ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

زندگینامه پالمر لوکی نابغه 24 ساله آمریکایی

زندگینامه پالمر لوکی نابغه 24 ساله آمریکاییپالمر لوکی متولد 1992 در لانگ بیچ کالیفرنیاست، این جوان 24 ساله در آخرین رتبه بندی فوربز با 750 میلیون دلار /51,000,000,000,000 تومان (قیمت تبدیل شده) ثروت، در رده بیست و دوم ثروتمندترین افراد زیر 40 سال جهان قرار دارد.

"من مهندسی خود آموخته،هکر و یک سازنده وسایل الکترونیکی هستم که در لانگ بیچ کالیفرنیا متولد و بزرگ شدم. پدرم فروشنده ماشین و مادرم خانه‌دار است. از بچگی به ساختن وسایل نو علاقه داشتم. مادرم معلم بود و به صورت غیررسمی در خانه تا آخر دبیرستان درس خواندم! دانشگاه را از ۱۴-۱۵ سالگی در رشته روزنامه‌نگاری شروع کردم."

پالمر لوکی با این چند جمله ساده و کوتاه خود را در مصاحبه با روبرت پورچس خبرنگار «یورو گیمر» معرفی می‌کند.زندگینامه پالمر لوکی نابغه 24 ساله آمریکایی
پالمر فریمن لوکی متولد ۱۹ سپتامبر ۱۹۹۲، بنیان‌گذار اصلی شرکت «اوکولوس» و مخترع «اوکولوس ریفت» است. از ۱۱ تا ۱۶ سالگی آزمایش‌هایی روی انواع پروژه‌های الکترونیک با ولتاژ بالا از جمله تفنگ کویل، کویل تسلا، و لیزر انجام می‌داد. به گفته خودش بیشتر عصرهای دوران نوجوانی‌اش را در مقابل شش مانیتوری گذراند که در اتاق خوابش قرار داده بود. او ساعت‌های طولانی با دوستانش به بازی‌های کامپیوتری و گفتگو در مورد آن‌ها مشغول بود کسانی که اکنون هسته اصلی همکاران وی را در شرکت اوکولوس تشکیل می‌دهند. به گفته «هامراشتاین» یکی از دوستان دوران کودکی، پالمر همیشه پر از ایده‌های واقعا عجیب و غریب بود.
زندگینامه پالمر لوکی نابغه 24 ساله آمریکایی
پالمر همچنین به عنوان سردبیر و نویسنده در یکی از روزنامه‌های دانشجویی دانشگاه، به‌صورت آنلاین همکاری می‌کرد و گاها از پروژه‌ها و نتایج آزمایشات خود می‌نوشت که همین فعالیت آنلاین سبب آشنایی وی با برنامه‌نویس معروف بازی‌های کامپیوتری، «جان کارمک» شد. جان کارمک نمونه‌ای از ساخته‌های پالمر را برای توسعه یکی از برنامه‌های خود انتخاب کرد که نتایچ جالبی برای وی به دنبال داشت و پالمر را در جهت تکمیل پروژه‌اش تشویق کرد. همین موفقیت به ظاهر کوچک در مدت زمان اندک، زمینه پشتوانه مالی مناسبی را برای توسعه هدست دو و نیم میلیون دلاری وی، فراهم ساخت.

