ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

دولت استرالیا صدور ویزای کار موقت را لغو کرد

دولت استرالیا صدور ویزای کار موقت را لغو کرددولت استرالیا صدور ویزای کار موقت را متوقف کرده است.

به گزارش بی بی سی، روز سه‌شنبه، ۲۹ فروردین (۱۸ آوریل)، مالکوم ترنبول، نخست وزیر استرالیا، گفت که دولت تصمیم گرفته است تا صدور ویزای کار موقت را متوقف کند و به جای آن برنامه‌ای را به اجرا بگذارد که طبق آن، صدور ویزا مستلزم آشنایی بهتر با زبان انگلیسی و مهارت کاری بالاتر خواهد بود.

در حالی که دولت به رهبری حزب لیبرال، با کاهش محبوبیت در میان رای‌دهندگان مواجه است، آقای ترنبول این نظر را رد کرده که انگیزه لغو ویزای کار موقت مقابله با جذابیت احزاب راستگرای مخالف مهاجرت از جمله حزب موسوم به "ملت واحد" است. این حزب بر سیاست‌های ملی‌گرایانه تاکید دارد.

نخست وزیر استرالیا گفته است که "اصلاحات مورد نظر ما تنها یک هدف دارد: تاکید بر شغل برای استرالیایی و ارزش‌های استرالیایی." او افزوده است که تغییرات جدید باعث خواهد شد تا نیروی کار دارای مهارت بالاتر وارد استرالیا شود و در استخدام کارگر، "بیکاران استرالیایی در برابر نیروی کار ارزان کشورهای مهاجرخیز اولویت داشته باشند."

آقای تورنبول گفته است که "اگرچه ما ملتی متشکل از مهاجران هستیم اما این واقعیت هم نباید نادیده گرفته شود که شغل استرالیایی حق کارگر استرالیایی است." نخست وزیر استرالیا افزوده است که "دیگر اجاز نخواهیم داد ویزای ۴۵۷ به وسیله‌ای برای استخدام خارجیان در مشاغلی تبدیل شود که سترالیایی‌ها حق اشتغال در آنها را دارند."دولت استرالیا صدور ویزای کار موقت را لغو کرد
ویزای ۴۵۷ چیست؟

روادید موسوم به "ویزای کار موقت، اقامت بلندمدت، ساب کلاس ۴۵۷" در دهه ۱۹۹۰ و به عنوان تسهیلاتی برای جلب افراد حرفه‌ای و نیروی کار بسیار ماهر تصویب شد اما به گفته منتنقدان، در عمل زمینه سوء استفاده کارفرمایان برای استخدام نیروی کار ارزانقیمت از خارج را فراهم آورد.

برای دریافت این نوع ویزا، کارفرما در استرالیا باید "اسپانسر" فرد متقاضی شود. با این ویزا کارگران خارجی اجازه دارند حداکثر تا ۴ سال در شغل مورد نظر اسپانسر در استرالیا کار کنند.

اسپانسر فرد مورد متقاضی می‌بایست اعلام کند که نمی‌تواند برای تصدی شغل مورد نظر، یک شخص تبعه استرالیا یا دارای اقامت دائم در این کشور را پیدا کند و ناگزیر از استخدام فرد متخصص از خارج است.

متقاضی دریافت ویزای ۴۵۷ می‌بایست دارای تخصص تایید شده برای شغل مورد نظر بوده و به زبان انگلیسی به اندازه مورد نیاز برای این شغل آشنایی داشته باشد. او اجازه دارد همسر، فرزندان و سایر افراد تحت تکفل خود را نیز برای دوره اشتغال در استرالیا به این کشور بیاورد.

تعداد مشاغل و مهارت‌های پیش بینی شده برای صدور این نوع ویزا به بیش از دویست مورد می‌رسید.

به گفته منابع دولتی، در حال حاضر حدود ۹۵ هزار کارگر خارجی با استفاده از این نوع ویزا در استرالیا شاغل هستند اما لغو این نوع ویزا بر موقعیت این افراد تاثیری نخواهد گذاشت.

به گفته نخست وزیر استرالیا، ویزای جدیدی که جایگزین ویزای ۴۵۷ خواهد شد شامل اجازه کار به مدت دو سال خواهد بود و تعداد مشاغلی که کارفرمایان مجاز به استفاده از نیروی کار خارجی برای آنها هستند بسیار کمتر از دویست مورد قبلی است. افزایش دوره کار و اقامت از دو سال به چهار سال مستلزم تسلط بیشتر متقاضی به زبان انگلیسی و برخورداری از مهارت حرفه‌ای بالاتری است.
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.