ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

ونزوئلا برای اولین بار یک ماهواره پیشرفته به فضا پرتاب کرد

ونزوئلا برای اولین بار یک ماهواره پیشرفته به فضا پرتاب کردونزوئلا اعلام کرده که توانسته است یک ماهواره پیشرفته را با موفقیت به فضا پرتاب کند.

نیکلاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا گفته است که این ماهواره امکانات بیشتری را برای نظارت بر فعالیت در بخش‌های کشاورزی، انرژی، امنیت ملی و پیش‌بینی و پیشگیری از آسیب‌های طبیعی در اختیار دولت قرار می‌دهد.

چند سال پیش، دولت ونزوئلا توافقنامه‌ای را برای همکاری در زمینه‌های فضایی با چین امضا کرد و آقای مادورو در سخنان خود در مورد پرتاب این ماهواره گفت که "پرتاب ماهواره جدید به معنی دست یافتن به استقلال در فناوری و نتیجه مشارکت و همکاری استراتژیک ما با برادرانمان در جمهوری خلق چین است." وی پرتاب ماهواره را "واقعه‌ای تاریخی" برای ونزوئلا توصیف کرد.

به گفته منابع دولتی، این ماهواره ٩٤٢ کیلوگرم وزن دارد و حامل تجهیزات پیشرفته برای کسب و ارسال اطلاعات است. منابع دولتی گفته‌اند که طراحی، ساخت و پرتاب این ماهواره با همکاری بیش از یکصد پژوهشگر و مهندس ونزوئلایی و با اتکا به دانش و فناوری داخلی صورت گرفته است.

این ماهواره به افتخار یکی از رهبران استقلال ونزوئلا در سده‌های هجدهم و نوزدهم "آنتونیو خوزه دو سوکره" نامگذاری شده است.ونزوئلا برای اولین بار یک ماهواره پیشرفته به فضا پرتاب کرد
رئیس مرکز فضایی ونزوئلا نیز تاکید داشته که ماهواره سوکره کاملا در ونزوئلا طراحی و ساخته شده است.

ونزوئلا در سال ٢٠١٢ نیز "ماهواره بولیوار" را با یک موشک ساخت چین به فضا پرتاب کرد. به گفته مقامات ونزوئلایی، ماهواره بولیوار احتمالا تا دو سال دیگر نیز قادر به انجام ماموریت خواهد بود و تا آن زمان همراه با ماهواره سوکره جدید اطلاعات مورد نظر را به طور مرتب به زمین ارسال خواهد کرد.

رئیس جمهوری ونزوئلا گفته است که "ساخت و پرتاب ماهواره سوکره نشانه استقلال و حاکمیت مستقل ونزوئلاست و ما به سوی ساختن ماهواره‌های بعدی و دستیابی به پیشرفته‌ترین فناوری پیش می‌رویم." وی افزود که "ونزوئلا رو به پیشرفت است، ما هرگز شکست نخواهیم خورد بلکه با کار و دفاع از کشور خود، جلوتر خواهیم رفت."
مشکلات داخلی

ونزوئلا در چند سال اخیر با مشکلات بزرگ اقتصادی و بحران سیاسی مواجه بوده است.

در سال ١٩٩٩، هوگو چاوز، رئیس جمهوری سابق با برنامه‌هایی شامل گسترش رفاه عمومی به قدرت رسید و با اتکا به افزایش درآمد نفتی طی چند سال بعد، توانست این برنامه‌ها را اجرا کند. در این سال‌ها، حزب نهضت جمهوری پنجم که بعدا به حزب متحد سوسیالیست تغییر نام داد، تحت رهبری هوگو چاوز قدرت را در دست داشت.

با مرگ هوگو چاوز در سال ٢٠١٣، نیکلاس مادورو به قدرت رسید. به قدرت رسیدن آقای مادور با کاهش بهای نفت خام مواجه بود که به تدریج به بروز یک بحران اقتصادی شدید در ونزوئلا منجر شد که با کمبود مواد اساسی، بیکاری گسترده، تورم بالا و کاهش سریع ارزش پول ملی همراه بوده است.

تا انتخابات پارلمانی سال ۲۰۱۵، ائتلاف دولتی به رهبری حزب سوسیالیست اکثریت پارلمانی را هم در دست داشت اما در این انتخابات متحمل شکست سنگینی شد و احزاب مخالف توانستند اکثریت قابل توجه کرسی‌های پارلمانی را به دست آورند اما به دلیل مخالفت رئیس جمهوری، بسیاری از مصوبات پارلمان به اجرا در نیامد.

در حالیکه احزاب مخالف در صدد توسل به مجاری قانونی برای وادار کردن آقای مادورو به کناره‌گیری بودند و تظاهرات گسترده ضد دولتی ده‌ها کشته برجای گذاشته بود، رئیس جمهوری با حمایت دادگاه قانون اساسی به تشکیل "مجلس موسسان" برای تغییر قانون اساسی مبادرت کرد. مجلس موسسان، که مسئول تدوین قانون اساسی جدیدی است، عملا اختیارات پارلمان را نیز به خود منتقل کرده است.
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.