ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

تهران لرزید!! زلزله 5.2 ریشتری، استان تهران را لرزاند

تهران لرزید!! زلزله 5.2 ریشتری، استان تهران را لرزاندزلزله ای به بزرگی ۵.۲ درجه استان تهران را لرزانده و بنابه گزارش ها در استان‌های گیلان، البرز، قم، مرکزی و قزوین نیز احساس شده است. مقام ها می گویند در حال جمع آوری اطلاعات هستند اما تاکنون گزارشی از تلفات و خسارات احتمالی وجود ندارد.

شاهدان عینی این زلزله را "شدید" توصیف کرده‌اند و می‌گویند با وقوع آن صدای بلندی شنیده شده است. در برخی مناطق مردم از خانه‌های خود خارج شده و به خیابان‌ها رفته‌اند.مرکز لرزه‌نگاری ایران می‌گوید این زلزله با بزرگی ۵.۲ و کانون آن سه کیلومتری ملارد در عمق ۷ کیلومتری از سطح زمین بوده است.تهران لرزید!! زلزله 5.2 ریشتری، استان تهران را لرزاند
کانون زلزله در حدود ۴۰ کیلومتری غرب تهران و در حدود ده کیلومتری جنوب کرج قرار دارد. به گفته مقام ها این زلزله در ساعت ۲۳:۲۷ روی داد.
تهران لرزید!! زلزله 5.2 ریشتری، استان تهران را لرزاند
به گزارش خبرگزاری های ایران در چهار ساعتی که از زلزله گذشته ۱۰ پس لرزه ضعیف زیر ۲.۱ درجه در ناحیه روی داده است. سازمان زمین شناسی آمریکا شدت این زلزله را ۴.۹ درجه در عمق ۱۰ کیلومتری تخمین زده است.

مدارس و ادارات دولتی استان‌های تهران، قم و البرز در روز پنجشنبه تعطیل اعلام شده است.

اسماعیل نجار، رئیس سازمان مدیریت بحران، از مردم خواسته است که آرامش خود را حفظ کنند. آقای نجار به ایسنا گفت که اختلال موجود در شبکه موبایل ایران ناشی از افزایش حجم تماس‌ها است.

او گفت که گسل فعال در این زلزله "گسل اشتهارد به مشکین دشت بوده" و اضافه کرد: "این زلزله ربطی به گسل تهران نداشته ولی ساکنان البرز و غرب تهران هوشیاری خود را حفظ کرده و البته آرامش داشته باشند."

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران به خبرگزاری فارس گفته است تاکنون در تهران هیچ موردی از تخریب ساختمان و تلفات جانی و مالی گزارش نشده است.

خبرگزاری مهر به نقل از اداره کل مدیریت بحران استان البرز نوشت که این زلزله باعث ریزش کوه در جاده چالوس شده است.

نکاتی که بایستی در زمان زلزله رعایت کنیم:
۱. هوشیار بودن حداقل یک نفر از اعضای خانواده
۲. روشن نگه داشتن حداقل یک چراغ درمنزل
۳. قفل نکردن درب اتاق‌ها-پنجره و درب اصلی منزل
۴. برداشتن مقداری آب و مواد غذایی
۵. پوشیدن لباس گرم وحتی الامکان لباس‌هایی که بتوان دربیرون منزل پوشید.

مرتضی سلیمی، رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر، به شبکه خبر گفت این زمین لرزه استان های تهران و البرز و گیلان را لرزاند.

او گفت: "بعد از این حادثه تیم های ارزیاب به کانون زلزله که در منطقه مشکین دشت در مرز استان های تهران و البرز اعزام شدند."

وی گفت: "امیداوریم این زلزله خسارتی در پی نداشته باشد و باید منتظر گزارش تیم های ارزیاب ماند."

ماه گذشته زلزله ای به قدرت ۷.۲ روستاها و شهرهای استان کرمانشاه در طول مرز کوهستانی عراق را لرزاند و بیش از ۶۰۰ کشته و هزاران زخمی به جا گذاشت.

تازه ترین ها

تازه ترین گزارش ها حاکیست که تعداد انگشت شماری از مردم در اثر حوادث مرتبط با زلزله یا استرس ناشی از آن در بیمارستان ها بستری شده اند.

به گزارش خبرگزاری ایرنا علی ماهر معاون فنی معاونت درمان وزارت بهداشت گفت که در تهران فقط یک نفر در شهرک علوی در سقوط از یک ساختمان مجروح شده است.

مرکز فوریت های پزشکی قزوین هم اعلام کرد که یک دختربچه درحین فرار هنگام لرزش دچار مصدومیت شد. جزییات بیشتری از جراحات این دو ارائه نشد.

مقام ها گفتند که در ساوه هم یک نفر به دلیل سقوط از ارتفاع و سه نفر به خاطر استرس راهی بیمارستان ها شدند.

مقام های استان البرز گفتند که گزارشی از زخمی ها در این استان در دست نیست.

همزمان به گزارش ایرنا سرهنگ رضا گودرزی، رئیس پلیس راه استان البرز، ریزش کوه روی یک اتومبیل در جاده چالوس را تکذیب کرد.

او گفت این جاده در سه نقطه ریزش کوه داشته اما باز است.

به گزارش ایرنا دکتر علی مرادی رئیس مرکز زلزله نگاری گفت: "با توجه به اینکه کانون این زلزله از گسل های فعال استان البرز بوده می توان احتمال داد که پس زلزله های زیادی را تا ساعات آینده داشته باشد."

او گفت امیدوار است پس زلزله های بیشتر با مقیاس کوچک روی دهد تا از احتمال وقوع زلزله های قوی کاسته شود.

همزمان به گزارش ایرنا دکتر علی بیت اللهی دبیر کارگروه ملی زلزله گفت: "با توجه به احتمال خطر و تجربه زلزله های رخ داده در کشور به ویژه زمین لرزه اخیر کرمانشاه، مردم تهران و کرج بهتر است با ترک منازل خود چند ساعتی را در فضای امن به سر ببرند."

مدیرکل مدیریت بحران استان البرز گفته است که تاکنون ۴ پس لرزه در این استان بعد از زلزله ۵.۲ درجه ای ساعت یازده و نیم شب روی داده است.

مقام ها گفتند که تمام مراکز اجرایی و آموزشی استان‌های تهران، قم و البرز در روز پنجشنبه تعطیل خواهد بود.

آقای نجار به خبرگزاری ایسنا گفت: "با تصمیمات اتخاذ شده تمامی مدارس و ادارات و دستگاه‌های دولتی استان‌های تهران، قم و البرز در روز پنجشنبه تعطیل است."
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.