ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×

اختلال گسترده در سیستم عامل ویندز 10 پس از بروزرسانی جدید

اختلال گسترده در سیستم عامل ویندز 10 پس از بروزرسانی جدیدپس از بروزرسانی جدید ویندوز ۱۰ ، بسیاری از کاربران از ایجاد مشکلات جدید در ویندوزهای خود خبر داده‌اند. برخی از این کاربران حتی بارها با صفحه آبی موسوم به «صفحه» مرگ روبرو شده‌اند و به برخی از سیستم‌ها هم آسیب جدی وارد شده است.اختلال گسترده در سیستم عامل ویندز 10 پس از بروزرسانی جدید
بر اساس تحقیق موسسه ویچ (which) پس از بروزرسانی جدیدِ ویندوز ۱۰ بسیاری از کاربران با مشکلات جدید روبرو شده‌اند.

برخی کاربران گزارش داده‌اند با بروزرسانی جدید همخوانی نرم‌افزارها با ویندوز از میان رفته است. عده‌ای نیز گفته‌اند سیستم‌های آنها دچار مشکلات سخت‌افزاری شده است.

مشکلات در سیستم‌های بروز شده از موارد کوچک تا خرابی کامپیوترها رخ داده است.

مایکروسافت در اردیبهشت ماه اقدام به یک به‌روزرسانی جامع برای ویندوز ۱۰ کرد تا این سیستم عامل را در رقابت با دیگر رقبا کارآمدتر کند.

این شرکت در این بروزرسانی ويژگی جدید تایم‌لاین را به ویندوز ۱۰ اضافه کرد. این خصوصیت جدید به کاربران این فرصت را می‌دهد تا در هنگام کار با چندین اپلیکیشن در میان دستگاه‌های مختلفِ ویندوز ۱۰ تغییر وضعیت دهند. در نسخه جدید ویندوز ۱۰ منوی Task view جای خود را به تایم‌لاین داده است.

ویندوز در این بروزرسانی اعلام کرده بود سعی کرده مشکلات امنیتی نسخه پیشین را هم بر طرف کنند. در این بروزرسانی مایکروسافت از یادگیری ماشین و برخی الگوریتم‌های هوش مصنوعی نیز استفاده کرده است. در این نسخه برای استفاده از «واقعیت افزوده» هم تغییراتی صورت گرفته است.

اما حالا این بروزرسانی به دلیل حفره‌های فراوان مشکل‌ساز شده است.

براساس تحقیقات روی بروزرسانی جدید ویندوز، حدود ۲۱ درصد از خرابی‌های به‌وجود آمده، کار نکردن برنامه به‌صورت صحیح در ویندوز ۱۰ آپدیت شده است. حدود ۱۶ درصد هم پس از بروزرسانی دچار ایرادات سخت‌افزاری شده‌اند. برخی هم بعد از بروزرسانی، با کند شدن سیستم‌های خود روبرو شده‌اند. حجم بالای بروزرسانی جدید ویندوز و نیاز به پردازنده‌های قوی سبب شده تا سیستم‌هایی که پردازنده‌های ضعیفی دارند با مشکل روبرو شوند.

بیش از ۴۰ درصد از کسانی که با بروزرسانی ویندوز ۱۰، خود با مشکل روبرو شده‌اند مجبور شده‌اند تا دستگاه خود را به مراکز تعمیر ببرند و بیش از ۷۰ یورو را خرج تعمیر سیستم خود کنند.

مایکروسافت در حالی این بروزرسانی‌ها را انجام داده که هر روز از تعداد کاربران ویندوز کاسته می‌شود. چند سالی است استفاده از ویندوز در حال کاهش است و آمارها نشان می‌دهد استفاده از این سیستم عامل طی یک سال اخیر حدود ۱۷۰ میلیون کاربر کاهش یافته است.

طبق گزارش‌های اخیر مایکروسافت، هم‌اکنون یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون نفر در جهان از سیستم عامل ویندوز استفاده می‌کنند. بر اساس جدیدترین گزارش شرکت مایکروسافت ویندوز ۱۰، با کسب ۴۸ درصد از بازار سیستم‌عامل‌های این شرکت فاصله‌ خود با ویندوز ۷ را افزایش داده است.

مایکروسافت قصد داشت با بروزرسانیو ارایه امکانات جدید سبب رضایت مشتریان شود اما این بروزرسانی سبب شده برخی از کاربران ناراضی‌تر شوند.

در نسخه جدید بروزرسانی ویندوز چندین قابلیت جدید افزوده شده که یکی از آنها قابلیت دیکته گفتن است. در این حالت کاربر می‌تواند به رایانه دیکته گفته و ویندوز هم شروع به تایپ سخنان کاربر می‌کند.

دیگر قابلیت‌ که بعد از بروزرسانی در دسترس قرار گرفته، اشتراک‌گذاری نزدیک نام دارد؛ به‌گونه‌ای که کاربران می‌توانند اطلاعات مورد نظر خود را با دستگاهای نزدیک ویندوز ۱۰ اشتراک‌گذاری کنند.

البته چنین قابلیت‌های جدیدی از نظر برخی کاربران ارزش کند شدن یا خرابی سیستم‌های خود را ندارد.

شرکت مایکروسافت در پاسخ به انتقادات از بروزرسانی جدید خود گفته است، ویندوز ۱۰ بالاترین میزان رضایت مشتریان و پایین‌ترین درخواست پشتیبانی را در مقایسه با ویندوزهای دیگر دارد و امن‌ترین ویندوز است و ما به کاربران می‌گوییم سیستم‌های خود را بروز رسانی کنند.

با این همه برخی از سیستم‌هایی که بروزرسانی جدید را انجام داده اند، برای حل مشکلات دوباره نسخه قدیمی تر را نصب کرده‌اند؛ چنین کاری می تواند امنیت سیستم را کاهش دهد ولی شاید بتواند سرعت سیستم‌ها را افزایش دهد.

برخی کارشناسان می‌گویند برای جلوگیری از این مشکل مایکروسافت باید بروزرسانی های امنیتی را جدا از بروزرسانی کلی ویندوز ارائه دهد تا افرادی که نمی‌خواهند با بروزرسانی ویندوز، سیستم‌هایشان کند شود، تنها از بروزرسانی‌های امنیتی استفاده کنند.
منبع : / نویسنده : مهدی مطلبی RFEL.org - تصویر : Shutterstock - The Windows Club
لیست گرانترین PS5 و XBOX
مشاهده قیمت
با 100,000 تومن طلا بخر!
نمایش قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.