ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×

پخش انیمیشن ضد آمریکایی در تلویزیون ملی کره شمالی!

پخش انیمیشن ضد آمریکایی در تلویزیون ملی کره شمالی!یک برنامه انیمیشن ویژه کودکان درباره گروهی از حیوانات در یک جنگل که دیروز چهارشنبه (۹ اوت/۱۸ مرداد) در تلویزیون دولتی کره شمالی پخش شد به نظر می‌رسد پیامی ضد آمریکایی دارد.

برای یک ناظر بیرونی، البته کارتون "خارپشت، ببررا شکست می‌دهد" که در کره شمالی تولید شده مثل افسانه‌ای عادی به نظر می‌رسد که در آن خارپشتی کوچک برای شکست گربه‌ای بزرگ و زورگو از خارهای بدن و زیرکی خود استفاده می‌کند.

اما در دنیای رسانه‌ای کره شمالی، بعید است چیزی به خودی خود اتفاق بیافتد و به نظر می‌رسد این برنامه در زمان پخش برنامه‌های کودکان توسط تلویزیون دولتی کره شمالی، تفسیری از تنش‌های اخیر بین پیونگ یانگ و واشنگتن است.

در این کارتون که براساس سخنان مردی پیر که راوی است، گروهی از دوستان در جنگل به رهبری خرگوشی که بازوبند قرمز دارد در مقابل ببری متکبر قرار می‌گیرند که تلاش می‌کند با زورگویی، تسلیمشان کند.

اما او، خارپشت کوچک و زیرک را در این جمع نادیده می‌گیرد که برای دفاع از ببر خود را به توپ تبدیل می کند، و با فرو کردن خارهای خود به بینی ببر، او را شکست می‌دهد. پس از آن که ببر زورگو فرار می‌کند حیوانات که در ابتدا با بی‌اعتنایی طرفدار ببر بودند پیروزی خارپشت شجاع زیرک را جشن می‌گیرند.

پخش انیمیشن ضد آمریکایی در تلویزیون ملی کره شمالی!
ببر نارنجی کیست؟

شاید به این افسانه کسی توجه نمی‌کرد اگر مقاله‌ای درباره آن توسط خبرگزاری رسمی کره شمالی نشر نمی‌شد. در این مقاله از این کارتون به عنوان داستانی قدیمی ستایش می‌شود. در آن گفته شده است ممکن است ببر نارنجی آمریکا و حیوانات دیگر، کشورهای جهان و خارپشتی که تصمیمی خطرناک می‌گیرد، کره شمالی باشد.

در این مقاله که زیر عنوان "بهتر است آمریکا از دیوانگی خودداری کند" نشر شده کیم جونگ سون، یک کارگر کره شمالی به خبرگزاری رسمی این کشور می‌گوید نادیده گرفتن کره شمالی توسط آمریکا در این روزها "افسانه "خارپشت ببر را شکست می‌دهد" را یاد وی می‌اندازد.

آقای کیم گفته است: "در مقایسه با خارپشت شجاع، تصویر حیوانات بزرگ که پیش ببر ستیزه‌جو سر خم کرده‌اند واقعیت امروز را به یادم می‌اندازد که کسی به آمریکا نمی‌گوید بالای چشمت ابرو است. وقتی آنهارا می بینم از توانایی شکست‌ناپذیر کشورم بسیار افتخار می کنم."

در گذشته، کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، از استودیوهای دولتی تلویزیون که برنامه های کودکان را می‌رساند، خواسته بود کیفیت کار آنهارا بهبود ببخشند و برنامه هایی بسازند که ارتباط جوانان با کشور را بیشترکنند. به نظر می‌رسد کارتون "خارپشت ببررا شکست می‌دهد" نتیجه همین دستور است.

اما برای کودکان بیننده تلویزیون دولتی، یک چیز ثابت باقی مانده است. پدربزرگ افسانه‌گو هنوز برای آنها تنها موردی است که می توانند صورت با ریش را در رسانه های شدیدا تحت کنترل ببینند.
پخش انیمیشن ضد آمریکایی در تلویزیون ملی کره شمالی!
پس از شکست دادن ببر زورگو همه دوست خارپشت پیروز شدند
پخش انیمیشن ضد آمریکایی در تلویزیون ملی کره شمالی!
کودکان کره شمالی پدربزرگ افسانه گو را دوست دارند
منبع : BBC News
لیست گرانترین PS5 و XBOX
مشاهده قیمت
با 100,000 تومن طلا بخر!
نمایش قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.