ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×

حمایت شهردار کانادایی از باقی ماند نشان نازی ها در پارک اصلی شهر

حمایت شهردار کانادایی از باقی ماند نشان نازی ها در پارک اصلی شهرشهردار یک شهر کانادایی ضمن مخالفت با برچیدن نماد دوران نازی هیتلری (صلیب شکسته) گفته این سمبل بخشی از تاریخ شهرش است و نباید حذف شود.
صلیب شکسته
این صلیب شکسته که نمادی از حزب نازی در دوران هیتلر است بروی یک لنگر قدیمی قرار دارد که در پارک شهر پوئنت-ده-کاسکاد در استان کبک نصب شده است.

کُری فلیچر، هنرمند، که در یک پروژه هنری تلاش می‌کند با نقاشی‌های دیواری و خیابانی نمادهای نازیسم در اطراف مونترال را از دید عموم حذف کند، به این پارک در شهر پوئنت-ده-کاسکاد هم مراجعه کرد اما شهردار این شهر به پلیس دستور داد او را متوقف و از داخل پارک به بیرون راهنمایی کند چرا که از نظر شهرداری پوئنت-ده-کاسکاد این نماد نازی بخشی از تاریخ منطقه است.

روی این لنگر قدیمی نوشته شده "سوغات نازیسم" و توضیح داده شده که این لنگر در اروپا و در دوران جنگ جهانی بروی یک کشتی بازرگانی مورد استفاده قرار می‌گرفته و در سال ۱۹۸۰ پیدا شده است. حمایت شهردار کانادایی از باقی ماند نشان نازی ها در پارک اصلی شهر
روی این لنگر قدیمی نوشته شده "سوغات نازیسم" و توضیح داده شده که این لنگر در اروپا و در دوران جنگ جهانی بروی یک کشتی بازرگانی مورد استفاده قرار می‌گرفته و در سال ۱۹۸۰ پیدا شده است

با وجود این در اطلاعیه‌ای که در وبسایت شهرداری این شهر استان کبک دیده می‌شود تصریح شده این لنگر به یک کشتی بازرگانی دوران جنگ جهانی دوم تعلق دارد و ۲۵ سال پیش توسط راننده‌های محلی پیدا شده است.

گیلس سنتره، شهردار پوئنت-ده-کاسکاد همچنین در این بیانیه گفته: "شهر ما حامی نازیسم نیست. ما یک جامعه زیبا داریم که احساس یک خانواده بودن دارد و معمولا میزبان رویدادهایی هستیم که مردم را گرد هم می‌آورد."

پوئنت-ده-کاسکاد حدود ۱۵۰۰ سکنه دارد و در ۸۰ کیلومتری شهر مونترال واقع شده است.

وبسایت شهرداری پوئنت-ده-کاسکاد همچنین با استناد به یک مقاله از رادیو کانادا به مورخ ۱۹۲۰ آورده که نماد صلیب شکسته در حقیقت در ابتدا نماد صلح بوده است.

براساس این مقاله این نماد که اکنون همگان به عنوان سمبل نازی هیتلری از آن یاد می‌کنند در مذاهب دیگری چون هندویسم و بودایسم هم وجود داشته است.

در نقاط مختلف جهان هم اخیرا بحث‌ها بر سر اماکن و بناهای تاریخی که این نشان را بر خود دارند افزایش چشمگیری داشته است.

در ژاپن، بسیاری از معابد نماد صلیب شکسته بر خود دارند و متمایز کردن آنها با همین نماد بروی نقشه‌های گردشگری با مناقشه‌های گسترده همراه شده است.

با وجود این شهردار پوئنت-ده-کاسکاد تاکید کرده برای پرهیز از هرگونه سوء برداشت، شهرداری به زودی تابلو توضیحی این لنگر را عوض خواهد کرد تا اطلاعات جدید و تکمیلی به آن اضافه شود.

این در حالی است که آقای فلیچر که کمپین "نفرت را پاک کن" را به راه انداخته معتقد است پیش کشیدن معنای قدیمی این نماد "یک بحث انحرافی" است و آنچه مسلم است این یک نماد نازی هیتلری است.

نماد صلیب شکسته بروی لنگری که در پارک پوئنت-ده-کاسکاد دیده می‌شود به رنگ سیاه و در داخل دایره‌ای سفید طراحی شده که نشان دهنده رایش سوم آلمان نازی است.

کری فلیچر پس از به راه اندازی کمپین "نفرت را پاک کن" به تمام نقاط جهان سفر می‌کند و نمادهای نازی و سمبل‌های یهودی ستیزی را پاک می‌کند.
حمایت شهردار کانادایی از باقی ماند نشان نازی ها در پارک اصلی شهر
لیست گرانترین PS5 و XBOX
مشاهده قیمت
با 100,000 تومن طلا بخر!
نمایش قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.