او در سال ۲۰۱۰ دانشگاه را رها کرد تا به تحقیقات خود در موضوع مورد علاقه‌اش در تکمیل پروژه هدست ادامه دهد. این مخترع جوان اولین دستگاه واقعیت مجازی خود را زمانی که به ۱۹ سالگی رسیده بود در پارکینگ خانه‌ والدین‌اش ساخت، پارکینگی که تبدیل به آزمایشگاه کوچکی کرده بود. این دستگاه یک استارت آپ شناخته شده و معتبر بود. ششمین نسل از اختراع او به "Oculus VR" معروف شد که در آن موفق شده بود تکنیک تصاویر سه بعدی استرسکوپی با درجه چرخش ۲۷۰ درجه را توسعه دهد.
زندگینامه پالمر لوکی نابغه 24 ساله آمریکایی
اوکولوس ریفت نمایش‌گر نصب‌شونده روی سر است. هدستی که با قطع کامل تماس با جهان اطراف تلاش می‌کند تا کاربر را به جهان مجازی منتقل کند. این اختراع پالمر نخستین‌بار به‌ عنوان یک پدیده در انجام بازی‌های کامپیوتری مطرح شد اما کاربری آن صرفا در دنیای سرگرمی و بازی‌های ویدیویی محدود نماند و اکنون می‌تواند بر تمامي صنایع تاثیری جدی بگذارد. چنانچه که مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیس‌بوک پس از از خرید دو میلیارد دلاری شرکت اوکولوس‌، در بیانیه‌ای گفت: «تصور کنید روزی بتوانید با این وسیله مجازا روی یک صندلی در ورزشگاه مورد علاقه‌تان بشینید، در کلاسی شرکت کنید یا با دکتر خانوادگی‌تان از راه دور و چهره به چهره سخن بگویید؛ و همه این‌کارها را یک هدست برایتان انجام دهد. این محصول نه یک کنسول بازی، بلکه پلتفرم جدید ارتباطی است.» فیس‌بوک این شرکت را در جولای ۲۰۱۴ با مبلغ دو میلیارد دلار از پالمر خرید. پالمر هم اکنون در زیر مجموعه فیس‌بوک به فعالیت و تحقیقات خود در هسته اصلی اوکولوس (Oculus VR) ادامه می‌دهد .
زندگینامه پالمر لوکی نابغه 24 ساله آمریکایی
او به انتخاب مجله فوربز یکی از مهمترین سی نفر زیر سی سال در جهان معرفی شد و تصویر وی بر روی جلد این مجله چاپ شد و در اکتبر ۲۰۱۴جایزه نبوغ و ابتکار موسسه اسمیتسونیان را برای اختراع اوکولوس ریفتاز آن خود کرد.

پالمربه مدرسه نرفت و همه دوره‌های تحصیلی زیر دانشگاه را در کلاس خانگی سپری کرد. او در مصاحبه باواشینگتن پست در این رابطه می‌گوید: «من با حمایت پدر و مادرم بزرگ شدم اما به لحاظ مالی آن‌ها هیچ حمایتی از من در سرگرمی‌هایی که داشتم نمی‌کردند. برای همین مجبور به انجام کارهای مسخره‌ای بودم که درآمدی برای تامین پروژه‌هایم داشته باشم اما آن‌ها نهایت انعطاف را با من داشتند و کارهای عجیب غریبم را تحمل می‌کردند. من در خانه تحت تعلیم مادرم بودم که اجازه می‌داد روزهایی را برای درس و روزهایی را برای دنبال کردن ایده‌های خودم اختصاص بدهم و از ۱۴ سالگی به دانشگاه رفتن فکر کردم. دانشگاه برخلاف مدرسه این آزادی را به من می‌داد که کلاس‌هایی را به انتخاب خودم بردارم. می‌توانستم روزهای مراجعه کلاس را هم خودم تعیین کنم. مطمئن‌ام اگر کلاس‌های خانگی‌ام نبود و من وقت آزاد خودم را نداشتم هرگز ریفت خلق نمی شد!»

لوکی در جواب پرسش خبرنگار در رابطه با اینکه چطور به اختراع ریفت رسید، می‌گوید: «برای اینکه کسی قبل از من به واقعیت مجازی فکر نکرده بود و برایشان مهم نبود این تنها دلیل نبودن ریفت تا به‌حال بوده است!»

این جوان ۲۲ساله میلیاردر در حال حاضر در آترتون، کالیفرنیا، یک شهر شیک و گران در سیلیکون‌ولی، به همراه هفت نفر از دوستان‌اش زندگی می‌کند. خانه او در محله‌ای قرار دارد که رئیس گوگل، «اریک اشمیت»، مدیر عامل شرکت اچ‌پی، «مگ ویتمن» و دیگر مدیران ثروتمند دنیای فناوری در آنجا زندگی می‌کنند.
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.