ارزانترین‌ها پرفروش‌ها بهترین محصولات گوشی آموزش آشپزی
×

شرکت اَپل، امنیت تلفن‌های آی‌فون را به بالاترین حد، ارتقاء داد

شرکت اَپل، امنیت تلفن‌های آی‌فون را به بالاترین حد، ارتقاء دادشرکت اپل می‌گوید تنظیمات موجود در تلفن‌های آی‌فون خود را برای جلوگیری از دسترسی هکرها و سایر افراد به این تلفن‌ها بدون داشتن مجوز قانونی مناسب تغییر می‌دهد.

این اقدام اپل همچنین کار را برای ماموران پلیس برای گشودن تلفن‌ها برای دسترسی به آن بدون مجوز بیش از پیش دشوار می‌کند.

اپل می‌گوید چنین تغییراتی برای بی‌اثر کردن اجرای قانون در آمریکا نیست.

اپل یکی از مخالفان سر سخت اجبار شرکت‌های فناوری به فراهم کردن و در اختیار گذاشتن دسترسی به ارتباطات کاربران بوده است.

ماموران پلیس می‌گویند توانایی در گشودن آی‌فون و آی‌پد برای فعالیت‌های آنها حیاتی است.

اپل در سال ۲۰۱۶ از کمک به پلیس برای شکستن قفل تلفنی که فرد مسلح در کشتار سان‌برناردینو استفاده کرده بود خودداری کرد. در آن زمان، دادگاه به اپل دستور داده بود به اف‌بی‌آی برای گشودن قفل تلفن عامل این کشتار و دسترسی به اطلاعات آن کمک کند.

در کشتار سن‌برناردینو ۱۴ نفر در مجتمع بهزیستی سن‌برناردینوی کالیفرنیا کشته شدند.

با امتناع اپل از کمک به اف‌بی‌آی، در نهایت پلیس آمریکا با کمک شرکت دیگری نرم‌افزاری برای گشودن قفل تلفن درست کرد. پلیس فدرال آمریکا نام این شرکت یا هکرهایی را که به کمکش شتافتند، اعلام نکرده است.

داده‌های کاربران در سیستم عامل آی او اس شرکت اپل به طور خودکار رمزگذاری می شوند و اگر دستگاهی قفل باشد، بدون داشتن رمز ورود دسترسی به آن غیر ممکن می‌شود.

اپل در بیانیه‌ای گفته است که این شرکت به طور مدام در حال تقویت امنیت محصولات خود برای کمک به مشتریاتش جهت مقابله با هکرها، سارقان هویت و رخنه و نفود به اطلاعات شخصی آنها است.

این شرکت گفته است به نهادهای مجری قانون احترام می‌گذارد و نمی‌خواهد تلاش‌هایش برای ارتقای امنیت به تلاش‌های آنها برای عمل به وظایفشان لطمه بزند.

تغییر در تنظیمات موجود در آی‌فون‌ها به منظور جلوگیری از دسترسی غیر قانونی و بی‌مجوز به تلفن‌ها از طریق پورت یو‌اس‌بی است.
لیست گرانترین PS5 و XBOX
مشاهده قیمت
با 100,000 تومن طلا بخر!
نمایش قیمت


*لطفا از درج شماره تلفن و یا آدرس های اینترنتی مختلف اکیداً خودداری فرمایید.