ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×

راهنمای سفر ارزان و مناسب به قاره سرسبز اروپا

 راهنمای سفر ارزان و مناسب به قاره سرسبز اروپا سفر به دور اروپا می‌تواند یکی از تجربه‌های فراموش نشدنی باشد. از پاریس زیبا گرفته تا کافی‌شاپ‌های آمستردام و سواحل یونان، جاذبه‌های گردشگری اروپا هستند. در این قاره چیز‌های زیادی برای دیدن وجود دارد. اما حتی اگر قصد سفر به دور اروپا را نداشته باشید، این قاره سواحل زیبا، معماری‌های با‌شکوه و قدیمی و مردمی مهربان دارد. هر کشور به‌طوری باور‌نکردنی با دیگر کشور‌ها تفاوت دارد. راهنمای سفر ارزان و مناسب به قاره سرسبز اروپا
هتل‌های کوچک را هم در نظر داشته باشید
در اروپا علاوه بر هتل‌ها، می‌توانید در هاستل ها هم اقامت کنید. زمانی که در هتل‌های کوچک اقامت می‌کنید در اتاقتان فضای زیادی نخواهید داشت و خدمات چندان زیادی به شما ارائه نخواهد شد اما در بین همین هتل‌های کوچک که اصطلاحاً فقط جای خواب و صبحانه به مشتریان خود ارائه می‌نمایند موارد مناسبی نیز وجود دارد که با کمی جستجو و تحقیق می‌توانید هاستل‌های مناسبی را برای اقامتتان پیدا کنید.
اگر اهل معاشرت باشید، هاستل‌ها علاوه بر اینکه مقرون‌به‌صرفه خواهند بود، مزیت دیگری نیز دارند و آن امکان آشنایی شما با سایر توریست‌ها است. پس قبل از سفرتان، از طریق سایت‌های گردشگری، هزینه اقامت در هتل‌ها را در طی فصل تابستان، در شهرهای بزرگ مانند پاریس، لندن و رم بررسی کنید. حتماً حتم تعجب خواهید کرد زیرا هزینه اقامت در این هتل‌ها، نسبت به هاستل‌ها بسیار بالا است.
 راهنمای سفر ارزان و مناسب به قاره سرسبز اروپا
به سبک پیک‌نیک غذا بخورید
در این مورد، هیچ شک و تردیدی به خود راه ندهید. این روش بسیار کارساز خواهد بود زیرا در اروپا و مخصوصا در شهرهای بزرگ و مناطق توریستی، غذاهای رستوران‌ها بسیار گران هستند. در این رستوران‌ها آشپزهای ماهر و درجه یک مشغول به کار هستند، به دلیل بالا بودن اجاره بها صاحبان رستورا‌ن‌ها مجبورند مبالغ زیادی را پرداخت ‌کنند و در آخر اینکه استفاده از مواد اولیه‌ی تازه و با کیفیت یکی از ویژگی‌های عادی و مرسوم رستوران‌ها در شهرهای اروپایی است؛ همه‌ی این عوامل باعث می‌شوند که هزینه‌ی صرف یک وعده‌ی غذایی در این رستوران‌ها بسیار بالا باشد.

