ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×

سفارت آمریکا در روسیه صدور ویزای توریستی را برای شهروندان روسیه لغو کرد

سفارت آمریکا در روسیه صدور ویزای توریستی را برای شهروندان روسیه لغو کرد دولت آمریکا از دو روز دیگر، ۲۳ اوت (اول شهریور) صدور ویزاهای "غیرمهاجرتی" در سراسر روسیه را به حالت تعلیق در می‌آورد.

از جمله ویزاهای غیرمهاجرتی ویزای توریستی، دانشجویی، معالجه پزشکی، خبرنگاری و ورزشی است.

سفارت آمریکا در روسیه در اطلاعیه‌ای که در سایت خود منتشر کرده گفته است به دلیل تصمیم روسیه در کاهش تعداد دیپلمات‌های آمریکایی "تمامی خدمات صدور ویزاهای غیرمهاجرتی در سراسر روسیه از بیست و سوم اوت به حالت تعلیق درخواهد آمد."

بر همین اساس از اول سپتامبر سفارت آمریکا در مسکو خدمات صدور ویزا را از سر خواهد گرفت اما این خدمات در سایر کنسولگری‌های آمریکا در شهرهای مختلف روسیه برای مدت نامشخصی تعلیق می‌شود.

وقت سفارت متقاضیان ویزای آمریکا هم بر همین اساس لغو شده است و از متقاضیان خواسته شده دوباره برای درخواست ویزا وقت بگیرند.

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه این تصمیم آمریکا را محکوم کرده است.

آقای لاوروف در یک کنفرانس خبری گفته است: "این تاکتیک مشابهی است که در انقلاب‌های رنگی جمهوری‌های سابق اتحاد جماهیر شوروی سابق استفاده می‌شده است."

اطلاعیه سفارت آمریکا در روسیه همچنین گفته است: "تصمیم دولت روسیه در کاهش حضور دیپلماتیک آمریکا در روسیه، جدی بودن این کشور در روابط بهتر با آمریکا را زیر سوال برده است. ما با حفظ پرسنل کافی، به وظایف اصلی ماموریت خود ادامه می‌دهیم."

کمتر از یک ماه پیش، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه دستور داد ۷۵۵ پرسنل سفارت و کنسولگری‌های آمریکا در روسیه این کشور را ترک کنند.

همچنین به سفارت آمریکا گفته شده بود که از ماه اوت، حق استفاده از یک ساختمان ییلاقی و یک انبار متعلق به این سفارت در مسکو را نخواهد داشت.

اقدام‌های اخیر در کاهش کارکنان اماکن دیپلماتیک آمریکا در روسیه، در پاسخ به تحریم‌های آمریکا علیه این کشور صورت گرفته است.

حدود یک ماه پیش مجلس نمایندگان و سنای آمریکا طرح تحریم روسیه را تصویب کردند و این مصوبه با امضای دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به قانون تبدیل شد.

این اقدام به دلیل سیاست مسکو درباره اوکراین و همچنین اتهام دخالت در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا صورت گرفت.

پس از تصویب این تحریم‌ها، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه، گفت که دولت او "تا کنون خویشتنداری به خرج داده" و هشدار داد که زمان آن فرا رسیده است که "اقدامات گستاخانه و نامعقول" آمریکا تلافی شود.

دوره کوتاه ریاست جمهوری دونالد ترامپ تحت‌الشعاع طرح اتهامات "دخالت روسیه در انتخابات به نفع آقای ترامپ" بوده است.

دونالد ترامپ در جریان مبارزات انتخاباتی خود از بهبود روابط و همکاری با روسیه حمایت کرد و تشدید تحریم روسیه، ادامه این سیاست را دشوار می‌کند.
لیست گرانترین PS5 و XBOX
مشاهده قیمت
با 100,000 تومن طلا بخر!
نمایش قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.