ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×

نزاع طایفه‌ای در ایران جان 19 نفر را گرفت

نزاع طایفه‌ای در ایران جان 19 نفر را گرفتدو نماینده مجلس ایران در نامه‌ای به وزیر اطلاعات و وزیر کشور خواهان مداخله سریع آنها برای پایان دادن به یک نزاع طایفه‌ای شده‌اند که به گفته آنها تاکنون ۱۹ کشته به جا گذاشته و صدها خانواده را آواره کرده است.

اقبال محمدیان، نماینده رامهرمز و هدایت‌الله خادمی، نماینده ایذه و باغملک در نامه خود نوشته‌اند که این نزاع مسلحانه در روستای پتک‌جلالی شهرستان باغملک آغاز شده و اخیرا به شهر رامهرمز هم کشیده شده است.نزاع طایفه‌ای در ایران جان 19 نفر را گرفت
به گفته این دو نماینده، یک نفر در جریان درگیری در رامهرمز کشته و ۵ نفر مجروح شده‌اند.

در نامه دو نماینده آمده: "صدای رگبار سلاح‌های غیرمجاز، آتش زدن منازل و منهدم کردن ترانس‌های برق، زندگی را برای مردم بسیار سخت و باعث رعب و وحشت مردم شریف گردید".

آقای محمدیان دیروز هم در نطق میان‌دستور خود در مورد درگیری روز ۱۹ خرداد در رامهرمز گفت: "اعزام یگان ویژه ناجا (پلیس) و استقرار تیم عملیاتی سپاه پاسداران آرامش را به شهر برگرداند، اما ظرفیت و امکانات موجود در استان توان حل مشکل را ندارد."

او و آقای خادمی از وزیر کشور و وزیر اطلاعات خواسته‌اند که به خوزستان بروند و با دعوت از بزرگان دو طایفه به جلسه شورای تأمین استان، به این نزاع خاتمه دهند.

نماینده ایذه و باغملک پیشتر گفته بود که درگیری میان دو طایفه محمدی و محمد موسایی از دو سال پیش آغاز شده و هر از چند گاه بالا می‌گیرد.

پایگاه خبری رامهرمز نیوز چند روز پیش به نقل از یک مقام امنیتی بدون ذکر نام او نوشت: "افرادی که از دو طایفه درگیر نزاع در فضای مجازی پیام های تحریک آمیز منتشر می کردند، شناسایی و دستگیر شدند."

این مقام همچنین به کسانی که با چفیه صورت خود را می‌پوشانند و در شهر رامهرمز تردد می‌کنند هشدار داده بود.
لیست گرانترین PS5 و XBOX
مشاهده قیمت
با 100,000 تومن طلا بخر!
نمایش قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.