ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

اسطوره سوئیسی تنیس، مسن‌ترین مرد شماره یک تنیس جهان لقب گرفت

اسطوره سوئیسی تنیس، مسن‌ترین مرد شماره یک تنیس جهان لقب گرفتفهرست رکوردهایی را که راجر فدرر شکسته، احتمالا خودش هم یادش نیست؛ اما پرافتخارترین مرد تنیس جهان می‌گوید قرار گرفتن دوباره در صدر فهرست رده‌بندی جهانی "رویایی است که به حقیقت تبدیل شده." آن هم ۱۴ سال بعد از اولین مرتبه که به این عنوان رسیده بود.

فدرر ۳۶ ساله با پیروزی ۱-۶ و ۱-۶ و ۶-۴ مقابل رابین هاسه در یک‌چهارم نهایی اوپن روتردام کتاب تاریخ تنیس را ورق زد و توانست جای رافائل نادال ۳۱ ساله را به عنوان مرد شماره یک تنیس بگیرد.

فدرر به این ترتیب توانست با پشت سر گذاشتن آندره آغاسی تبدیل به مسن‌ترین بازیکن در تاریخ تنیس شود که نفر نخست رده‌بندی انفرادی تنیس مردان شده است. آغاسی که برنده هشت گرند‌اسلم شده در ۳۳ سالگی و در سپتامبر ۲۰۰۳ به این عنوان دست یافت.

فدرر گفت: "این برایم در ۳۶ سالگی بیشترین اهمیت را دارد؛ البته تقریبا ۳۷ سالگی. وقتی سن‌تان بالاتر می‌رود باید دو برابر کار کنید. شما باید آن را از چنگ کسی درآورید که به سختی برای کسب آن زحمت کشیده. شماره یک شدن نهایت دستاورد در تنیس است. من راهی فوق‌العاده را طی کردم و این جا (روتردام) به این هدف رسیدم؛ جایی که اولین وایلد کارتم را در سال ۱۹۹۸ گرفتم."

دارنده ۲۰ گرنداسلم تنیس جهان پس از بردن مسابقه مقابل هاسه، زانو زد و اشک‌هایش را از روی صورتش پاک کرد و بعد هم به زمین بازگشت و در میان تشویق پر شور تماشاگران، جامی را که به مناسبت شماره یک شدن در اختیارش قرار گرفته بود، در دست گرفت.
فدرر از نگاه آمار

روز دوشنبه که رده‌بندی جهانی تنیس به روز ‌شود، ۵ سال و ۱۰۶ روز از آخرین باری که او شماره یک بود گذشته است؛ طولانی‌ترین فاصله‌ای که بین شماره اول شدن یک بازیکن تنیس وجود داشته است
اولین باری که فدرر شماره یک جهان شد ۱۴ سال و ۱۷روز پیش بود (فوریه ۲۰۰۴)؛ بیشترین فاصله بین اولین و آخرین بار که یک بازیکن به رتبه نخست جهان رسیده
فدرر حالا یک رکورد دیگر پیش رو دارد. او باید ۱۳ جام دیگر به دست آورد تا به رکورد ۱۰۹ قهرمانی جیمی کانرز برسد که صاحب بیشترین قهرمانی در تورهای تنیس است
راجر فدرر برای نخستین بار در فوریه ۲۰۰۴ نفر اول رده‌بندی شد، اما آخرین باری که این عنوان را داشت اکتبر ۲۰۱۲ بود و فدرر حتی در ژانویه ۲۰۱۷ تا رتبه هفدهم رده‌بندی سقوط کرد.

دلیل این افت شش ماه غیبت فدرر از مسابقات به دلیل مصدومیت بود. این مدت دوری و قرار نداشتن در شرایط مسابقه موجب کاهش کیفیت بازی فدرر نشد. او بازگشتی درخشان داشت و از آن زمان تا کنون ۶ جام قهرمانی به دست آورده است از جمله ۲ جام قهرمانی اوپن استرالیا و یک قهرمانی در ویمبلدون.

حالا سئوالی که ذهن بسیاری از هواداران تنیس و به خصوص فدرر را مشغول کرده این است که اسطوره سوئیسی تا کجا پیش خواهد رفت.

اشتفان ادبرگ، مربی پیشین فدرر و دارنده ۶ گرنداسلم در این رابطه به بی‌بی‌سی گفت: "با توجه به شیوه‌ای که فدرر بازی می‌کند و شیوه‌ای که در زمین حرکت می‌کند، او احتمالا تنها کسی است که می‌تواند در اواخر دوران بازیش شماره یک تنیس جهان شود. من بعید می‌دانم کسی در آینده نزدیک بتواند عملکردی مشابه او داشته باشد. او کار فوق‌العاده‌ای انجام داده. عملکرد او باورنکردنی بوده و فکر نکنم حتی خودش هم انتظار این را داشت. به نظرم او همه را غافلگیر کرده است."

ادبرگ که الگوی فدرر در دوران نوجوانی بوده، همچنین گفت: "او حالا آزادانه هرجا که بخواهد می‌رود، چرا که حضورش برای هر تورنمنتی غنیمت است. امیدوارم که دوران اوج او ادامه داشته باشد و اگر فدرر از نظر بدنی روی فرم باشد در ویمبلدون دوباره عملکردی خوب خواهد داشت."
منبع : / نویسنده : علی آخوندان روزنامه‌نگار ورزشی
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.