ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×
لیست پرفروش ترین گوشی ایران
مشاهده قیمت

خرید موبایل با دلار دولتی 4200 تومانی، عرضه با دلار 9000 تومانی!

خرید موبایل با دلار دولتی 4200 تومانی، عرضه با دلار 9000 تومانی!رئیس پلیس تهران در نشست خبری خود به ۳۵ شرکت وارد کننده گوشی تلفن همراه اشاره کرده که "با وجود دریافت دلار ۴۲۰۰ تومانی اقدام به فروش آنها به نرخ بازار آزاد ارز کرده‌اند."

آقای رحیمی گفته: "۳۵ شرکت که اقدام به ثبت سفارش در حوزه موبایل کرده بودند با همکاری ۱۲ تیم پلیس آگاهی، سازمان تعزیرات و ... مورد ارزیابی و بررسی قرار گرفتند که مشخص شد این شرکت ها مجموعا ۸۶ میلیون یورو، ۴۱ میلیون یوآن چین و ۱۸ میلیون درهم امارات با نرخ دولتی دریافت کرده و مجموعا ۴۰۰ هزار دستگاه تلفن همراه از چهار برند معروف را وارد کشور کرده است."

او در ادامه گفته: "اما متاسفانه ۳۰۰ هزار دستگاه را با قیمت آزاد عرضه کرده و ۱۰۰ هزار دستگاه دیگر را در انبار احتکار کرده بودند که این موارد صورت جلسه شد."

هفته پیش، وزارت ارتباطات فهرست واردکنندگان گوشی تلفن همراه با ارز دولتی را منتشر کرد.

این فهرست ۴۰ شرکت را شامل می‌شود که که ۳۰ شرکت از این فهرست با بخشی از ارز تخصیص داده شده اقدام به واردات موبایل کرده‌اند.

بر اساس اعلام وزارت ارتباطات از ابتدای سال جاری (۱۳۹۷) تا ۲۹ خرداد ماه بیش از ۲۲۰ میلیون و ۶۴۰ هزار یورو ارز دولتی برای واردات به این ۴۰ شرکت تخصیص داده شده است.

وزارت ارتباطات همچنین اعلام کرده در همین مدت ۳۰ شرکت واردکننده "محموله‌هایی به ارزش بیش از ۷۵ میلیون و ۲۸۰ هزار یورو" از گمرک ترخیص شده است.

انتشار این فهرست با واکنش‌های عمدتا منفی در میان کاربران شکبه‌های اجتماعی روبرو شد.

دولت ایران پیشتر نیز گفته است که بعضی از وارد کنندگان موبایل و لوازم جانبی دلار ۴۲۰۰ تومانی دریافت کرده‌اند ولی این کالاها را به قیمت بسیار بالاتر در بازار فروخته‌اند.

هفته پیش کسبه پاساژ علاءالدین و چارسو در تهران همزمان با افزایش قیمت دلار در بازار غیررسمی به حدود ۹ هزار تومان، دست به تعطیلی مغازه‌های خود زدند.
شامپو ضد ریزش
بهترین شامپو ضد ریزش مو
مشاهده لیست
خودکار
ارزانترین یخچال بازار
مشاهده قیمت
خودکار
بهترین پلی استیشن و ایکس باکس ایران
مشاهده قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.