ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

نگرانی آمریکایی ها از ماهواره مرموز روسیه

نگرانی آمریکایی ها از ماهواره مرموز روسیهمقام های وزارت خارجه آمریکا می گویند یک ماهواره مرموز روسی که "رفتاری خیلی غیرعادی" نشان می دهد باعث نگرانی دولت این کشور شده است. روسیه این اظهارات را "اتهامات بی پایه و افتراآمیز که متکی بر سوءظن است" توصیف کرده.

یلیم پوبلیت دستیار وزیر خارجه آمریکا روز ۱۴ اوت در کنفراسی در سوئیس گفت: "ما به یقین نمی دانیم که این ماهواره چیست و راهی برای تصدیق آن وجود ندارد."

او ابراز نگرانی کرد که نمی توان گفت آیا این شی سلاح است یا نه. این ماهواره در ماه اکتبر سال پیش پرتاب شد.

خانم پوبلیت در یک کنفرانس خبری در سوئیس گفت: "نیات روسیه در مورد این ماهواره روشن نیست و تحولی به وضوح نگران کننده است." او به اظهارات اخیر یک فرمانده "نیروهای فضایی روسیه" اشاره کرد که گفته بود اتخاذ "نمونه های جدید سلاح" از اهداف اصلی این نیروست.

این مقام آمریکایی افزود که آمریکا "به طور جدی نگران" است که روسیه درحال توسعه سلاح های ضدماهواره ای باشد.

الکساندر دینکو، از دیپلمات های ارشد روسیه، به خبرگزاری رویترز گفت که این اظهارات "همان اتهامات بی پایه و افتراآمیز متکی بر سوءظن، فرضیات و غیره است."

او از آمریکا خواست به یک معاهده روسیه-چین با هدف جلوگیری از رقابت تسلیحاتی در فضا کمک کند.

تسلیحات فضایی

الکساندرا استیکینگز تحلیلگر و محقق در موسسه "رویال یونایتد سرویسز" می گوید که تسلیحات فضایی ممکن است برای وارد کردن خساراتی ظریف تر از سلاح های متعارف طراحی شوند.

"اینها می تواند شامل اشعه لیزر یا میکروویو باشد که یک ماهواره را از کار می اندازد. این تسلیحات می تواند ماهواره را به طور دایمی از کار بیاندازد بدون آنکه آن را منهدم کند یا با موج کار آن را مختل کند."

اما به گفته او مشکل بتوان فهمید که چه نوع فناوری هایی در فضا موجود است چون بسیاری از اطلاعات مربوط به قابلیت های فضایی محرمانه است.

او همچنین می گوید که در صورت پیدا شدن اختلال در کار ماهواره ها، اثبات عمدی بودن آن توسط یک کشور متخاصم دشوار است.

خانم استیکینگز می گوید اظهارات تازه مقام آمریکایی از این نظر خیلی جالب است که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا تصمیم خود برای ایجاد یک شاخه تازه نیروهای مسلح به نام "نیروی فضایی" را اعلام کرده است.

او می گوید: "روایتی که آمریکا نقل می کند این است که "فضا جایی کامل صلح آمیز بود، اما حالا به کارهای روسیه و چین نگاه کنید" - بدون آنکه به این واقعیت اشاره کند که آمریکا قابلیت های خود را توسعه داده است."
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.