ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×

فهرست بهترین و بدترین فرودگاه‌های جهان در سال 2018

فهرست بهترین و بدترین فرودگاه‌های جهان در سال 2018نتایج یک نظرسنجی درباره بهترین و بدترین فرودگاه‌های جهان نشان می‌دهد که مسافران به مواردی بیشتر از زمان‌بندی پرواز اهمیت می‌دهند. کیفیت رستوران‌ها، امکانات خرید و همچنین مکان‌های انتظار از جمله نکات مهم مورد نظر مسافران در تجربه خود از فرودگاه‌ها بوده است.

بر اساس این نظرسنجی بهترین فرودگاه‌های جهان تنها در غرب نیستند بلکه این فرودگاه «چانگی سنگاپور» است در صدر بهترین‌ها جای دارد.فهرست بهترین و بدترین فرودگاه‌های جهان در سال 2018
دومین فرودگاه برتر جهان از دید مسافرانی که در این نظرسنجی شرکت کرده اند، فرودگاه آتاتورک استانبول است. مکان دوم را فرودگاه «زوریخ» سوئیس دارد و سه فرودگاه آلمان از جمله مونیخ در جایگاه پنجم، دوسلدورف در رتبه ششم و فرانکفورت در مکان هفتم قرار دارند.

از دیدگاه مسافران شرکت کننده در این نظرسنجی فرودگاه کپنهاگ دانمارک در جایگاه چهارم و فرودگاه «مادرید-باخاراس» اسپانیا در رتبه‌ هشتم قرار دارد.

۵ هزار نفر در این نظرسنجی که توسط وب‌سایت خدمات مسافرتی (eDreams ) برگزار شده بود، شرکت کردند و بر اساس مولفه‌های ارائه شده از سوی این وب‌سایت برای یک فرودگاه خوب به گزینه‌ها موجود در لیست سایت امتیاز دادند.

فرودگاه زوریخ از نظر مسافران، بهترین مکان‌های انتظار را دارد. مسافران برای جابه‌جایی در این فرودگاه سوار قطارهای بدون راننده می‌شوند که صدای طبیعت سوئیس در آن پخش می‌شود و آنها می‌توانند با تصویر راجر فدرر، تنیس‌باز سوئیسی سلفی دیجیتالی بگیرند.

از دو فرودگاه «هیترو» و «لوتن» لندن یکی در لیست بهترین‌ها و یکی در لیست بدترین‌ها قرار دارد. دو فرودگاه برلین آلمان نیز در لیست بدترین فرودگاه‌ها قرار دارند. فرودگاه «برلین شونفلد» و فرودگاه «برلین تگل» در این لیست، سومین و چهارمین فرودگاه‌هایی هستند که مسافران نظرات منفی نسبت به آن داشته‌اند.

اما در صدر بدترین فرودگاه‌های جهان، «فرودگاه بین‌المللی محمد پنجم» در شهر کازابلانکای کشور مراکش قرار گرفته است. بر اساس آمار منتشر شده در سال ۲۰۱۴، روزانه ۸ میلیون مسافر از خدمات این فرودگاه استفاده می‌کردند. فرودگاه بین‌المللی محمد پنجم، چهارمین فرودگاه شلوغ آفریقا است. این فرودگاه در سال ۱۹۴۰ میلادی ساخته شده و توسط مردم محلی فرودگاه «نواصر» خوانده می‌شود.
لیست گرانترین PS5 و XBOX
مشاهده قیمت
با 100,000 تومن طلا بخر!
نمایش قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.