ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

گزارشی از بحران مسکن در پکن / خانه ای در زیر زمین و بدون پنجره

گزارشی از بحران مسکن در پکن / خانه ای در زیر زمین و بدون پنجرهپخش گزارشی از رادیو دولتی پکن توجه عموم را به بحران مسکن در پایتخت چین جلب کرده است.

روز شنبه ۱۷ ژوئن گزارشی از رادیو ملی چین پخش شد درباره یک مجتمع مسکونی نسبتا مرفه در پکن که زیرزمین آن در عمل به یک اقامتگاه بدون پنجره و نهفته در دل زمین تبدیل شده و حدود چهار صد نفر در آن زندگی می‌کنند. برای این چهارصد نفر فقط یک خروجی اضطراری وجود دارد.

این مجتمع در محله‌ای در شمال شرقی پکن واقع است، محله‌ای مرفه که مورد علاقه خارجی‌های ثروتمند است.

مستاجران این زیرزمین کسانی هستند که در چین به آنها "شوزو" یا "قبیله موش‌ها" می‌گویند. شوزوها که تخمین زده می‌شود یک میلیون نفر جمعیت داشته باشند در دهه هفتاد و هشتاد میلادی در پناهگاه‌ها و زیرزمین‌هایی زندگی می‌کردند که دولت برای مقابله با حملات هوایی احتمالی ساخته بود.گزارشی از زندگی وحشتناک چینی ها / در خانه ای زیر زمین و بدون پنجره
به گزارش رادیوی ملی چین صاحبان مجتمع مسکونی با دیدن چهره‌های ناشناس در مجتمع خود نگران شدند و سرانجام در پشت دری در زیرزمین یکی از برج‌های این مجتمع، علت را پیدا کردند. زیرزمین به خوابگاه‌ کارگری تبدیل شده بود با اتاق‌های یک نفره تنگ اما مجهز به آشپزخانه و اتاق سیگار کشیدن.

ساکنان این زیرزمین کارگران مهاجر هستند که زندگی آنها در تضاد شدید با کسانی است که در طبقات بالاتر در آپارتمان های بزرگ و لوکس زندگی می‌کنند.

هنوز روشن نیست که آیا تبدیل این زیرزمین به یک خوابگاه عظیم قانونی است یا نه اما به گزارش رادیوی چین تحقیق در این باره آغاز شده است.

به گفته رادیوی ملی چین زیرزمین این مجتمع متعلق به دولت محلی است اما احتمال دارد که دولت محلی آن را واگذار کرده باشد.

مقامات حکومتی تا این اواخر استفاده از چنین فضاهایی را برای سکونت تشویق می کردند اما در سالهای اخیر با افزایش شمار چنین اقامتگاه‌هایی و خطر ایمنی برای ساکنان، دولت تغییر رویه داد و حتی در سال ۲۰۱۵ اقدام به تخلیه وسیع چنین اقامتگاه‌هایی کرد و ۱۲۰ هزار شوزو را به دلیل ایمنی از خوابگاه‌های زیرزمینی‌شان بیرون راند.

اما مشکل گرانی و افزایش سریع اجاره مسکن است؛ بر اساس یک بررسی که اخیرا انجام شده اجاره مسکن در سال ۲۰۱۶ شصت درصد بیشتر از سال ۲۰۱۰ بوده و سال گذشته روشن شد پکن از نظر تعداد خانه اجاره‌ای به قیمت مناسب، این شهر در دنیا آخر است.

از این رو تهیه مسکن مناسب برای بسیاری از کارگران مهاجر و دانشجویان به دلیل گرانی میسر نیست ولی یک اتاق در چنین خوابگاه‌هایی بسیار ارزان است و می‌تواند در حد ماهی بیست دلار /1,360,000 تومان (قیمت تبدیل شده) باشد.
گزارشی از زندگی وحشتناک چینی ها / در خانه ای زیر زمین و بدون پنجره
اما مانع دیگری که برای اجاره مسکن ارزان وجود دارد این است که دولت کمک‌هزینه مسکن را وقتی به افراد می‌پردازد که آنها ساکن زادگاه خود بمانند، به همین دلیل استفاده از این کمک‌هزینه دشوار یا غیرممکن است.

انتشار این گزارش در رادیوی دولتی چین واکنش گسترده‌ای را در شبکه‌های اجتماعی به همراه داشت.

برخی به کارگرانی که در این خوابگاه‌ها زندگی می‌کنند انتقاد داشتند و برخی به شرایطی که آنها را وادار به زندگی در چنین شرایطی می‌کند.

کاربری در ویبو (معادل چینی فیسبوک و توئیتر) نوشت: "چرا به پکن می‌آیید تا این‌طور زندگی کنید؟ من که نمی‌فهمم."

کاربر دیگری به شوخی نوشت: "پکن به شما خوشامد می‌گوید اما اگر پول ندارید از پکن بروید."
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.