ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

ماشین پرنده‌ بنیان‌گذار گوگل سال آینده به بازار می آید

ماشین پرنده‌ بنیان‌گذار گوگل سال آینده به بازار می آیدیک شرکت آمریکایی در ایالت کالیفرنیا از ماشین پرنده‌ای رونمایی کرد که می‌گوید از سال آینده به بازار عرضه خواهد شد.

بلک‌فلای (BlackFly) هشت موتور الکتریکی کوچک دارد که می‌تواند آن را به طور عمودی از روی زمین بلند کند و تا حداکثر صد کیلومتر در ساعت سرعت بگیرد. این ماشین پرنده با هر بار شارژ تا ۴۰ کیلومتر حرکت می‌کند و برای یک سرنشین جا دارد.

سرمایه این پروژه توسط لری پیج (Larry Page)، یکی از بنیان‌گذاران گوگل تامین می‌شود. او هم‌زمان در پروژه مشابه دیگری به نام کیتی هاوک (Kitty Hawk) هم سرمایه‌گذاری کرده است.

این ماشین طبق قوانین آمریکا، در دسته هواپیماهای بسیار سبک طبقه‌بندی می‌شود و در نتیجه برای پرواز نیازی به گواهینامه خلبانی نیست. البته با آن نمی‌توان از روی مناطق مسکونی عبور کرد و برای پرواز هوا حتما باید صاف باشد. شرکت سازنده بلک‌فلای می‌گوید قیمت این ماشین پرنده از یک ماشین شاسی‌بلند گران‌تر نخواهد بود.

با اینکه ایده ساخت ماشین پرنده سال‌ها است ذهن انسان را به خود مشغول کرده، اما پیشرفت فن‌آوری در سال‌های اخیر باعث شده تا ساخت آن از همیشه به واقعیت نزدیک‌تر شود.

در حال حاضر شرکت‌هایی به دنبال ساخت ماشین پرنده هستند. از شرکت خدمات تاکسیرانی اوبر گرفته تا شرکت‌های هواپیماسازی ایرباس، همه به دنبال تبدیل این رویا به واقعیت هستند.

زمستان گذشته شرکت شرکت هلندی پال-وی (PAL-V) ماشینی رونمایی کرد که در کمتر از ده دقیقه می‌تواند به یک هلیکوپتر تبدیل شود. به گفته پال-وی این اولین ماشین پرنده‌ تولید انبوه در جهان است و از سازمان هواپیمایی ملی آمریکا و آژانس ایمنی پرواز اروپا مجوز پرواز گرفته است.
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.