ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

با ارزش‌ترین برندهای جهان در سال 2018 / شرکت های فناوری جهان در صدر فهرست

با ارزش‌ترین برندهای جهان در سال 2018 / شرکت های فناوری جهان در صدر فهرستدر میان ده نشان با ارزش تجاری جهان ۹ نشان از حوزه فناوری اطلاعات است. بر اساس گزارش سی‌ان‌ان شرکت گوگل با ارزش‌ترین نشان تجاری جهان است. شرکت‌های اپل، آمازون مایکروسافت و تنسنت چین در مکان دوم تا پنجم قرار دارند.

آنچه در گزارش با ارزش‌ترین نشان‌های تجاری جهان خود نمایی می‌کند رشد شرکت‌های چینی است. شرکت چینی تنسنت توانسته در سال جاری خود را به مکان پنجم جدول برساند جایی که در سال گذشته در اختیار شرکت فیس‌بوک بود.

این شرکت یک هلدینگ اینترنتی چینی است، که در زمینه ارائه خدمات شبکه‌های اجتماعی، رسانه‌های گروهی، پورتال‌های وب، تجارت الکترونیک، آنتی‌ویروس‌ها، مرورگر وب، بازی‌های آنلاین و خدمات ارزش افزوده مخابرات فعالیت می‌کند.

این شرکت چینی با ۷۰ میلیارد دلار افزایش ارزش برند خود روبه‌رو بوده و هم اکنون ارزش این برند به ۱۷۸ میلیارد دلار رسیده است.

نشان گوگل هم اکنون با ارزش ۳۰۲ میلیارد دلار با ارزش‌ترین نشان جهان است. ارزش این نشان تجاری در سال ۲۰۱۷ حدود ۲۴۵ میلیارد دلار بود. گوگل همچنان فعالیت خود را در زمینه خودروهای خودران و هوش مصنوعی توسعه داده است.

اپل هم مانند گوگل شاهد رشد چشمگیری بوده است این برند در سال ۲۰۱۸ حدود ۳۰۰ میلیارد دلار ارزش دارد این در حالی است که اپل در سال ۲۰۱۷ حدود ۲۳۴ میلیارد دلار ارزش داشت.

اپل طی یک سال اخیر محصولات جدید بسیاری را معرفی کرده است. این شرکت اعلام کرده می‌خواهد در زمینه ساخت پرازنده رایانه‌های شخصی خودکفا شود.

شرکت آمازون در سال ۲۰۱۸ شاهد یک رشد خیره کننده بوده است ارزش این نشان تجاری طی یک سال از ۱۳۹ میلیارد دلار به ۲۰۷ میلیارد دلار رسیده است. افزایش رشد تجاری این برند نزدیک دو برابر درآمد نفتی ایران در سال گذشته بوده است.

این شرکت علاوه بر فروش کالا وارد دنیای رسانه هم شده است و هم اکنون در حال توسعه هوش مصنوعی و دستیار صوتی الکسا است.

شرکت مایکروسافت با وجود اینکه از رقبای خود یعنی گوگل و اپل عقب افتاده است اما همچنان شاهد افزایش ارزش برند خود است. ارزش برند مایکروسافت در سال ۲۰۱۸ به ۲۰۰ میلیارد دلار رسید. شاید اگر مایکروسافت در زمینه ساخت گوشی تلفن همراه شکست نمی‌خورد این شرکت هم اکنون در میان سه نشان ارزشمند جهان جای می‌گرفت.

این شرکت قصد دارد تمرکز کاری خود را بیشتر روی فضای ابری و هوش مصنوعی بگذارد و بیش از پیش در دو حوزه آفیس و ساخت دستگاه‌ها متمرکز شود.

در مکان‌های ششم، هفتم و هشتم به‌ترتیب فیس‌بوک، ویزا و مک‌دونالد قرار دارند.

مکان نهم جدول اما باز هم خبرساز شده است چرا که به شرکت علی بابا رسیده‌است. این نشان تجاری که بزرگ‌ترین فروشنده آنلاین در آسیا است در سال ۲۰۱۸، ۱۱۳ میلیارد دلار ارزش دارد. این در حالی است که ارزش این برند در سال ۲۰۱۷ حدود ۵۹ میلیارد دلار بود.

در مکان دهم شرکت مخابراتی ای تی اند تی قرار دارد. این شرکت بزرگ‌ترین شرکت مخابرات تلفن ثابت، سرویس‌دهنده اینترنت، اشتراک تلویزیون اینترنتی و دومین اپراتور شبکه تلفن همراه آمریکا است.

ای تی اند تی در سال ۲۰۱۸ با کاهش ارزش تجاری خود روبه‌رو شده و با سقوط ۹ میلیارد دلاری به ۱۰۶ میلیارد دلار رسیده است.
منبع : / نویسنده : مهدی مطلبی
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.