ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×

کاهش 170 میلیونی تعداد کاربران سیستم عامل ویندوز در عرض 1 سال!

کاهش 170 میلیونی تعداد کاربران سیستم عامل ویندوز در عرض 1 سال!چند سالی است استفاده از ویندوز در حال کاهش است و آمارها نشان می‌دهد استفاده از این سیستم عامل طی یک سال اخیر حدود ۱۷۰ میلیون کاربر کاهش یافته است. مایکروسافت طی چند سال اخیر هر سال بخشی از کاربران خود را از دست داده است. بسیاری از افرادی که تا پیش از این از رایانه استفاده می‌کردند به سمت استفاده از تبلت و موبایل روی آورده اند. به همین دلیل سهم سیستم عامل‌هایی مانند اندروید افزایش و سهم ویندوز کاهش یافته است.

بر اساس جدید ترین گزارش شرکت مایکروسافت ویندوز ۱۰ با کسب ۴۸ درصد از بازار سیستم‌عامل‌های این شرکت فاصله‌ی خود با ویندوز ۷ را افزایش داده است. براساس آخرین گزارش این شرکت، ویندوز ۱۰ به سهم ۴۸ درصدی و ویندوز ۷ به سهم ۳۹ درصدی از میزان استفاده از سیستم عامل‌های ویندوزی رسیده اند.

طبق گزارش‌های اخیر مایکروسافت، هم اکنون یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون نفر از سیستم عامل ویندوز در جهان استفاده می‌کنند که نسبت به آمارهای پیشین این غول نرم‌افزاری، کاهشی ۱۷۰ میلیون نفری را نشان می‌دهد.

کاهش تعداد کاربران فعال سیستم‌عامل‌های رایانه‌های شخصی با توجه به گرایش کاربران به استفاده از موبایل چندان دور از انتظار نیست. مایکروسافت تلاش خود برای تبدیل کردن ویندوز به یک سیستم‌عامل منعطف و همه‌کاره برای پر کردن این خلا را از مدت‌ها پیش آغاز کرده است.

با این همه مایکروسافت سعی دارد با توسعه نرم افزارهای خود این کاهش را متوقف کند. بر اساس اعلام مایکروسافت، ویندوز سرور ۲۰۱۹ نیمه‌ی دوم سال جاری میلادی با ویژگی‌ها و پیشرفت‌های جدید در زمینه امنیت کاربران منتشر می‌شود.

مایکروسافت می‌گوید ویندوز سرور ۲۰۱۹ نیمه‌ دوم سال جاری میلادی منتشر می‌شود. این به‌روزرسانی سبب افزایش بیشتر در این سیستم عامل خواهد شد. علاوه‌ بر این، ویندوز سرور ۲۰۱۹ به زیرسیستم لینوکس برای ویندوز مجهز خواهد شد.

البته این شرکت سعی دارد استفاده از برخی نرم افزارهای خود را در بروزرسانی‌های جدید به کاربران تحمیل کند.

مایکروسافت در حال آزمایش تغییری جدید در نسخه‌ آینده ویندوز ۱۰ است. این شرکت در حال تست تغییری است که با آن وقتی در ایمیل روی لینکی کلیک کنید، لینک مورد نظر با مرورگر مایکروسافت اج باز خواهد شد.

البته مایکروسافت پیش تر هم در ویندوز اس روند یکسانی را طی کرده بود.

در ویندوز ۱۰ اس مایکروسافت اج به عنوان مرورگر پیش‌فرض قرار گرفته است و مایکروسافت برای تغییر مرورگر پیش‌فرض در این سیستم‌عامل، کاربران را محدود می‌کند.

مایکروسافت حتی در مرورگر اج نیز محدودیت‌هایی اعمال کرده است. موتور جستجوی پیش‌فرض در مرورگرهای اج و اینترنت اکسپلورر در سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ اس قابل تغییر نیست.

مایکروسافت از بینگ به‌عنوان موتور جستجوی پیش‌فرض مرورگر اج استفاده کرده است و امکان تغییر موتور جستجوی پیش‌فرض در این مرورگر توسط کاربران وجود ندارد. به همین دلیل نمی توان در این سیستم عامل مرورگر پیش فرض را گوگل قرار داد.

مایکروسافت همواره در تلاش بوده است تا کاربران ویندوز ۱۰ را متقاعد کند که به‌جای کروم از اج استفاده کنند. در همین راستا، این شرکت نرم‌افزاری در ویندوز ۱۰ تغییر مرورگر پیش‌فرض را سخت کرده است.

یکی دیگر از ترفند‌های این شرکت برای افزایش استفاده از ویندوز و افزایش محبوبیت آن توسعه هوش مصنوعی در این سیستم عامل است. مایکروسافت در نظر دارد بزودی قابلیت‌های هوش مصنوعی بیشتری به ویندوز ۱۰ اضافه کند.

مایکروسافت گفته است ویندوز ام‌ال یک سامانه هوش مصنوعی جدید برای توسعه‌دهندگان است و آن را به همراه بروزرسانی اصلی بعدی ویندوز ۱۰ در بهار سال جاری در اختیار کاربران قرار می‌دهد . پلتفرم جدید مایکروسافت به تمام توسعه‌دهندگان امکان خواهد داد تا در توسعه‌ اپلیکیشن‌های خود برای ویندوز ۱۰ از الگوهای فعلی و پیش‌آموخته‌ یادگیری ماشین استفاده کنند.

مایکروسافت در حال حاضر از هوش مصنوعی در آفیس ۳۶۵، اپلیکیشن تصاویر ویندوز ۱۰ و حتی سیستم تشخیص چهره‌ ویندوز هلو بهره می‌گیرد. ویندوز هلو به کاربران امکان می‌دهد تا از طریق چهره هویت خود را در کامپیوترها و لپ‌تاپ‌های ویندوز ۱۰‌ مشخص کنند.

البته برخی کارشناسان معتقدند ویندوز در حال محدود کردن کاربران به استفاده از برنامه‌های دیگر شرکت‌ها است؛ برنامه‌هایی که رقیب محصولات شرکت مایکروسافت هستند.
لیست گرانترین PS5 و XBOX
مشاهده قیمت
با 100,000 تومن طلا بخر!
نمایش قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.