ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×

با 1 میلیون دلار ناقابل، شهروند دائم این جزیره رویایی شوید

با 1 میلیون دلار ناقابل، شهروند دائم این جزیره رویایی شویدجزیره موریس (Mauritius) به متقاضیان مهاجرت به این کشور کوچک پیشنهاد داده با پرداخت یک میلیون دلار /59,988,000,000 تومان (قیمت تبدیل شده) شهروند این جزیره شوند. براساس پیشنهاد دولت موریس، این پول باید به صندوق سرمایه ملی این کشور پرداخت شود و "غیرقابل عودت" است.

سایر اعضای خانواده فرد متقاضی هم می‌تواند با پرداخت ۱۰۰ هزار دلار /5,998,800,000 تومان (قیمت تبدیل شده) برای هر نفر، شهروندی این جزیره را کسب کنند. مساحت این کشور ۲۰۴۰ کیلومتر مربع است و دارای نظام پارلمانی است.

این طرح در بودجه سالانه جزیره موریس که به تصویب نخست وزیر آن رسیده هم تایید شده است. بعضی از سیاستمداران مخالف دولت در این جزیره با این طرح مخالفت کرده‌اند چون به گفته آنها با شهروندی نباید به مانند کالایی برای فروش رفتار کرد. با 1 میلیون دلار ناقابل، شهروند دائم این جزیره رویایی شوید
موریس در جنوب غربی اقیانوس هند واقع شده که در سال ۱۵۰۵ میلادی توسط پرتغالی‌ها کشف شد و هم اکنون عضو کشورهای مشترک‌المنافع بریتانیاست.

جمعیت این کشور در سال ۲۰۱۶ میلادی بیش از یک میلیون و ۲۶۲ هزار نفر برآورد شده است و فرانسه و انگلیسی زبان‌های رسمی این جزیره هستند.

پول رایج این کشور روپیه موریس است که هر ۱۰۰ روپیه معادل ۲.۸۵ دلار آمریکاست.

این جزیره دارای جاذبه‌های طبیعی فراوان است.

دریافت اقامت از طریق سرمایه‌گذاری یا خرید ملک در بعضی از کشورهای جهان متداول است.
با 1 میلیون دلار ناقابل، شهروند دائم این جزیره رویایی شوید
بعضی دیگر هم پیشتر پیشنهادهای مشابهی برای ارائه تابعیت به متقاضیان ثروتمند داده بودند.

از این کشورها می‌توان به دومینیکا در دریای کارئیب اشاره کرد که با پرداخت صد هزار دلار می‌توان شهروند این کشور شد.

جزیره موریس یکی از تبعیدگاه‌های رضا شاه پس از شهریور ۱۳۲۰ بود.

در سال‌های اخیر یکی از مقاصد شهروندان ایرانی برای اخذ اقامت دائم گرجستان بوده است.

براساس قوانین گرجستان، اتباع خارجی می‌توانند با حداقل ۳۵۰۰۰ دلار آمریکا اقامت کوتاه مدت (یک ساله) این کشور را دریافت کنند که این اقامت در پایان دوره قابل تمدید است.

برهمین اساس، شش بار تمدید متوالی اقامت یک ساله گرجستان می‌تواند به اقامت دائم در این کشور منتهی شود.

متقاضیان البته می‌توانند با سرمایه‌گذاری ۳۰۰ هزار لاری، واحد پول گرجستان (معادل ۱۲۲ هزار دلار آمریکا) اقامت دائم گرجستان را در بدو ورود به این کشور دریافت کنند.

البته دولت این کشور در حال تهیه قانون جدیدی است که در صورت نهایی شدن ممکن است مجوز اقامت دائم به آن عده از اتباع خارجی داده ‌شود که به جای شش سال در ۱۰ سال اخیر در گرجستان اقامت داشته باشند.

گرجستان در اتحادیه اروپا عضویت ندارد؛ ولی شهروندان آن بدون نیاز به ویزا می‌توانند به کشورهای حوزه شینگن (برای اقامت تا سقف سه ماه) سفر کنند.
لیست گرانترین PS5 و XBOX
مشاهده قیمت
با 100,000 تومن طلا بخر!
نمایش قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.