ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×

قیمت بلیط قطار 10 درصد افزایش یافت

قیمت بلیط قطار 10 درصد افزایش یافتپس از چند ماه گمانه زنی، سرانجام با موافقت راه آهن و سازمان حمایت مصرف‌کننده و تولیدکننده قیمت بلیت قطار افزایش یافت.

علی رضا شیخ طاهری - عضو هیئت مدیره انجمن حمل و نقل ریلی گفت: با پیگیری های صورت گرفته سرانجام سازمان های ذیربط با افزایش ۱۰ درصدی نرخ بلیت قطار موافقت کردند که از دیروز ( اول تیر ماه) اجرایی می‌شود.

به گفته وی این افزایش نرخ در حالی صورت گرفته که شرکت های حمل و نقل ریلی با آن مخالفند و درخواست افزایش ۲۰ درصدی نرخ بلیت را داشته‌اند.

شیخ طاهری با اشاره به حاشیه سود بسیار محدود شرکت های ریلی، تاکید کرد: با توجه به اینکه سالانه هزینه های جاری شرکت های مسافری افزایش پیدا می کند و از هزینه حفظ و نگهداری واگن ها گرفته تا حقوق نیروهای انسانی، عملا باید سالانه ۱۰ درصد بهای بلیت افزایش یابد. این در حالی است که آخرین افزایش نرخ به سال ۱۳۹۴ باز می‌گشت و بعد از سه سال تنها با افزایش ۱۰ درصدی نرخ ها موافقت شده است.

این فعال عرصه ریلی همچنین به موضوع کنار رفتن واگن های با عمر بالای ۳۰ سال نیز اشاره کرد و گفت: آنچه در طول روزهای گذشته بحث آن مطرح شده مربوط به کنار گذاشتن این واگن ها نمی‌شود بلکه واگن های ۳۰ ساله نیاز به ایمن سازی و بهسازی دارند. از این رو اگر شرکت های ریلی این واگن ها را بازسازی کنند می توانند برای یک دوره ۱۵ ساله دیگر نیز از آنها استفاده کنند.

گشایش دوره جدید بلیت فروشی قطار در تابستان امسال از سوی راه اهن با حاشیه هایی همراه بود. ابتدا شرکت رجا از دیر باز شدن سامانه‌ها برای فروش بلیت انتقاد کرد و سپس این شرکت که حدود ۵۰ درصد از ظرفیت ناوگان را در اختیار دارد، بلیت فروشی خود را با چند روز تاخیر کلید زد.

شرکت های ریلی در طول ماه های گذشته با راه آهن اختلاف نظری جدی بر سر قیمت بلیت داشتند و در حالی که درخواست آنها برای افزایش قیمت بلیت ارائه شده بود، راه آهن چند روز قبل موافقت خود را اعلام کرد تا با تایید سازمان حمایت افزایش ۱۰ درصدی کلید بخورد.

آخرین افزایش قیمت بلیت قطار به سال ۱۳۹۴ باز می‌گشت. راه آهن در دستور العمل وقت خود اعلام کرده بود که شرکت های ریلی می توانند در صورت ارائه تخفیف به مسافران در ایام معمول سال، در روزهای پیک سفر قیمت بلیت شان را تا سقف ۲۰ درصد افزایش دهند.
لیست گرانترین PS5 و XBOX
مشاهده قیمت
با 100,000 تومن طلا بخر!
نمایش قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.