارند، یعنی بخشی که یاریس iA در آن قرار دارد، نمی‌توان ایراد چندانی از آن گرفت.
آلبوم عکس
TOYOTA YARIS IA 2017 :
تویوتا یاریس iA مدل 2017 #13
تویوتا یاریس iA مدل 2017 #12
تویوتا یاریس iA مدل 2017 #11
تویوتا یاریس iA مدل 2017 #10
تویوتا یاریس iA مدل 2017 #9
تویوتا یاریس iA مدل 2017 #7
ادامه
یاریس iA بسیاری از اصول مدل بزرگ‌تر مزدا 3 را به ارث برده است که در لیست 10 خودروی برتر امسال ما حضور دارد.

یکی دیگر از ویژگی‌های یاریس iA، دماغهٔ پیوندی آن است که در بهترین حالت ترکیبی از تویوتا و مزدا را ارائه کرده است. همچنین این تویوتا به‌راحتی می‌تواند با یک مزدا 3 اشتباه گرفته شود. البته این خودرو با قدِ بلند و طول کوتاهش کمی عجیب و ناهمگون به نظر می‌رسد اما با توجه به خودروهای دیگری که در بازهٔ زیر 17 هزار دلار حضور دارند، یعنی بخشی که یاریس iA در آن قرار دارد، نمی‌توان ایراد چندانی از آن گرفت.

هنگامی‌که پای به داخل این خودرو می‌گذاریم، با کابینی روبرو می‌شویم که پلاستیک و تودوزی پارچه‌ای آن احساس واقعاً باکیفیتی دارند. در کنسول میانی خودرو صفحه‌نمایش لمسی استاندارد 7 اینچی مزدا نصب شده است که البته کنترل، دقت و عملکرد آن مانند یک آئودی احساس نمی‌شود. صندلی‌های جلو راحت بوده و فضای پای مناسبی دارند اما فضای پای صندلی‌های عقب تا حدودی تنگ است؛ اما بدنهٔ نسبتاً بلندقد یاریس iA بدین معنا است که از فضای سر مناسبی برای اکثر افراد بالغ برخوردار است.

هرچند می‌توان از میان گیربکس شش سرعتهٔ دستی استاندارد و شش سرعتهٔ اتوماتیک با اضافه پرداخت 1100 دلار، یکی را انتخاب کرد اما یاریس iA فاقد پکیج آپشن‌های سفارشی است. البته میزان تجهیزات استاندارد این خودرو مناسب است به‌گونه‌ای که بلوتوث، ورود بدون کلید، کروز کنترل، صفحه‌نمایش 7 اینچی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی، دوربین دید عقب و حتی سیستم هشدار برخورد جلو، همگی در یاریس iA گنجانده شده‌اند. این در حالی است که به‌عنوان‌مثال برای به دست آوردن این تجهیزات در شورلت اسپارک باید 1680 دلار پرداخت کنید درحالی‌که نه هوندا فیت و نه فورد فی‌یستا در هیچ‌یک از تیپ‌های خود سیستم هشدار برخورد از جلو را ارائه نمی‌کنند.

مزدا MX-5 برای مدت طولانی پوستر دوران کودکی ما به‌عنوان یک خودروی اسپرت لذت‌بخش و البته نه‌چندان سریع بوده است اما در حال حاضر این خودرو با شتاب صفر تا 96 کیلومتر زیر شش ثانیه دیگر کُند نیست؛ اما حالا یاریس iA نمایندهٔ جدید این ایده است چراکه با شتاب صفر تا 96 کیلومتر 8.7 ثانیه و پیمودن مسافت 400 متر در 16.8 ثانیه، قطعاً خودروی آهسته‌ای است. البته این خودرو درعین‌حال به لطف تعویض دندهٔ روان و رضایت‌بخش، فرمان سبک و یک پیشرانهٔ چهار سیلندر سرحال، رانندگی لذت‌بخشی دارد.

هندلینگ تیز و پاسخگوی یاریس iA، راحتی آن‌را قربانی نکرده است به‌گونه‌ای که سواری آن انعطاف‌پذیر بوده و بهتر از آن در این محدودهٔ قیمتی یافت نمی‌شود. این ماشین حتی هنگام حرکت با سرعت‌های بالا در بزرگراه‌ها، به لطف یک گیربکس شش سرعته که دور موتور را در سرعت‌هایی بالاتر از 110 کیلومتر در ساعت پایین نگه می‌دارد، نسبتاً ساکت و آرام است. همچنین ما توانستیم به‌طور متوسط با آن مصرف سوخت 7.3 لیتر در هر صد کیلومتر را ثبت کنیم که این یعنی یاریس iA خودروی تقریباً صرفه‌جویی است.

تنها شکایت ما از یاریس iA این است که فقط به‌صورت سدان عرضه می‌شود به‌گونه‌ای که نه مزدا نسخهٔ هاچ‌بک مدل 2 خود را در ایالات‌متحده عرضه می‌کند و نه تویوتا آن‌را با نشان خودش در این کشور ارائه می‌کند. البته به‌احتمال‌زیاد این امر بدین خاطر است که تویوتا نمی‌خواهد با این کار موجب کاهش فروش یاریس اصلی که توسط خودش طراحی شده گردد و مزدا هم نمی‌خواهد فروش کراس‌اوور محبوب و سودآور CX-3 را که روی پلت‌فرم 2 ساخته شده تحت تأثیر قرار دهد؛ بنابراین در ایالات‌متحده تنها امکان خریداری سدان یاریس iA وجود دارد که با صندوق بار 368 لیتری خود هرچند در مقایسه با سدان‌ها، کوچک نیست اما فاقد کارایی یک هاچ‌بک است.

بدین ترتیب شاید هوندا فیت به دلیل کارایی بالاتر داخلی و کاربردی بودن بیشتر، رقیب سرسختی برای تویوتا یاریس iA باشد اما فیت که در قیمت پایه 10 دلار گران‌تر از یاریس iA است، در لذت رانندگی و تجهیزات استاندارد با این مزدا/تویوتا مطابقت ندارد؛ بنابراین در کل تویوتا یاریس iA یک خودروی کوچک کاملاً لذت‌بخش و با ارزشی بی‌نظیر است بدون توجه به آنکه چه نشانی روی جلوپنجرهٔ آن قرار دارد.

مشخصات فنی

ترکیب موتور جلو/محور جلو
ظرفیت سرنشین 5 نفر
قیمت پایه 15,950 دلار /978,931,250 تومان (قیمت تبدیل شده) پیشرانه 1.5 لیتری 4 سیلندر
قدرت 106 اسب بخار
گشتاور 140 نیوتن متر
گیربکس 6 سرعته دستی
شتاب صفر تا 96 8.7 ثانیه
مسافت 400 متر 16.8 ثانیه
حداکثر سرعت 193 کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت 7 لیتر (ترکیبی)
لیست گرانترین PS5 و XBOX
مشاهده قیمت
با 100,000 تومن طلا بخر!
نمایش قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.