محبوبیت چشمگیر پیتزاهای اینستاگرامی در فرانسه و بریتانیا!
شاید تصورتسلط دنیای مجازی برعادتهای غذایی ما چندان چشمگیر به نظر نرسد. با اینحال شبکه های اجتماعی در به رخ کشیدن و جلا دادن مواد خوراکی و تشویق کاربران دیگر در امتحان کردن فراورده های غذایی و یا دستور پخت آنها نقشی اساسی دارند. در آوریل سال ۲۰۱۷، روزنامه فایننشال تایمز از شمار ۲۰۸ میلیونی عکسهای منتشر شده در اینستاگرام با کلید واژه غذا (Food) خبر داده بود.بر اساس گزارشی تازه در سال ۲۰۱۶ از هر پنج بریتانیایی یک نفر از غذای خود در رسانههای اجتماعی عکس منتشر کرده است. بر اساس گزارش روزنامه لوموند این آمار تقریبا در فرانسه نیز مشابه است.
ولی براستی دلیل به رخ کشیدن مواد خوراکی در فضای مجازی چیست و چه نتایجی به بار می آورد؟
عرضه بروز غذا
اینستاگرام یکی از تاثیر گذارترین راههای مجازی در نحوه ارائه غذاست. سفارش دهندگان غذا به زیبایی و نورپردازی چیدمان محیط اهمیت می دهند. در فرانسه، یک رستوران برای جلب مشتریان، «پیتزاهای اینستاگرامی» ارائه می دهد. به گفته صاحب این رستوران، این پیتزاها بدلیل دارا بودن رنگبندی ویژهشان «خوش عکس» هستند و مشتریان برای عکس گرفتن با آن به این رستوران می آیند.
از سوی دیگر، غذا مانند مد گونه ای بیان اجتماعی است. فرد با به رخ کشیدن غذای خود و نوبه نو کردن آن، تلاش می کند تا نظر دیگران را بخود جلب کند.
سهیم کردن ذائقه با دیگران
انتشار دادن عکس خوراکیها در فضای مجازی تلاشی برای ارتباط برقرار کردن با دیگران نیز بشمار می آید. بر اساس گزارش روزنامه گاردین، انتشار عکس غذاها این امکان را می دهد تا دایره میز غذای خود را از محیط شخصی فراتر ببریم و دیگران را در ذائقه خود سهیم کنیم.
اینستاگرام؛ فردیت بخشیدن به روند جهانی سازی
تا چند سال پیش، در اروپا آووکادو در دستور غذایی رستورانها وجود نداشت. به گزارش روزنامه گاردین، ورود آووکادو به صبحانه بریتانیایی ها مدیون اینستاگرام و عکسهای منتشر شده از این میوه در هنگام صبحانه بریتانیایی است. اکنون هر نسلی از بریتانیا، نسخه ویژه خود را برای صرف این میوه استوایی در هنگام صبحانه دارد.
گرچه بسیاری بر این باورند که جهانی سازی به معنای یکسان کردن نحوه مصرف کردن است، با اینحال اینستاگرام به یاری عکسهای گوناگون فرصت نشان دادن تنوع فرهنگی را می دهد. عکسهای اینستاگرامی از غذا نشان می دهند که ما در زمان و مکانی متفاوت و ویژه هستیم و غذای ما و نحوه به تصویر کشیدنشان، این ویژگی زمانی و مکانی را یگانه می سازد.
اینستاگرام یکی از تاثیر گذارترین راههای مجازی در نحوه ارائه غذاست. سفارش دهندگان غذا به زیبایی و نورپردازی چیدمان محیط اهمیت می دهند. در فرانسه، یک رستوران برای جلب مشتریان، «پیتزاهای اینستاگرامی» ارائه می دهد. به گفته صاحب این رستوران، این پیتزاها بدلیل دارا بودن رنگبندی ویژهشان «خوش عکس» هستند و مشتریان برای عکس گرفتن با آن به این رستوران می آیند.
از سوی دیگر، غذا مانند مد گونه ای بیان اجتماعی است. فرد با به رخ کشیدن غذای خود و نوبه نو کردن آن، تلاش می کند تا نظر دیگران را بخود جلب کند.
سهیم کردن ذائقه با دیگران
انتشار دادن عکس خوراکیها در فضای مجازی تلاشی برای ارتباط برقرار کردن با دیگران نیز بشمار می آید. بر اساس گزارش روزنامه گاردین، انتشار عکس غذاها این امکان را می دهد تا دایره میز غذای خود را از محیط شخصی فراتر ببریم و دیگران را در ذائقه خود سهیم کنیم.
اینستاگرام؛ فردیت بخشیدن به روند جهانی سازی
تا چند سال پیش، در اروپا آووکادو در دستور غذایی رستورانها وجود نداشت. به گزارش روزنامه گاردین، ورود آووکادو به صبحانه بریتانیایی ها مدیون اینستاگرام و عکسهای منتشر شده از این میوه در هنگام صبحانه بریتانیایی است. اکنون هر نسلی از بریتانیا، نسخه ویژه خود را برای صرف این میوه استوایی در هنگام صبحانه دارد.
گرچه بسیاری بر این باورند که جهانی سازی به معنای یکسان کردن نحوه مصرف کردن است، با اینحال اینستاگرام به یاری عکسهای گوناگون فرصت نشان دادن تنوع فرهنگی را می دهد. عکسهای اینستاگرامی از غذا نشان می دهند که ما در زمان و مکانی متفاوت و ویژه هستیم و غذای ما و نحوه به تصویر کشیدنشان، این ویژگی زمانی و مکانی را یگانه می سازد.
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت
تازهها
اجاره هیلتی، راه حلی مقرون به صرفه و ایدهآل برای پروژههای شما
ارزان ترین دوچرخه ۲۶ بازار (لیست قیمت جدید)
مقایسه ساید بای ساید اسنوا با ایکس ویژن (کدام یخچال بهتر است؟)
بهترین ساعت اتوماتیک، رقابت بین 7 ساعت شگفت انگیز
بهترین ساعت اتوماتیک، رقابت بین 7 ساعت شگفت انگیز
در انتخاب بهترین تشویقی گربه به چه مواردی توجه کنیم
مقایسه گوشی a54 با a34 (کدام گوشی بهتر است؟)
اندروید باکس چیست و چه مزایایی دارد؟ (راهنمای خرید اندروید باکس)
بهترین پاوربانک 1403 (معرفی 10 مدل پرفروش)
شاهد کاغذی
*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.