ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

عربستان سعودی، جلوی پخش سریال‌های ترکی را گرفت!

عربستان سعودی، جلوی پخش سریال‌های ترکی را گرفت!موسسه بزرگ رسانه‌ای خصوصی عربستان سعودی، ام‌بی‌اسی، اعلام کرد که پخش سریال‌های تلویزیونی ترکیه‌ای را متوقف می‌کند.

سریال‌های ترکی در خاورمیانه محبوبیت فراوان دارند اما به گفته سخنگوی گروه رسانه‌ای ام‌بی‌سی که دفتر مرکزی آن در دوبی واقع است این شرکت تلویزیونی، پخش این سریالها را متوقف کرده است. ام‌بی‌سی توسط ولید الابراهیم و چند سرمایه‌گذار دیگر عربستان سعودی اداره می‌شود،

سخنگوی ام‌بی‌سی همچنین گفت این تصمیم مختص این شبکه تلویزیونی نیست و شامل شبکه‌های دیگر در کشورهای مختلف عربی هم می‌شود. او به این موضوع که چه کسی چنین تصمیمی را گرفته اشاره نکرد.

سخنگوی ام‌بی‌سی گفت که معتقد است این تصمیم در آینده شامل بر سایر برنامه‌ها هم اثر می‌گذارد.

براساس آنچه در وبسایت تلویزیون دوبی آمده دست کم یک سریال ترکی دیگر هنوز درجدول پخش برنامه‌های تلویزیونی موجود است.

اختلاف ترکیه و کشورهای عربی

سال گذشته، عربستان سعودی و متحدانش قطر را به حمایت از تروریسم و دنبال کردن یک سیاست خارجی "مغایر منافع کشورهای عرب" متهم کردند و روابط سیاسی خود با این امیرنشین را قطع کردند. این کشورها همچنین یک رشته تحریم‌های اقتصادی را علیه قطر به اجرا گذاشتند. چند کشور دیگر عرب نیز روابط خود را با قطر قطع کردند یا سطح آن را کاهش دادند.

پیشتر به دنبال این بحران رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، برخورد عربستان سعودی و متحدانش با قطر را محکوم کرد و آن را "غیرانسانی و خلاف ارزش‌های اسلامی" خواند. آقای اردوغان رفتار عربستان، مصر، امارات متحده عربی و بحرین را با قطر به "حکم اعدام" تشبیه کرد و متعهد شد که ترکیه برای مواجهه با بحران به قطر کمک کند.

این چهار کشور از قطر خواسته‌اند کمکهای مالی خود را به برخی گروهها در منطقه قطع کند، شبکه خبری الجزیره را تعطیل کند، روابطش را با ایران کاهش دهد، به اتباع این چهار کشور حق شهروندی ندهد و یک پایگاه نظامی ترکیه را تعطیل کند تا روابطشان را با این کشور از سر بگیرند.

کارشناسان می‌گویند ترکیه همچنین سیاستهای خود را در سوریه تغییر داده و با نزدیکتر شدن به ایران، عربستان سعودی را نادیده می‌گیرد.
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.