ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

افزایش مرگ و مسمومیت ناشی از مصرف قارچ در ایران

افزایش مرگ و مسمومیت ناشی از مصرف قارچ در ایرانمصرف قارچ سمی در ایران باعث مسمومیت بیش از ۸۰۰ نفر در تعدادی از استانهای این کشور شده که ۱۰ نفر از این افراد جان خود را از دست داده‌اند.

سازمان اورژانس ایران در همین خصوص اعلام کرده است که تا اواسط امروز یکشنبه (۲۰ مه/۳۰ اردیبهشت) ۸۴۹ نفر در ۱۰ استان دچار مسمومیت با قارچ شدند، از این تعداد ۱۰ نفر تاکنون جان خود را از دست داده‌اند.

خبرگزاری کار ایران (ایلنا) به نقل از سازمان اورژانس ایران گزارش کرده است که ۱۴۹ نفر از این مسموم‌شدگان بستری هستند و ۶۹۰ نفر نیز ترخیص شده‌اند. افزایش مرگ و مسمومیت ناشی از مصرف قارچ در ایران
مجتبی خالدی، سخنگوی اورژانس، پیشتر با تاکید بر اینکه مردم قارچ فله‌ای خریداری نکنند، اعلام کرد که مصرف قارچ‌هایی که برچسب بهداشتی دارد هیچ مشکلی ندارند و مردم از این نوع قارچ‌ها استفاده کنند.

در همین حال حسن طاهر احمدی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی، نیز در اظهاراتی هشداد داده است که: "از طریق ویژگی‌های ظاهری، بو و رنگ قارچ نمی‌توان به‌طور قطعی سمی و غیرسمی بودن آن را تشخیص داد. تنها افراد متخصص و با تجربه، توانایی تفکیک بین این قارچ‌ها را دارا هستند و مردم باید مواظب باشند."

همزمان وزارت بهداشت ایران اعلام کرده که فرد مبتلا به مسمومیت با قارچ باید تحت مراقبت باشد و کبد و کلیه آنها آزمایش شود. به گفته مقامات این وزارتخانه، رنگ زردی پوست از علائم حاد مسمومیت است، همچنین سرگیجه در هنگام راه رفتن و اختلال در بینایی از جمله دیگر علائم مسمومیت با قارچ سمی است.

کامبیز سلطانی نژاد، دبیر انجمن سم شناسی و مسمومیت‌های ایران، نیز با بیان اینکه هر سال با فرارسیدن فصول بهار و پاییز، تعدادی از گونه‌های سمی قارچ در برخی نقاط رشد می‌کند، گفت: "قارچ های سمی از لحاظ ظاهری شباهت زیادی به قارچ‌های خوراکی دارند و تشخیص آنها، توسط افراد عادی میسر نیست، به همین دلیل امسال با تعداد زیادی از اینگونه مسمومیت ها در کشورمان مواجه شدیم."

دبیر انجمن سم شناسی و مسمومیت‌های ایران تاکید کرد که قارچ های خودرویی که در دشت ها و جنگل ها می‌روید در اثر پختن، کبابی و یا آب پز کردن، بازهم سمی می مانند و مواد سمی آنها تخریب نمی‌شود.

هر سال در فصل بهار و با افزایش بارندگی چیدن و خوردن قارچ‌های وحشی در طبیعت باعث مرگ شماری از مردم در ایران می‌شود.
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.