ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×

جنجال بر سر بازرسی بدنی مسافران زن ایرانی در فرودگاه تفلیس

جنجال بر سر بازرسی بدنی مسافران زن ایرانی در فرودگاه تفلیسدر پی اعتراض یکی از نمایندگان مجلس ایران به نحوه بازرسی بدنی مسافران زن ایرانی در فرودگاه تفلیس، پایتخت گرجستان، نخست وزیر این کشور دستور بررسی موضوع را داده است.

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا)، گئورگی کویریکاشویلی، نخست وزیر گرجستان در دیدار با محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران در تفلیس از این موضوع اظهار "تعجب"کرده است.

نخست وزیر گرجستان که قرار است هفته آینده به تهران سفر کند، گفته است: "دستور خواهم داد، این موضوع زود بررسی شود. نمی توانم تصور کنم به زنان مسلمان در خاک گرجستان توهین شود. فرهنگ غنی ایران در گرجستان نفوذ عمیقی دارد و مردم به دیده احترام به ایران می نگرند."

محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران هم در شبکه اینستاگرام در پاسخ به یکی از کاربران ایرانی نوشته است: "در ملاقات نخست وزیر، رئیس مجلس و وزیر خارجه (گرجستان) نسبت به برداشتن روسری و مانتوی چند تن از بانوان ارجمند ایرانی به هنگام بازرسی در تعطیلات نوروزی اعتراض کردم. همه مقامات اطمینان دادند که بررسی خواهند کرد چون چنین اقدامی خلاف سیاست آنهاست و حتما اقدام لازم برای جلوگیری از تکرار آن به عمل خواهند آورد."

پیشتر ولی داداشی، عضو هیئت رئیسه کمیسیون اصل ۹۰ و نماینده آستارا در مجلس ایران از آنچه "عریان کردن زنان ایرانی در ملاء عام" خوانده بود انتقاد کرده بود.

آقای داداشی دیروز سه‌شنبه (۲۹ فروردین/۱۸ آوریل) در مجلس گفته بود: اتفاق ناگواری که در فرودگاه تفلیس گرجستان برای هموطنان ما رخ داده بسیار ناگوار است، متاسفانه زنان ایرانی را به بهانه بازرسی در ملاء عام عریان کرده‌اند که شاهدان عینی در این باره وجود دارد."

این نماینده مجلس همچنین گفته بود: "عزت، شرف و غیرت ایرانی کجا رفته؟ تا کی می خواهیم در این زمینه کوتاهی کنیم."

این اظهارات در حالی است که سفیر ایران در گرجستان از "غیرتعمدی" بودن این رفتار با مسافران زن ایرانی در فرودگاه تفلیس خبر داده است.

به گزارش خبرگزاری کار ایران (ایلنا) جواد قوام شهیدی گفته است: "به دلیل اینکه ما ارزش‌های خود را داریم و گرجی‌ها از آنها اطلاعی نداشته‌اند، این اشتباه در مرزها اتفاق افتاده است که چندین مورد تذکر به وزارت امور خارجه گرجستان و مقامات ذیربط آنها داده شده و یادداشت رسمی داده شده است."

سفیر ایران در گرجستان همچنین گفته است: "پس از تذکرات لازم و در دو هفته اخیر حتی یک مورد هم این قبیل بی احترامی‌ها اتفاق نیفتاده است."

لغو ویزای گرجستان برای شهروندان ایرانی باعث افزایش سفر گردشگران ایرانی به این کشور شده است.

برنامه سفر بدون ویزای ایرانیان به گرجستان که در سال ۲۰۱۱ شروع شده بود دو سال بعد از آن (۲۰۱۳) به حالت تعلیق در آمد.

ولی این برنامه پس از توافق هسته‌ای ایران با کشورهای غربی از فوریه ۲۰۱۶ دوباره از سر گرفته شد.

برگزاری مراسم نوروز در گرجستان این کشور را به خصوص در ایام نوروز تبدیل به یکی از مقاصد مورد توجه مسافران ایرانی کرده است.

در نوروز امسال بیش از ۱۰۰ پرواز از شهرهای بزرگ ایران به تفلیس برقرار شد.

شرایط امنیتی ترکیه، که به طور سنتی مقصد بسیاری از ایرانی‌ها در سال‌های گذشته بوده، باعث شده مسافران ایرانی رغبت بیشتری برای سفر به گرجستان پیدا کنند.

نوروز امسال حدود ۱۰ خواننده ایرانی از جمله معین، کنسرت‌ خود را در تلفلیس برگزار کردند.
لیست گرانترین PS5 و XBOX
مشاهده قیمت
با 100,000 تومن طلا بخر!
نمایش قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.