ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

ژوزه مورینیو بالاخره با منچستریونایتد تاریخ ساز شد

ژوزه مورینیو بالاخره با منچستریونایتد تاریخ ساز شدژوزه مورینیو با پیروزی 2 بر 0 تیمش مقابل آژاکس آمستردام هلند، پس از مت بازبى و آلکس فرگوسن سومین مربى تاریخ یونایتد است که با این تیم موفق به کسب مقام قهرمانى اروپا می‌شود. سال گذشته و پس از نتایج ناامید کننده مورینیو در چلسى بنظر مى رسید که دوران درخشش این مربى عملگرا در فوتبال بسر رسیده است.

در دنیاى فوتبال، بخصوص در اروپا کمتر مربى دیده مى‌شود که بتواند بیش از یک دهه با موفقیت به کار خود ادامه دهد. بیشتر کارشناسان فوتبال اعتقاد دارند که پس از ده سال تاکتیک‌هاى مربى براى حریفان تکرارى می‌شود و تیم‌هاى دیگر راه تقابل با آن را بخوبى فرا مى گیرند. اما مورینیو این فرضیه را کاملا باطل کرد. مورینیو پس از قهرمانى با پورتو در سال ٢٠٠۴ و پس از سیزده سال یکبار دیگر به همراه یونایتد قهرمان لیگ اروپا شد تا پس از جیووانى تراپاتونى پرافتخارترین مربى باشگاهاى اروپا لقب گیرد.

مورینیو مربى با تجربه اى است که شرایط بازی‌هاى حساس و خصوصا فینال‌هاى اروپایى را درک می‌کند و راه کنترل آن را بخوبى مى داند.

پیتر بوز سرمربى آژاکس مربى نسبتا جوانى است که اولین فینال اروپایى خود را تجربه مى‌کرد و به مانند تمامى مربیان تاریخ آژاکس و برخلاف مورینیو، مربى کمال گرایى است که تحت هر شرایطى به سبک بازى آژاکس وفادار است. بوز بازیکن سابق فاینورد به دلیل علاقه به سبک بازى آژاکس و در زمانى که لویس ون خال سرمربى این تیم بود در تمامى تمرینات شرکت مى‌کرد تا هر چه بیشتر با این نوع فوتبال و سبک باشکاه آژاکس آشنا شود.

منچستر یونایتد با این پیروزى نه تنها قهرمان لیگ اروپا شد، بلکه با کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا فصل موفقى را پشت سر گذاشت.

مورینیو در اولین فصل حضورش با قهرمانى در جام حذفى انگلستان و لیگ اروپا دوره ای جدید را در تاریخ فوتبال باشگاه منچستر یونایتد رقم زده است.
منبع : محمد تقوی بازیکن سابق تیم ملی ایران و باشگاه استقلال
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.