ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

راجر فدرر و رافائل نادال هم تیمی شدند!

راجر فدرر و رافائل نادال هم تیمی شدند!این روزها تصاویر و ویدیوهایی از راجر فدرر و رافائل نادال، دو رقیب سرسخت دنیای تنیس حرفه‌ای منتشر شده که آنها را در کنار هم و حتی در حال بازی در یک تیم در مسابقه دوبل نشان می‌دهد.

برای بعضی از علاقه‌مندان تنیس این سوال ایجاد شده که جریان چیست و این دو در کنار هم چه می‌کنند؟

ماجرا این است که از امسال یک جام تازه تنیس ایجاد شده که قرار است هر سال بین تیمی از بازیکنان سرشناس اروپایی و تیمی از بازیکنان بقیه جهان برگزار شود.

این جام را شرکت مدیریت ورزشی متعلق به راجر فدرر به همراه فدراسیون تنیس استرالیا و جورج پائولو لمن (تاجر و بازیکن سابق تنیس) ایجاد کرده‌اند و آن را به افتخار راد لیور، تنیس باز بزرگ استرالیایی، جام لیور نامیده‌اند.

هر بازیکنی که به این جام دعوت می‌شود، مبلغی برای شرکت در آن دریافت می‌کند و اعضای تیم برنده هم هر کدام ۲۵۰ هزار دلار جایزه می‌گیرند.

این مسابقات داخل سالن قرار است هر سال (جز در سال‌های المپیک) دو هفته پس از پایان جام آزاد تنیس آمریکا برگزار شود و کشور و شهر میزبان هر سال تغییر کند. میزبان امسال شهر پراگ، پایتخت جمهوری چک است.راجر فدرر و رافائل نادال هم تیمی شدند!
هر تیم شش بازیکن دارد. امسال راجر فدرر (سوئیس)، رافائل نادال (اسپانیا)، الکساندر زورف (آلمان)، توماس بردیچ (جمهوری چک)، دامنیک تیم (اتریش) و مارین چیلیچ (کرواسی) در تیم اروپا هستند.

تیم جهان را هم سم کوئری، جان ایزنر، جک ساک، فرانسیس تیافو (هر چهار نفر از آمریکا)، نیک کیریوس (استرالیا) و دنیس شاپووالف (کانادا) تشکیل می‌دهند.

مربیان این دو تیم هم دو رقیب سرسخت قدیمی هستند: جان مک‌انروی آمریکایی مربی تیم جهان است و بیون بورگ سوئدی مربی تیم اروپا.

مسابقات در سه روز برگزار و در هر روز، سه مسابقه انفرادی و یک مسابقه دوبل انجام می‌شود.

اما نکته جالب اینجاست که هر پیروزی در روز اول یک امتیاز، در روز دوم دو امتیاز و در روز سوم سه امتیاز دارد. به این ترتیب حتی اگر تیمی همه بازی‌های خود را در دو روز اول و دوم ببازد و ۰-۱۲ عقب بیفتد، در روز سوم فرصت دارد تمام ۱۲ امتیاز را با پیروز شدن در چهار مسابقه باقی‌مانده جبران کند و کار را به تساوی بکشاند. در آن صورت یک مسابقه دوبل پایانی برای روشن شدن تکلیف تیم برنده برگزار می‌شود.

اگر می‌خواهید نتیجه مسابقات امسال را بدانید،
اینجا را نگاه کنید.
منبع : theguardian.com - BBC
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.