ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

خانم میلیاردر کلاهبردار از آب در آمد!

خانم میلیاردر کلاهبردار از آب در آمد!الیزابت هولمز، میلیاردر "سیلیکون ولی" به شیادی متهم شده است. اتهامی که می‌تواند تا ۲۰ سال زندان و یک جریمه نقدی کلان به‌همراه داشته باشد. از هولمز تا کنون به عنوان ستاره "سیلیکون ولی" و زنی خودساخته یاد می‌شد.

دادستانی کالیفرنیا رسما از الیزابت هولمز به اتهام کلاهبرداری شکایت کرده است. گفته می‌شود که این چهره خودساخته و میلیاردر آمریکایی، با ارائه اطلاعات ناصحیح میلیون‌ها دلار از مردم و شرکت‌های بیمه و پزشکی در آمریکا اخاذی کرده است.
الیزابت هولمز و کمپانی تحت مدیریت او "ترانوس" مدعی شده بودند که موفق به دستیابی به تکنیکی شده‌اند که می‌تواند تنها با میزان اندکی خون، شمار قابل ملاحظه‌ای از بیماری‌ها را تشخیص دهد.
هولمز برای جلب سرمایه برای "استارت آپ" آزمایش خون خود، مدعی شده بود که از این تکنیک در ارتش آمریکا نیز برای تشخیص بیماری استفاده می‌شود.

همین موضوع باعث شده بود که بسیاری از مردم و همچنین شرکت‌های بیمه و پزشکی مبالغ کلانی در این "استارت‌آپ" و شرکت تحت مدیریت هولمز "ترانوس" سرمایه‌گذاری کنند.

شکایت دادستانی کالیفرنیا

پرونده کلاهبرداری الیزابت هولمز و شریک او رامش بالوانی مدت‌ها پیش در رسانه‌ها مطرح شده بود. اکنون خبر می‌رسد که دادستانی کالیفرنیا علیه این ستاره‌ی "سیلیکون ولی" شکایت کرده است.

سایت "اشپیگل آنلاین" روز شنبه ۱۶ ژوئن (۲۶ خرداد) به نقل از خبرگزاری‌ها درباره موضوع شکایت علیه هولمز و بالوانی خبررسانی کرده است.

گفته می‌شود که اگر اتهام مطرح شده ثابت شود، حبسی طولانی تا ۲۰ سال زندان و همچنین یک جریمه نقدی تا ۲۵۰ هزار دلار الیزابت هولمز و شریک او رامش بالوانی را تهدید می‌کند.

شرکت "ترانوس" اعلام کرده است که مدیریت این شرکت از این پس برعهده الیزابت هولمز نیست، اما او کماکان شورای اداری این شرکت را هدایت می‌کند.

الیزابت هولمز، در زمان تاسیس شرکت "ترانوس" ۱۹ سال سن داشته است. روزنامه "وال‌استریت ژورنال" در سال ۲۰۱۵ هولمز را جوان‌ترین فرد ثروتمند جهان معرفی کرده بود. در آن هنگام میزان دارایی الیزابت هولمز بالغ بر ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار اعلام شده بود.
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.