ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

آلوده‌ترین و پاک‌ترین شهرهای اروپا را بشناسید

آلوده‌ترین و پاک‌ترین شهرهای اروپا را بشناسیدآژانس محیط زیست اروپا با انتشار یک نقشه تعاملی (INTERACTIV) به کاربران امکان می‌داد تا به صورت همزمان شاخص کیفیت هوا در شهرهای اروپایی را ببینند.

به این ترتیب ساکنان شهرهای مختلف می‌توانند از میزان آلودگی هوا در محل زندگی خود آگاه شوند و در صورتی که دچار مشکلات تنفسی هستند، در روزهای آلوده شهر را ترک کنند.

داده‌های این نقشه از بیش از ۲ هزار مرکز کنترل آلایندگی در سراسر اروپا جمع آوری می‌شود.

میزان آلایندگی بر اساس پنج شاخص اصلی طبقه بندی شده است: میزان ذرات معلق PM2.5 و PM10، ازون (O3)، دی‌اکسید نیتروژن (NO2) و دی‌اکسید گوگرد (SO2). این آلاینده‌ها تاثیر مستقیم بر سلامت افراد دارند و می‌توانند موجب بروز امراض صعب العلاج از جمله سرطان ریه، دیابت نوع ۲ و بیماری‌های قلبی شوند.
آلایندگی
خطرناک ترین آلاینده، PM2.5 است که از آلودگی خودروها و صنایع ناشی می‌شود. بر اساس آمارها این آلاینده در سال ۲۰۱۴ میلادی موجب مرگ حدود ۴۰۰ هزار نفر در اروپا شد.
بررسی نقشه تعاملی آژانس محیط زیست اروپا نشان ‌می‌دهد که در روزهای اخیر شهرهایی در لهستان، جمهوری چک و اسپانیا آلوده‌ترین شهرهای قاره سبز بوده‌اند در مقابل سوئد، نروژ و فنلاند پاک‌ترین هوا را داشته‌اند.

انتشار این نقشه تنها چند هفته پس از آن انجام می‌شود که آژانس محیط زیست اروپا اعلام کرد اغلب مردم کشورهای اروپایی در معرض استشمام هوای آلوده‌اند و میزان متوسط آلایندگی در این قاره از سطح عادی بالاتر است.
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.