اما برای آنهایی که مایل‌اند از غذا خوردن در رستوران‌ها چشم پوشی کنند، گزینه‌های مناسب‌تر و کم‌هزینه‌تر وجود دارد. خرید کردن از بازارهای محلی یکی از این راه‌ها است که به شما کمک می‌کند تا هزینه‌های سفرتان را به خوبی مدیریت کنید. در کشورهایی مانند فرانسه و ایتالیا گوشت کنسرو شده، پنیر نمک سود شده و زیتون تازه بخرید و در کشورهای اسکاندیناوی نان تازه و ترشی ماهی خریداری کنید. سفر، فرصت مناسبی است که می‌توانید مزه‌ی برخی از غذاهای خاص این کشورها را نیز امتحان کنید. شاید مزه‌ی این غذا‌ها را دوست داشته باشید، در سفرتان به کشور فنلاند نوعی دلمه‌ی کلم به نام Sour Cabbage rolls و در کشور نروژ مزه‌ی ترشی ماهی سالمون را امتحان کنید.
زمانی که غذای خود را خریداری کردید، در نزدیکی بازار شهر یا در یکی از پارک‌ها و در مکانی که مناظر تماشایی پیش روی‌تان باشد، سریع بساط پیک‌نیک خود را پهن کنید و غذای‌تان را میل کنید. اگر در محل اقامت شما آشپزخانه وجود داشته باشد و شما نیز مایل باشید که برای آشپزی و تهیه‌ی غذای خود وقت صرف کنید، در این صورت گزینه‌های بیشتری دارید و هر غذایی را که دوست داشته باشید، می‌توانید طبخ کنید.
 راهنمای سفر ارزان و مناسب به قاره سرسبز اروپا
در فصل‌های گران سفر نکنید، این زمان اوج مسافرت‌ها است
یعنی دلیلی ندارد در گران‌ترین فصل‌ها به اروپا بروید. مسافران حرفه‌ای و جهانگردان توصیه می‌کنند که این کار را انجام دهید.
یکی از جهانگردانی که یک سال تمام را صرف سفر به دور دنیا کرده است توصیه می‌کند که خارج از فصل سفر کنید. فصل تابستان زمان اوج مسافرت‌ها است بنابراین سفر کردن در طی فصل بهار و پاییز زمان مناسبی است که می‌توانید سفر ارزان‌تری به اروپا داشته باشید زیرا در این مواقع از سال هوا هنوز آفتابی است ولی از سوی دیگر میزان توریست‌ها در این زمان از سال به کمترین میزان خود می‌رسد و قیمت‌ها نیز نسبتاً پایین‌تر است. اما در فصل تابستان، شرایط کاملاً برعکس می‌شود؛ تعداد توریست‌ها به حداکثر خود می‌رسد و قیمت‌ها نیز افزایش پیدا می‌کنند و هزینه‌ها ممکن است سر به فلک بزنند!
 راهنمای سفر ارزان و مناسب به قاره سرسبز اروپا  راهنمای سفر ارزان و مناسب به قاره سرسبز اروپا
خارج از فصل، سفر کنید
کسانی که زیاد سفر می‌کنند تجربیات با ارزشی را کسب می‌کنند که برای سایر افراد بسیار مفید و کاربردی خواهد بود. یکی از این تجربیات ارزشمند، زمان مناسب برای سفر کردن است. یکی از جهانگردانی که یک سال تمام را صرف سفر به دور دنیا کرده است توصیه می‌کند که خارج از فصل سفر کنید. فصل تابستان زمان اوج مسافرت‌ها است بنابراین سفر کردن در طی فصل بهار و پاییز زمان مناسبی است که می‌توانید سفر ارزان‌تری داشته باشید زیرا در این مواقع از سال هوا هنوز آفتابی است ولی از سوی دیگر میزان توریست‌ها در این زمان از سال به کمترین میزان خود می‌رسد و قیمت‌ها نیز نسبتا پایین‌تر است. اما در فصل تابستان، شرایط کاملا بر عکس می‌شود؛ تعداد توریست‌‌ها به حداکثر خود می‌رسد و قیمت‌ها نیز افزایش پیدا می‌کند.
 راهنمای سفر ارزان و مناسب به قاره سرسبز اروپا
رایگان از موزه‌ها بازدید کنید
در کشورهای اروپایی، معمولا فقط یک روز در هر ماه، بازدید از موزه‌ها رایگان است و بازدیدکنندگان بدون پرداخت ورودی می‌توانند از موزه‌ها بازدید کنند. اما گاهی اوقات، در ماه تعداد این روز‌ها بیشتر می‌شود و چندین روز بازدید از موزه‌ها به‌ صورت رایگان امکان‌پذیر است. در طی سفرتان قبل از اینکه به سمت موزه حرکت کنید، آنلاین برنامه‌ی ماهانه‌ی موزه‌ها را بررسی کنید و ببینید که آیا می‌توانید آن روز رایگان از موزه‌ها بازدید کنید یا نه..
لیست گرانترین PS5 و XBOX
مشاهده قیمت
با 100,000 تومن طلا بخر!
نمایش قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.