ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

جایزه 2 میلیارد تومانی مصطفی در تالار وحدت به دانشمندان اسلامی اهدا شد

جایزه 2 میلیارد تومانی مصطفی در تالار وحدت به دانشمندان اسلامی اهدا شدبرگزیدگان دومین دوره "جایزه مصطفی" که اهداکنندگانش آن را "نشان عالی علم و فناوری جهان اسلام" می‌خوانند، در مراسمی در تالار وحدت تهران معرفی شدند.

محمدامین شکرالهی، استاد ایرانی-آلمانی دانشگاه پلی‌تکنیک لوزان و سامی ارول گلنبی، استاد ترک-فرانسوی امپریال کالج لندن برندگان دوره دوم این جایزه بودند که زمینه تخصصی هر دو حوزه فناوری اطلاعات بوده است.
 سامی ارول گلنبی
سامی ارول گلنبی (راست) و محمدامین شکرالهی برندگان دومین دوره جایزه مصطفی در تهران
جایزه ۵۰۰ هزار دلاری /34,000,000,000 تومان (قیمت تبدیل شده) مصطفی که به نام یکی از القاب پیامبر اسلام نام‌گذاری شده، هر دو سال یک بار اهدا می‌شود. اعطای این جایزه پنج سال پیش در شورای عالی انقلاب فرهنگی ایران تصویب شد.

به گفته برگزارکنندگان، این جایزه به دانشمندان و پژوهشگران برتر جهان اسلام اعطا می‌شود و "به اثری نوآورانه در مرزهای دانش تعلق می‌گیرد که توسط افرادی شاخص در حوزه‌های علم و فناوری ارائه شده و زمینه‌ساز بهبود زندگی بشریت باشد".
برندگان این دوره:

محمدامین شکرالهی، ۵۳ ساله و استاد ریاضیات الگوریتمی در پلی‌تکنیک فدرال لوزان در سوئیس

علت اعطای جایزه از زبان اهداکنندگان: "در سال ۲۰۰۱ کدی را به اسم رپتور (Raptor Code) معرفی کرد که در شبکه‌های اطلاعاتی به کار گرفته می شود و چند سال پیش توسط شرکت کوال کام خریداری شد و در حال حاضر در سطح جهانی به کار گرفته شده است."

سامی ارول گلنبی؛ ۷۲ ساله و استاد دانشکده مهندسی برق و الکترونیک در امپریال کالج لندن

علت اهدای جایزه از زبان اهداکنندگان: "این دانشمند در زمینه فناوری شبکه‌های اطلاعاتی کار می‌کنند و مدل ریاضی جی نتوورک (G Network) را طراحی کردند؛ همچنین از نظر علمی رتبه بالایی دارند و در چندین آکادمی علمی جهان عضو هستند و بیش از ۷۵ دانشجوی دکترا را آموزش دادند."

برندگان دوره اول (سال ۲۰۱۵): عمر یاغی و جکی ای رو اینگ.

به نوشته سایت رسمی جایزه مصطفی، "مجموع فعالیت‌‌های علمی یا اثر کلی یک فرد بر حوزه‌های علمی فناوری" هم مورد توجه داوران قرار دارد. نامزدهای دریافت این جایزه "ازسوی نهادهای نامزدکننده و یا دانشمندان و شخصیت‌های علمی جهانی" معرفی می شوند و افراد نمی‌توانند خود را برای دریافت این جایزه نامزد کنند.

بنیاد علم و فناوری مصطفی، زیرمجموعه "جامعه خادم المصطفی"، مسئولیت اهدای این جایزه را بر عهده دارد.

جامعه خادم المصطفی خود را "الگوی نوین تأمین مالی جمعی - اسلامی" معرفی می‌کند و می‌گوید که جایزه نیم‌میلیون دلاری مصطفی از منابع وقف برای مصارف علمی و پژوهشی تأمین می‌شود.

این جامعه می‌گوید اعضای آن "تحت دو مفهوم نذر علمی و وقف علمی به حمایت از فعالیت‌های بنیاد مصطفی و شبکه‌ای از حامیان دانشمندان جهان اسلام را در توسعه فعالیت‌های علمی ایشان گسترش خواهند داد."

در سایت جایزه مصطفی آمده است که جامعه خادم المصطفی تا کنون مشارکتی هشت میلیارد تومانی در نهاد تأمین مالی بنیاد علم و فناوری آن داشته که با هدف "تبدیل شدن بـه بزرگترین نهاد سرمایه‌گذاری توسعه علم و فناوری در جهان اسلام" صورت گرفته است.
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.